Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

MAN 2019’da pazar pozisyonunu korudu

Güncelleme :11.12.2019

 MAN, son 2 yılda  uluslararası nakliyat segmentindeki pazar payını iki katına çıkardı. 12 ton ve üzeri ithal kamyon pazarında 2019 yılını lider kapatmayı hedefleyen MAN, 2020’de satışların %50 artacağını ön görerek gelecek yıldan oldukça umutlu. 

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’nin geleneksel yılsonu değerlendirme toplantısı, 11 Aralık Çarşamba günü The Marmara Taksim’de gerçekleştirildi. Toplantıda, MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’den Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal, Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Şinasi Ekincioğlu ve Hafif Ticari Araçlar Satış Müdürü Cumhur Kutlubay 2019 yılını değerlendirerek, 2020 yılına ilişkin öngörüleri paylaştılar.

 MAN, ithal kamyon pazarındaki liderliğini sürdürdü

Türkiye’deki kamyon pazarında çok yoğun bir rekabet yaşandığını kaydeden MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, son iki yılda inşaat gibi hedef sektörlerde yaşanan sıkıntılara rağmen MAN markası olarak pazardaki yerlerini korumayı başardıklarını, bazı segmentlerde ise satışlarını artırdıklarını söyledi. 2018 yılında yaşanan sıkıntıların bir miktar azalmakla birlikte etkisinin bu yılda devam ettiğini belirten Serkan Sara, “Ekim sonu itibariyle 12 ton üstü kamyon pazarı, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 48 daha daraldı. Bunda özellikle inşaat sektöründeki gerilemenin etkisi büyük oldu. Tüm bunlara karşın MAN olarak, bu pazardaki gücümüzü koruduk. 2019 yılının pazar rakamlarına bakıldığında MAN, üstün özellikleri ve ileri teknolojilerle donattığı araçları ile pazar payını aynı seviyede korumayı başardı. Bununla birlikte ithal kamyon pazarındaki daimi liderliğini sürdürerek, bu yıl da birinciliği kimseye kaptırmadı” diye konuştu.
MAN, uluslararası nakliye segmentindeki konumunu güçlendirdi
MAN kamyonun uluslararası nakliye pazarındaki satışlarının her yıl gelişim gösterdiğini, ancak son iki yıla bakıldığında ise bu oranı ikiye katladığını vurgulayan Serkan Sara, şöyle devam etti; 
“MAN kamyon, uluslararası nakliye segmentindeki satışlarını her geçen daha da artırarak sürdürüyor. 2019 yılında toplam pazardaki satışların yüzde 56’sı çekici segmentinde gerçekleşti. 2017 yılında toplam satışlarımızın yalnızca yüzde 15’i uluslararası nakliye araçları iken, bu oran 2018 yılında yüzde 20’ye ulaştı. 2019 yılı Ekim sonu itibariyle de yüzde 32’lik bir orana ulaştı. Uluslararası nakliye segmenti, zor ekonomik koşullarda canlılığını sürdüren bir pazar. Bu segmentteki araçlar, öncelikle uluslararası nakliyede, sonrasında ikinci el olarak yurtiçi nakliye ve genel amaçlı olarak birçok alanda kullanılıyor. Dolayısıyla bu segmentte pazar payını yükseltmek, tüm markalarda olduğu gibi MAN kamyon için de ayrı bir önem arz ediyor.”

2020’nin yüzde 50 daha iyi olacağını öngörüyoruz
 
12 ton üzeri kamyon pazarının 2019 yılında yaşanan daralmadan sonra yılın ikinci yarısı itibari ile hareketlenmeye başladığına dikkat çeken Sara; “Enflasyon ve faiz oranlarında yaşanan pozitif gelişmeler, döviz kurunun makul bir aralıktaki seyri. Bununla birlikte ertelenen, dondurulan kimi yatırımlar da yavaş yavaş çözülmeye başladı. Bu da müşterilerin alım iştahını arttırdı. Tüm bu gelişmelere baktığımızda öngörümüz, 2020 yılı pazar rakamlarının, 2019 yılına göre yüzde 50 daha iyi olacağı yönünde” dedi. 
 
Euro 6D ile pazardaki üstünlüğümüzü bir kez daha göstereceğiz
 
MAN kamyonun, 2020 yılında da pazardaki üstünlüğünü bir kez daha göstererek, Euro 6D normlu, daha yüksek motor gücüne karşın daha az yakıt tüketen, öncü teknolojiye sahip araçlarıyla yer alacağının altını çizen Serkan Sara; “Her zaman üstün performans ve yakıt tasarrufuna sahip MAN kamyonlar, Euro 6D normlu araçlarıyla TÜV onaylı olarak Euro 6C’nin bilinen yakıt avantajının üzerine yüzde 4.2 yakıt tasarrufu ekliyor. Ayrıca, 2019 yılında MAN kamyonlarının, TÜV raporlarına göre en az arızalanan marka olduğu birçok kez tescillendi. MAN markası, sağlamlığıyla da müşterilerimizin ömür boyu iş ortağı olarak yanlarında olduğunu bir kez daha gösterdi” şeklinde konuştu.
 
MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara; şöyle devam etti; 
“Pazarda, Euro6D ile teknolojik öncülüğümüzü bir kez daha tescilledik. Sektörün ihtiyaç duyduğu araç tipleri ve versiyonlarına herhangi bir tadilat gerektirmeden cevap verebildiğimiz geniş ürün yelpazemiz ve hizmet noktalarımızla müşterilerimizin her zaman yanındayız. MAN, rekabetin çok yoğun yaşandığı Türkiye kamyon pazarında, tüketicilerin ihtiyaçlarını en doğru araçlarla karşılayıp, müşteri odaklı satış ve satış sonrası hizmetler organizasyonu ile yaşam boyu müşterilerinin yanında ve her alanda öncü marka olmaya 2020 yılında da devam edecek.”. 
 
MAN ve Neoplan markalı seyahat otobüsleri, pazar payını korudu
 
Seyahat otobüsü sektörü 2019 yılını, özellikle yaz sezonunu son iki yıla göre daha verimli ve kazançlı geçirmiş olmasına rağmen yeni otobüs yatırımları 2018 yılının dahi gerisinde kaldı. 2018 yılında yaklaşık %30 daralan seyahat otobüsü pazarı 2019 yılını da %27 daralma ile 330 yeni seyahat otobüsü satışı ile tamamladığını belirten MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, şöyle konuştu: 
“2019 yılı ilk 11 aylık TÜİK tescil verilerine göre MAN ve NEOPLAN markalı seyahat otobüsleri, %12 pazar payını korudu. Nisan 2018 de dünya lansmanı yapılan ve büyük beğeni toplayan Yeni MAN Lion’s Coach ile bir önceki sene lansmanı yapılan NEOPLAN Tourliner seyahat otobüsleri şu anda sektördeki en genç ve en yeni tasarımlı seyahat otobüsleridir. Her iki marka da müşteriler tarafından yoğun talep görmektedir. Tamamen yenilenen MAN Lion’s Coach Seyahat Otobüsü son yıllarda ağırlıklı olarak talep gören 2 aks 13 metre ve 2+1 VIP koltuklarla satıldı. 2019 yılında sadece MAN filoları değil, diğer markalar ile çalışan seçkin firmalar da yatırım kararlarında MAN Lion’s Coach ve NEOPLAN Tourliner seyahat otobüslerini seçtiler. 
Rekabetin yoğun, maliyetlerin çok kritik olduğu seyahat otobüsü pazarında MAN, yüksek kalitesi, uzun bakım aralıkları, yüksek yakıt tasarrufu ve satış sonrası hizmetlerde yaşam boyu iş ortakla-rının yanında olması ile müşteri memnuniyetinde de rakiplerinden bir adım öne çıkmaktadır. İki senedir müşterilerimize sunduğumuz 2 aks 13 metrelik Yeni MAN Lion’s Coach, 2+1 koltuklu modellerde 41 yolcu, 2+2 koltuklu modellerinde de 55 yolcu olmak üzere, ayrıca daha rahat koltuk arası mesafeleri ile işletmeci açısından önemli ve rakipsiz avantajlara sahip bir seyahat oto-büsüdür. Standart koridorsuz düz zemini, yolcu bölümündeki tavan yüksekliği, ultra ince ve er-gonomik yolcu koltukları ile kendi segmentinin en ferah araçlarından olan MAN Lion’s Coach, etkileyici tasarımı ve yenilenen yapısı ile sunduğu tüm bu benzersiz avantajlarla birlikte en çok talep gören model konumunda olmaya kuşkusuz devam edecektir. 
 

MAN TopUsed, portföyüne hafif ticari araçları da katarak yoluna devam ediyor

MAN TopUsed Türkiye, MAN Almanya merkez ve global pazarlar ile iş birliği içerisinde müşteri ve araç portföyünü her geçen gün geliştiriyor. 2019 yılında pazarda iş ortakları ve müşteriler ile yapılan iş birliğinin önemine işaret eden MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal, şunları söyledi: 

“2013 yılında sadece Ankara fabrika merkezinde 2 personel ile başladığımız yolculuğumuza İstanbul Asya ve Avrupa yakaları, Ankara Kayaş ve merkez, İzmir ve Konya’daki ilave satış noktalarımız ile birlikte Türkiye’de toplam 6 şubemizle müşterilerimize hizmet veriyoruz. Ayrıca uzun bir süreden beri bayimiz ile yakın iş birliği içerisinde önemli bir iş hacmi yarattığımız Mersin bölgesinde 2020 yılının ilk yarısında ilave bir satış noktası da açacağız.

MAN TopUsed, sıfır satışlarda vermiş olduğu takas destek hizmetinin yanı sıra marka ayrımı gözetmeksizin serbest alımlar da yapmaktadır. Takasa alınan veya serbest alım yapılan araçlar, bağımsız ekspertiz raporları ile desteklenmektedir. 

Kişiye özel hizmet sunuluyor

Seçilen ikinci el MAN marka araçlarımız da, sıfır araçlarımızda olduğu gibi komple bakım paketli ve garantili olarak satışa sunulabilmektedir. Müşterilerimize, uzatılmış araç garantileri, özel finansman çözümleri, uygun onarım ve bakım sözleşmeleri ile araç modifikasyonları gibi kişiye özel hizmetler sunuyoruz. Müşterilerimizin, istedikleri araca, istedikleri şartlarda sahip olmalarını sağlıyoruz. TopUsed olarak, hem ikinci el araçlar, hem finansal açıdan sunduğumuz avantajlarla, aracını yenilemek isteyen bireysel müşterilerimiz ve filosunu yenilemek isteyen kurumsal müşterilerimize çok önemli takas imkanları da sağlıyoruz. 

MAN TopUsed kurumsal güvencede öncü

Ağır ve hafif ticari ticari araçlar ikinci el pazarının en önemli ihtiyacı olan, kurumsal güvenceyi dürüst ve şeffaf bir yapı ile karşılayarak sektörüne öncülük eden MAN TopUsed, müşteri odaklı yaklaşımı ile fark yaratmıştır. MAN TopUsed ile birlikte kurumsal markalara yönelik güven ve talepte kaydedilen önemli artış ise sektördeki diğer marka temsilcilerini de kendi ikinci el organizasyonlarını kurmaya zorlamaktadır. Bu anlamda rekabet ve yeniliklerle, ikinci el pazarındaki olumlu ve önemli gelişmelere de öncülük ediyoruz. 

İkinci elde geri alım garantili satışlar

İkinci el piyasasında bir ilk olarak başlatılan geri alım garantili satışlara 2019 yılında da devam eden MAN TopUsed, müşteriye satış işlemi öncesi araçları teknik ekspertize tabi tutmakta, bulguları da bağımsız ekspertiz raporları ile desteklemektedir. Böylelikle aracın teslim anındaki kondisyonu ile ilgili müşteriler ile tam mutabakat sağlanabilmektedir. 

İkinci el kamyon & çekici pazarında son 4 ayda ilk 8 aylık performans

Yılın ilk yarısında göreceli olarak yüksek seyreden faiz oranları ve faizlerdeki düşüş beklentisine ilaveten temmuz ayından itibaren KDV oranlarının yeniden yüzde 18’e yükseltilmesi ikinci el pazarının yılın ilk 8 ayında çok durgun seyretmesine sebebiyet verdi. Faizlerin düşmesi ve ekonomideki toparlanma sinyalleri ile birlikte eylül ayından itibaren ikinci el piyasasında gözle görülür bir hareketlenme başladı. Bu çerçevede MAN TopUsed’ın 2019 yılının son 4 ayında, ilk 8 aylık satış hacmini geçen bir performans yakalayarak kapatacağını öngörmekteyiz. 

İkinci el otobüs pazarı değişmedi 

2016 yılı ve sonrasında yaşanan döviz dalgalanmaları ve iç pazarda düşen seyahat otobüsü talebi ile üreticiler, üretimlerinde ağırlıklı olarak yurt dışı pazarlara yöneldi ve yurt içi pazar için çok kısıtlı sayıda araç ürettiler. Buna ilaveten piyasadaki ikinci el otobüs stokunun arz talep dengesinin arz yönünde ciddi oranda fazlalık göstermesi seyahat otobüsü sektörüne önemli ölçüde etkiledi. Artan maliyetler ise bireysel otobüsçüyü tamamen sektör dışına itti. Ancak 2019 yılının başından itibaren bir taraftan üreticilerin yurt içi piyasasına kısıtlı sayıda araç üretmeleri, diğer taraftan da son yıllarda biriken otobüs stokunun yurt dışı ve diğer pazarlara satılmasıyla birlikte azalan stoklar seyahat otobüsü pazarına önemli bir hareket getirdi. Yurt içi pazarına yapılan satışlar ve yurt dışına devam eden satışlar ile birlikte MAN TopUsed, 2019 yılını da, 2018 yılına yakın adetlerde bir satış rakamı ile kapatacaktır. 

Müşteri istek ve beklentilerini de göz önünde bulunduran MAN TopUsed, koltuklandırma, iç süsleme, WC montajı gibi birçok modifikasyonu kendi yetkili servis ağında gerçekleştirebilmekte ve müşteriye özel çözümler sunabilmektedir”.

MAN Satış Sonrası Hizmetler, 2019 yılında hedeflerine ulaştı

MAN’ın, üstün nitelikli araçlarıyla olduğu gibi, Satış Sonrası Hizmetler alanındaki, doğru, rekabetçi ve yaşam boyu iş ortağı olarak kabul ettikleri müşterilerini düşünen hizmet anlayışıyla da öne çıktığını vurgulayan MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Şinasi Ekincioğlu sözlerine şöyle devam etti:

“48 ay ve 1.2 milyon km’yi aşan garantili bakım paketlerimiz mevcut” 

“Müşterilerimiz araçlarının teknik ya da finansal risklerini bize devredebiliyorlar”

“MAN Satış Sonrası Hizmetlerde 2019 yılını yılbaşında planladığımız hedeflere ulaşarak kapatacağız. Bunda en büyük payı satılan araçlardaki bakım paketi penetrasyonumuzun yüksekliğinden sağlıyoruz. Uzatılmış garanti destekli bakım paketi anlaşmalı müşterilerimiz giderlerinin azalması ile kendi mülkiyetindeki araçlarını teknik ve finansal olarak bir kiralık araç rahatlığında kullanabiliyorlar. Teknik risklerini bize devrediyorlar. Çok sayıda müşteride yapılan anlaşmalar ile gelirleri ortak bir havuzda değerlendiriyoruz. 2019 yılında bu fiyatları meydana gelen masrafların azlığını gözeterek düşürmek yönünde revize ettik. Seyahat otobüslerinde 48 ay ve 1.2 milyon km’yi aşan kullanımlar için garantili bakım paketi teklifleri verebiliyoruz. Satıcılarımızın elinde kamyon ve çekiciler için çok seçenekli standart bakım paketi fiyatları bulunuyor. 

“Tüm dünyadan büyük veriyi topluyor, analiz ediyor, müşterilerimiz için kullanıyoruz”

Müşteri sorunları büyük oranda kullanım kitaplarının iyi incelenmemesi, yetkisiz ellerde uygunsuz sarf malzemelerinin kullanılması ya da sürücünün eğitim eksikliği gibi konulardan kaynaklanıyor. Tüm servislerimizdeki araçlar ile ilgili onarım işlemleri bölgeye, araç tipine ve müşteriye göre sınıflandırılıyor. Bir arıza kodunun başarılı bir şekilde giderildiğine ilişkin bilgi, servis ağında çok hızlı bir şekilde paylaşılıyor. Müşterilerimizin olası bir eğitim ihtiyacı ya da araç kullanımındaki dikkatli olması gereken noktalar hızlı bir şekilde analiz edilerek bildiriliyor. Arıza tekrarının önüne geçiliyor. Bu yüzden müşterilerimizin servis ihtiyaçlarını yetkili servislerimizde karşılamaları kendi yararları açısından büyük önem taşıyor. Benzer şekilde dünyada yapılan onarımlar ve sorun çözümleri Satış Sonrası Hizmetler Merkezimizde erişilebiliyor. Servislerimizi dünya deneyimlerinin bilgisiyle Online destekleyebiliyoruz. Çalışan teknisyenlerin işlerini sistemde verilen sürelerde bitirip bitiremedikleri, varsa boş zamanları ya da aşırı yükleri merkezden takip edilerek raporlanabiliyor. Bu şekilde her servisin müşteri talebine uygun kadro ihtiyacı belirlenebiliyor. Servis performansları aylık video konferans toplantılarıyla değerlendiriliyor. Büyük müşterilerimizin kullandıkları orijinal parçaları genel kullanım oranlarımızla karşılaştırarak gözden kaçan durumlarda doğru tercih yapmalarına yardımcı oluyoruz. 

Satış sonrası hizmetlerin odağında müşteri memnuniyeti var

Satış sonrası hizmetlerimizin başarısı, yapılan birçok araştırmanın yanı sıra mevcut müşterilerimizin tekrar bizim markamızı tercih etmelerinden de ölçülebiliyor. MAN’da her alanda olduğu gibi Satış Sonrası Hizmetler’in de odağında müşteri var. Müşteri memnuniyetini sağlamak için aldığımız önlemleri şöyle sıralayabiliriz:

a) Servis hizmet kalitemizi yükselten şirket içi eğitimlere çok büyük önem veriyoruz. Yurt çapında eğitimli uzman teknisyen ve teknisyen sayılarımızı yeterli sayıların üzerinde arttırdık. 

b) Servislerimize giren müşteriler aranarak memnuniyetleri sorulurken tespit edilen ilave talepler takip edilerek bir sonuca ulaştırılıyor. Memnuniyet ikinci bir aramayla teyit ediliyor.

c) Büyük filo müşterilerimize daha yakın duruyoruz. Onlara kendi şantiyelerinde, yerinde servis hizmeti verebiliyoruz. Bakım ve onarımlarda ve yedek parça ihtiyaçlarının karşılanmasında çok büyük hız kazandırabiliyoruz. 

d) Garanti hizmetlerimizi çeşitlendirdik. Orijinal parçada iki sene yedek parça garantimiz var. Garantisi bitmiş araçlarda ilave iki yıl süreyle araç km kullanımına bağlı olarak sistemden otomatik çıkan müşteri iyi niyet desteklerimizi sürdürüyoruz. Müşterilerimiz uzatılmış garanti satın alabiliyorlar. Garanti kararlarımızda müşterimizden yana yer almaya özen gösteriyoruz.

e) Eski model araçları yetkili servis desteğinden yararlandırmak için özel işçilik kampanyamızı başlattık. MAN Yetkili Servisleri’nde bakım ve onarımlarındaki işçilik ücretlerinde, araçlarımız 5 yaşında ise yüzde 50, 6 yaşındakilere yüzde 60, 7 yaşındakilere yüzde 70, 8 yaşındakilere yüzde 80, 9 yaş ve üzerindekilere ise yüzde 90 indirim sunuyoruz.”

MAN TGE, 2020’de Roadshow’a çıkıyor

 MAN dünyasında minibüs ürünü ilk kez Türkiye’de piyasaya sunuldu

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’nin ürün gamına bu yıl eklediği hafif ticari aracı MAN TGE, teknolojisi, yakıt tasarrufu, üstyapısı ve satış sonrası süreçleri ile pazarda fark yaratıyor. MAN TGE ile büyük bir gurur yaşadıklarını anlatan MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Hafif Ticari Araçlar Satış Müdürü Cumhur Kutlubay, “2019 yılında üzerine en çok eğildiğimiz, en çok meşgul olduğumuz ve Ar-Ge kaynaklarımızı neredeyse en yoğun şekilde kullandığımız ürün TGE minibüs oldu. MAN bünyesinde konusunda uzman bir ekip ve yine konusunda uzman ve öncü bir üstyapı şirketi ile el ele vererek, ortaya harika bir ürün çıkardı. Biz de, bu ürünü müşterilerimize sunmanın mutluluğunu ve gururunu yaşadık. Geride bıraktığımız senede ağırlıklı olarak çift teker 19+1 ve 16+1 minibüslerimizle pazarda yerimizi aldık. MAN dünyasında minibüs ürününü piyasaya sunmayı başaran ilk ülke de Türkiye oldu” diye konuştu.

İç dizayn, yüksek donanım ve kalite müşteriden memnuniyet aldı

MAN TGE minibüslerinin müşteriler tarafından büyük bir beğeni ile karşılanmasının kendilerini de çok memnun ettiğini ifade eden Cumhur Kutlubay, şunları söyledi: 

“Özellikle araç iç dizaynında kullandığımız koltuk ve diğer ekipmanların kalitesi ve araçlarımızda hem sürücü hem de yolculara sunduğumuz yüksek donanım seçeneklerinin bu olumlu dönüşlere neden olduğunu düşünüyorum. Tabi ki, tüm ürün gruplarımızda yıllardır sürdürdüğümüz çalışmalarımızın sonucunda oluşmuş olan ‘MAN yapıyorsa benim, yolcularımın güvenliğini, konforunu da en üst seviyede düşünmüştür’ algısı işimizi önemli ölçüde kolaylaştırdı.

2020 yılında tek tekerli MAN TGE’yi Roadshow ile tanıtacağız

2020 yılında da aynı iddiamızı koruyoruz. Çift teker minibüslerimize ilave olarak önümüzdeki sene tek teker minibüslerimizi de müşterilerimizin beğenisine sunacağız. Bu araçlarımızda iç yapıda hem farklılık hem de farkındalık yaratmak amacıyla önemli geliştirmeler yaptık. Araçlarımızı Türkiye çapında bayilerimizin de katılım sağlayacağı bir Roadshow ile tanıtacağız. Bu buluşmaya tüm bölgelerdeki hafif ticari araç müşterilerimizin yanı sıra değerli iş ortaklarımız da katılacak. MAN Ailesi olarak tüm partnerlerimizle buluşma fırsatı yakalayacağımız bu güzel organizasyon için şimdiden büyük bir heyecan duyuyoruz.” 

Yüksek performans, düşük maliyet, güvenli yolculuk

Piyasaya sunduğumuz ürünlerin ticari ürünler olduğunu ve aynı zamanda da müşterilerimizin kazanç kapısı olduklarının bilincindeyiz. Bu bilinçle hareket ederken ürünlerimizde gerek kullanıcı gerekse de yolcu olarak işin odağında bulunan insan faktörünü asla unutmuyoruz. Araçlarımızda seçtiğimiz motor ve şanzıman seçenekleri, diğer faktörlerden bağımsız olarak araçlarımızın kullanılacağı uygulama alanının ihtiyacına göre özel olarak tercih ediliyor. Aynı şekilde araçlarımızın donanım özellikleri de hem sürücülerimizin hem de yolcularımızın konfor ve güvenliğini temin edecek şekilde sunuyoruz. 

Sloganımız; ‘O bir van değil, MAN…’

Minibüslerimizde kullandığımız 177 beygir güç ve 410 Nm tork üreten motorlarımız, acil durum fren asistanı, aktif şerit takip sistemi, çoklu çarpışma önleme asistanı gibi sürüş destek sistemlerimiz sürüş performansını ve güvenliğini eş zamanlı olarak müşterilerimize sunmamıza olanak sağlıyor. Tüm koltuk tiplerinde standart olarak sunduğumuz yüksekliği ayarlanabilen üç nokta emniyet kemerli yolcu koltuklarımız, yolcu bölgesinde USB şarj noktaları da yolcularımızın konforlu ve güvenli bir yolculuk yapmalarını sağlıyor. Ürettiğimiz ürüne güveniyoruz. Sloganımız, ‘O bir van değil, MAN…’

Tüm ihtiyaçlara tek elden çözüm sunuyoruz

Müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarına tek elden çözüm sunuyoruz. TopUsed, Finans, Uzatılmış Garanti, Bakım Paketleri gibi zengin çözüm seçeneklerimiz var. Özellikle ikinci el ve takas araç alımı konularında rakiplerimize karşı fark yaratıyoruz. Bunun yanı sıra cazip kredi oranları sunduğumuz ve yoğun ilgi gören finans kampanyamız var. Bu kampanyamıza 2020 yılında da devam edeceğiz.

Satış ve servis ekiplerimizin eğitimine zaman ve kaynak ayırdık

Piyasa yeni giriş yapan bir marka olarak pazarda yaşanan yavaşlamayı, bir anlamda fırsata çevirdik. Bu yavaşlama dönemi bize, ürün üzerine daha çok zaman ayırma ve dizaynımızı daha uzun süre testte tabi tutma imkanı sağladı. İnce eleyip sık dokuyarak, bir anlamda hayalimizdeki ürünü kalite ve güvenlikten ödün vermeden hazırlama olanağını bulduk. Ayrıca satış, ikinci el ve satış sonrası organizasyonlarımızın TGE süreçlerine entegrasyonu, satış ve servis ekiplerimizin eğitimleri gibi sürdürülebilir başarının temel taşı olan konu başlıklarına da ciddi zaman ve kaynak ayırma şansını yakaladık.”

 

Bu haber 3222 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Enerjisa Dağıtım Şirketleri hizmet verdiği 14 ilde seçim tedbirlerini tamamladı... 28.03.2024
Kalyon Enerji, UN Global Compact (Küresel İlkeler Sözleşmesi) imzacısı oldu... 28.03.2024
Türkiye’yi Enerjide Bağımsız Kılmak İçin Çalışıyoruz... 28.03.2024
Çin’de temiz enerji toplam üretiminin yüzde 54’üne ulaştı... 28.03.2024
Fosil Yakıtların Ötesi yeni analizini yayımladı... 28.03.2024
IC Enterra Yenilenebilir Enerji, 2026'ya kadar 1200 megavatlık kurulu güç hedefliyor... 28.03.2024
TÜRSAB, Turizm Yüzyılı İftarında Hedeflerini Paylaştı... 28.03.2024
TREDER Kahramanmaraş’taki depremzedelere 1000 adet alışveriş kartı dağıttı... 28.03.2024
Naturelgaz 4 milyar TL ciro açıkladı... 28.03.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.