Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Yağ/Yakıt Ayırıcı (Separatör)

Güncelleme :26.12.2020

Akaryakıt İstasyonları- Emniyet Gerekleri (TS12820)-4.10.3’de; İstasyonda, oluşabilecek yüzey suları ve yıkama/servis atık sularının ayrıştırıldığı yağ-yakıt ayırıcı, çamur çökeltme sistemleri kullanılmalıdır.

Yağ seperatörleri, alıcı ortamları (toprak, yeraltı suyu, yüzey suyu), otoparklarda, bakım alanlarında, endüstriyel tesis genelinde oluşması muhtemel küçük sızıntılardan veya kazara dökülme gibi daha büyük olaylardan kaynaklanan petrol kaynaklı kirlenmelerden korumak için ilgili deşarj noktalarına yerleştirilir.

Çoğu zaman büyük atıksu arıtma tesislerinin ilk aşamalarından biridir. Bilindiği üzere Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği (R.G Tarihi: 31.12.2004, R.G Sayısı:25687); Yağmur suları, soğutma suları vb. gibi daha az kirli sularla atıksuların seyreltilmemesi gerektiğini belirtmektedir. Peki yağmur sularına veya soğutma sularına karışan yağ veya yakıtları atıksu arıtma tesisine deşarj edemeyeceksek ne yapmalıyız? Çeşitli boyutlarda ve kolay konumlandırılabilen yağ/yakıt ayırıcılar bu gibi sorunlarımıza cevap oluyor. 

TS EN 858 Seperatörler

TORA’nın satış temsilciliğini yaptığı Kingspan Seperatörler, akredite test merkezleri tarafından gerekli testlere tabi tutulmuş ve EN 858-1 standardına uygunluğu onaylanmıştır. 

Kingspan sektörel kullanımına ve ihtiyaca uygun olarak 3 tip seperatör geliştirmiştir.

Bypass Seperatörler (6,5 mm/s’lik yağmur yağış şiddeti ile oluşan debiyi ayırabilmektedir.)

Tam Kapasite Seperatörler (Drenaj sistemi tarafından yakalanabilen tüm debiyi üzerinden       geçirebilen yağ yakıt ayırıcı tipidir.)

İstasyon Tipi Seperatörler (Akışın önce birleştirici tertibatından geçmeden üniteden çıkışını engelleyen bir prensiple çalışır.)

Türkiye Mevzuatına göre;

Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik Madde 54/7’de; Sıvı yakıtlı kazan dairesinde sıvı yakıt akıntıları yakıt ayırıcıdan geçirildikten sonra pis su çukuruna akıtılır ve kontrollü bir şekilde kazan dairesinden uzaklaştırılır.

Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik Madde 118/8’de; Dökülen yanıcı sıvının, atık su çukurlarına, kanallara, borulara ve boru ve tesisat kanallarına sızması önlenir. 

Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik Madde 120/4b’de; Dolum ve boşaltım yapılan yerlerde, akan sıvının yerüstü ve yeraltı su kaynaklarına ve kanalizasyona karışması önlenir.

Akaryakıt İstasyonları- Emniyet Gerekleri (TS12820)-4.10.3’de; İstasyonda, oluşabilecek yüzey suları ve yıkama/servis atık sularının ayrıştırıldığı yağ-yakıt ayırıcı, çamur çökeltme sistemleri kullanılmalıdır.

Avrupa’da EN-858 (Hafif sıvılar (yağ ve petrol gibi) için ayırma sistemleri) standardı yağ/yakıt ayırıcıların kurulum ve kullanım bilgilerini detaylandırmaktadır. Türkiye’de TSE, TS-EN 858 standardını  yayınlamıştır. 

https://toracevre.com/yag-yakit-ayirici-seperatorler-en858-sudan-hafif-sivilar

Bu haber 4022 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Akkuyu NGS projesine deşarj suyunu otomatik izleme sistemi eklenecek... 11.06.2025
Türk şirketine borcunu ödemeyen ülkede elektrikler kesilecek... 11.06.2025
Petrol, Rusya’nın bütçesinde 43,2 milyar dolarlık açığa neden oldu... 11.06.2025
Güriş, Gençleri Hayallerini Gerçekleştirmeye Davet Ediyor!... 11.06.2025
ABD’li şirket havadan benzin üreten cihaz geliştirdi... 11.06.2025
Bakan Bayraktar, Türkiye'deki nadir toprak elementi rezervine ilişkin açıklama yaptı... 11.06.2025
Kurban Bayramı'nda otoyollardan yaklaşık 16,3 milyon araç geçti... 11.06.2025
Petrol Ofisi Grubu ilk ULSFO üretimini gerçekleştirdi... 11.06.2025
Rusya'daki limanların kargo hacmi yüzde 4,9 azaldı... 11.06.2025
GM’den 4 milyar dolarlık sürpriz yatırım: Benzinli araç üretimine devam kararı... 11.06.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.