Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

%100 sürdürülebilir havacılık yakıtı ile ilk Airbus helikopter uçuşu

Güncelleme :11.11.2021

  Airbus Helicopters Genel Müdür Yardımcısı, Mühendislik ve Teknikten Sorumlu Direktör Stefan Thome, “Tüm Airbus helikopterleri, kerosen ile %50’ye kadar SAF karışımıyla uçma sertifikasına sahipken, hedefimiz, helikopterlerin on yıl içinde %100 SAF ile uçma sertifikasına sahip olmasıdır. Bugünkü uçuş, bu hedefe doğru atılmış önemli bir ilk adımdır” dedi.

Airbus H225 helikopteri, %100 sürdürülebilir havacılık yakıtı ile uçan ilk helikopter oldu. (Airbus H225 Safran Makila 2 motorlarından biri ile güçlendirilmiştir) Airbus Marignane merkezinde gerçekleşen uçuş, SAF’ın helikopter sistemlerinde kullanılabileceğinin ilk kanıtı oldu. Bugün, %50 karışım limitini aşan SAF’ın, helikopter sistemleri için sertifikalandırma yolunda atılmış önemli bir adımdır.

 Airbus Helicopters Genel Müdür Yardımcısı, Mühendislik ve Teknikten Sorumlu Direktör Stefan Thome, “Tüm Airbus helikopterleri, kerosen ile %50’ye kadar SAF karışımıyla uçma sertifikasına sahipken, hedefimiz, helikopterlerin on yıl içinde %100 SAF ile uçma sertifikasına sahip olmasıdır. Bugünkü uçuş, bu hedefe doğru atılmış önemli bir ilk adımdır” dedi.

 Safran Helicopter Engines tarafından Bordes fabrikasında gerçekleştirilen erken aşamadaki karıştırılmamış SAF değerlendirme testleri, %100 SAF kullanımıyla ilgili teknik zorlukların daha kolay anlaşılmasını sağlayacaktır. H225 test helikopteri, TotalEnergies tarafından sağlanan kullanılmış yemeklik yağdan elde edilen ve normal jet yakıtına kıyasla net %90 CO2 azaltımı sağlayan karıştırılmamış SAF yakıtı ile uçtu.

 Thome, “SAF, Airbus Helicopters’ın karbondan arındırma stratejisinin önemli bir dayanağıdır, çünkü helikopterin performansı üzerinde olumsuz bir etki yaratmadan anında CO2 azaltımı sağlar. Ortaklarımız Safran Helicopter Engines ve TotalEnergies’e bugünkü uçuşu gerçeğe dönüştüren önemli iş birlikleri için teşekkür ediyorum. SAF’ın yaygın olarak uygulanmasıyla ilgili zorlukların üstesinden gelinmesi ve havacılık endüstrisinin CO2 emisyonlarını azaltmada gerçek bir ilerleme kaydetmesi için tüm endüstri paydaşları arasında daha fazla iş birliği şarttır” dedi.

 Biyoyakıt kullanımını teşvik etmek için Airbus Helicopters, döner kanatlıların oluşturduğu bir SAF Kullanıcı Grubu kurdu. Şirket ayrıca, SAF’ı Fransız ve Alman sahalarında eğitim ve test uçuşları için kullanmaya başladı.

Bu haber 1339 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Elektrik üretimi kasımda yıllık bazda yüzde 3,7 arttı... 26.01.2022
Akaryakıt Bayilerinin Sorunları ve Çözüm Önerileri Cumhurbaşkanı Erdoğan’a Sunuldu... 26.01.2022
Zorlu Enerji Kalibrasyon Merkezi “Periyodik Muayene” başvuruları başladı ... 26.01.2022
Michelin Yılın En İtibarlı Lastik Markası Seçildi... 26.01.2022
TEMSA’nın elektrikli araçları İspanya’da toplu taşımayı dönüştürmeye hazırlanıyor... 26.01.2022
DS Automobıles’in Elektrikli Stratejisinin Son Harikası Ces’te Sergilendi... 26.01.2022
Kaya Kurşun, Türk Henkel’in Yeni Beauty Care Genel Müdürü Oldu... 26.01.2022
Türkiye'nin ilk elektrik depolama tesisi için 250 milyon dolarlık başvuru... 26.01.2022
Düzce TSO’dan Akaryakıt İstasyonları Genişletilmiş İstişare Toplantısı Yapıldı... 26.01.2022
Biotrend Enerji Bergama Çöp Gaz Elektrik Üretim Tesisinden Geri Dönüşen Ve Yaşayan Projeler... 26.01.2022
Azerbaycan'dan Türkiye'ye ilave doğal gaz tedariki başladı... 26.01.2022
Tüpraş, Bloomberg Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde Yerini Aldı... 26.01.2022
DHL Supply Chain Türkiye OPEX Direktörü Kaner Pakiş Oldu!... 26.01.2022

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.