Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

İpragaz’ın akaryakıt dağıtımındaki markası, Petroleum 2013’te ilk kez görücüye çıktı: Bayi Dostu GO, sektörün ilgi odağı oldu

Güncelleme :15.05.2013

 Türkiye enerji sektörünün “Mavi Dev”i İpragaz’ın akaryakıt dağıtımındaki yeni, güçlü ve saygın markası GO, tüm sektörle buluştuğu Petroleum 2013 Fuarı’nda en çok ilgi gören marka oldu. Akaryakıt sektörünün en yeni, güçlü ve saygın markası GO, “Türkiye’nin en saygın ve fark yaratan yakıt istasyonu olma” hedefini, ilk kez yer aldığı Petroleum 2013 Fuarı’na da yansıttı. Birçok özgün yanı ile akaryakıt sektöründe yeni bir dönem başlatan GO, geliştirdiği BADO – Bayi Dostu dağıtım sistemi ile de öne çıktı. 

Dünyanın en çok ziyaret edilen enerji fuarı 11. Uluslararası Petrol, LPG, Madeni Yağ Ekipmanları ve Teknolojileri Fuarı – Petroleum 2013’e, akaryakıt dağıtımının yeni, güçlü ve saygın oyuncusu GO damgasını vurdu. 2 yılda bir düzenlenen ve ‘petrol’, ‘LPG’ ve ‘Madeni Yağ’ sektörlerinin tüm oyuncularını biraraya getiren Petroleum 2013’te ilk defa görücüye çıkan GO, fuarın ilgi odağı oldu. GO, gerçek boyutlardaki çarpıcı, özgün tasarımıyla dikkat çeken gerçek boyutlardaki istasyonuyla yer aldığı Petroleum 2013’te, en çok ziyaret edilen, en çok ilgi çeken ve en çok konuşulan marka oldu. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız da GO standını ziyaret ederek, İpragaz Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Aratay’dan bilgi aldı. Ortadoğu, Kuzey Afrika, Asya ve Avrupa pazarlarını buluştuğu bölgenin, alanındaki en önemli fuarı olan Petroleum 2013’te öne çıkan GO ile ilgili açıklamalarda bulunan İpragaz CEO’su Selim Şiper, dağıtım sisteminde mevcut uygulamaların dışında BADO – Bayi Dostu sistemini geliştirdiklerini vurgulayarak; “Bayilerimizle birlikte büyüyeceğiz. İki tarafın da kazandığı bu iş modelimizde, yönetimsel süreçlerde de bayilerin söz hakkı bulunuyor” dedi. “Türkiye’nin en saygın ve fark yaratan istasyonu olmak üzere yola çıktık” diyen İpragaz Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Aratay da GO ile kısa sürede Türkiye’nin her yerinde olmak istediklerini belirtti. 

Çevreye saygılı GO, renklerini yollardan aldı 

Türkiye LPG pazarının lider oyuncusu İpragaz’ın, “tek çatı altında komple çözümler sunan” bir enerji şirketine dönüşümünde LNG ve Elektrik Toptan Satışı faaliyetlerinin ardından atılan son ve önemli adım olan GO, özgün birçok özelliğiyle de sektörde yeni bir dönem başlatıyor. Uzun ve titiz bir hazırlık döneminin ardından hayata geçirilen GO renklerini, hizmet vereceği yollardan aldı. Temel renkleri trafik lambasının ilerlemeyi simgeleyen yeşilinden ve tüm yolları kaplayan asfalt grisinden alan GO, pompasından marketine kadar her noktasında özgün tasarımlara sahip. Kurumsal aydınlatması LED’lerle gerçekleştirilen GO istasyonlarında %56 elektrik tasarrufu ve daha az karbondioksit salınımı sağlanıyor. GO istasyonlarında akıllı su kullanımı ile ekolojik hassasiyetler öne çıkarken, Türkiye’de bir ilk olan özel çöp kovaları ile de geri dönüşüme doğrudan katkı sağlanıyor. “Tüketicisine saygılı ve eşit hizmet götürme” temel felsefesi ile yola çıkan GO’da, market alanında çok amaçlı kullanılabilen interaktif alanlar ve çocukların ebeveynleri ile birlikte girebilecekleri aile tuvaletleri de bulunuyor. İpragaz’ın kaldırıcı güç olarak en üstte yer alacağı GO istasyonlarında, dünyanın en prestijli sentetik yağ üreticisi Mobil 1 de tüketicisiyle buluşuyor.

GO’nun özgün dağıtım sistemi: BADO – Bayi Dostu

Dağıtım sistemi olarak BADO’yu (Bayi Dostu) geliştiren GO, yönetimde de bayilere söz hakkı tanıyor. Türkiye’de bir ilk olan bu sistemde, bayi adları kanopide de yer alıyor. Sektörde yeni bir dönem başlatan GO’nun özgün dağıtım sistemi BADO ile ilgili açıklamalarda bulunan İpragaz CEO’su Selim Şiper, “Mevcut uygulamaların dışında çok farklı ve özgün bir model geliştirdik: BADO – Bayi Dostu sistemi. Bizim akaryakıt modelimizin temelinde, bayilik var. Biz, istasyon işletmiyoruz. Biz bu işi, bizden daha iyi yapacağını düşündüğümüz ve inandığımız, bayilerimizle birlikte yapıyoruz. Bayilerimizle birlikte büyüyeceğiz” dedi. GO bayilerine, pazar gerçekleri doğrultusunda adil bir ticari yaklaşım gösterildiğini de vurgulayan Selim Şiper, “Bu, sadece tek bir tarafın kazanacağı değil, ‘kazan kazan’ ilkesiyle; daima adil şartlar ne gerektiriyorsa, o çerçevede iki tarafın da kazanacağı bir iş modeli demek. Bunun da güvencesi, 52 yıllık İpragaz’ın iş yapma biçimi ve tutkusu” şeklinde konuştu. 

GO bayileri, yönetimsel süreçlere de dahil oluyorlar

GO’nun ayrıca, BADO sistemi ile sektörde bugüne kadar yapılmamış bir şeyi daha vaat ettiğini belirten Şiper, “GO, bayilerine yönetimsel süreçlerde de söz hakkı veriyor. ‘GO Bayi Konseyleri’ yapılanması ile bayilerimiz, şirketin yönetimsel süreçlerine fikirsel katkılarda bulunduğu gibi, karar alma süreçlerinde de kendilerini bulabiliyorlar” dedi.

GO’nun arkasında, enerji devleri İpragaz ve SHV var 

GO’nun hedefi; “Türkiye’nin en saygın ve fark yaratan istasyonu olmak”

Türkiye’nin ‘Mavi Dev’i İpragaz’ın 52 yıllık enerji sektörü, 17 yıllık da otogaz tecrübesini ve 117 yıllık köklü geçmişi ile dünya devi SHV Energy’nin gücünü akaryakıt pazarına yansıtan GO, “Türkiye’nin en saygın ve fark yaratan istasyonu olmak” hedefi ile yola çıktı. GO ile atılan adımın İpragaz için tarihi bir dönüm noktası olduğunu belirten İpragaz Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Aratay, “GO ile birlikte İpragaz, enerji pazarındaki tüm ana segmentleri kapsayan ender şirketlerden biri oldu” dedi. Türkiye’nin, akaryakıt pazarında otogaz tüketiminin benzinin üzerinde gerçekleştiği dünyadaki tek ülke olduğuna dikkat çeken Eyüp Aratay, “Bu paralelde Türkiye’nin LPG devi olan, ilk resmi otogaz istasyonunu açan, alanında uzman İpragaz’ın da GO ile akaryakıt sektörüne girmesi, adeta bir gereklilikti” dedi. 

250 milyon araca 4 milyar litre İpragaz Otogaz

İpragaz’ın otomotiv yakıtlarında 17 yıldır otogaz segmentinde faaliyet gösterdiğini hatırlatan Aratay, “Bugün, İpragaz, Bizimgaz ve Exengaz markasıyla 1.080 lisanslı bayisiyle Türkiye’nin en büyük üçüncü network’ü olarak, 81 ilinde otogaz hizmeti sunuyoruz. 1996 yılında Türkiye’nin ilk resmi belgeli otogaz istasyonunu Bursa’da kuruşumuzdan bugüne, toplam 4 milyar litrenin üzerinde otogaz satışı gerçekleştirmişiz. Bir başka deyişle ortalama 250 milyon araca yakıt ikmali yapmışız” açıklamasında bulundu. İpragaz’ın akaryakıt dağıtımına yönelmesini; “Türkiye’nin her yerinde yaygın 4 binden fazla bayiye sahip, 4 milyar litreden fazla otogaz satmış, 17 yıldır otomotiv yakıtları pazarında olan ve ciddi sektörel tecrübesi bulunan bir yapının, bu sektörel tecrübesini biraz daha geliştirerek yeni bir pozisyon alması” olarak açıklayan Aratay, “Aslında bizler için yeni bir işten bahsetmiyoruz. Bizler için; bildiğimiz bir işi daha iyi yapabilmemiz için tamamlayıcı bir pazara girişten bahsediyoruz” dedi. 

Vizyonu; “yolların en saygın yakıt istasyonu olmak”

GO’nun, “daha iyisini hak edenlerin yeni nesil yakıt istasyonu” olduğunu belirten Aratay, “GO, Sürekli olarak kendini geliştirecek. İpragaz’dan aldığı kültürel genlerle, titizlikle, adanmışlıkla, tutkusuyla yollarda müşterisiyle beraber oluyor. GO’nun vizyonu; ‘yolların en saygın yakıt istasyonu olmak’. Misyonumuz ise saygı çerçevesinde 4 temel üzerinde; ‘İnsana Saygı’, ‘Geleceğe Saygı’, ‘Araca Saygı’ ve ‘Yasalara Saygı’ ile şekilleniyor. ‘İnsana Saygı’; bizim mutlu müşteri, mutlu çalışan, mutlu bayi, mutlu şirket anlayışımızdan geliyor. ‘Geleceğe Saygı’mız; sürdürülebilirlik felsefesiyle tüm operasyonlarımızda, çevreye ve finansal sürdürülebilirliğe gösterdiğimiz duyarlılıkla ilgili” dedi. 

Her müşteri, aynı hizmet kalitesiyle muhatap olacak

‘Araca Saygı’nın, aslında ‘İnsana Saygı’nın da bir parçası olduğunu söyleyen Eyüp Aratay, “İstasyonumuza gelen her tüketici, ister benzin, ister otogaz, ister dizel hangi ürünü hangi miktarda alırsa alsın, aynı hizmet kalitesiyle muhatap olacak. ‘Yasalara Saygı’ ki İpragaz, kurulduğu günden bu yana sektörel öncülüğünün sorumluluğunda, her zaman kamu otoritesi önünde kendisini ispatlamış ve bu konudaki tutarlılığını sergilemiş bir şirket olarak, çok net olarak bir kez daha beyan ediyor ki; GO ile akaryakıt operasyonunda da tüm standart ve yasalara uygun şekilde çalışacak” açıklamalarında bulundu. 

Hizmet kalitesi ile özgün yapısı ile öne çıkacak

İpragaz Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Aratay, GO’nun özgün yapısı ve hizmet kalitesi ile rakiplerinden ayrışacağını belirtti. Coğrafi olarak bakıldığında, İpragaz’ın bir Türkiye markası olduğuna da dikkat çeken Aratay, “İpragaz olarak bizim, ‘Türk tüketicisinin ihtiyacı olduğu enerjiyi satmak’ gibi de bir felsefemiz var. Amiral markamız İpragaz olmak üzere, Bizimgaz ve Exengaz ile birlikte 81 ilde faaliyet gösteriyoruz. GO olarak da çok kısa sürede Türkiye’nin her yerinde olmayı arzu ediyoruz” şeklinde konuştu.

Bu haber 4651 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Enerjisa Dağıtım Şirketleri hizmet verdiği 14 ilde seçim tedbirlerini tamamladı... 28.03.2024
Kalyon Enerji, UN Global Compact (Küresel İlkeler Sözleşmesi) imzacısı oldu... 28.03.2024
Türkiye’yi Enerjide Bağımsız Kılmak İçin Çalışıyoruz... 28.03.2024
Çin’de temiz enerji toplam üretiminin yüzde 54’üne ulaştı... 28.03.2024
Fosil Yakıtların Ötesi yeni analizini yayımladı... 28.03.2024
IC Enterra Yenilenebilir Enerji, 2026'ya kadar 1200 megavatlık kurulu güç hedefliyor... 28.03.2024
TÜRSAB, Turizm Yüzyılı İftarında Hedeflerini Paylaştı... 28.03.2024
TREDER Kahramanmaraş’taki depremzedelere 1000 adet alışveriş kartı dağıttı... 28.03.2024
Naturelgaz 4 milyar TL ciro açıkladı... 28.03.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.