Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Ford 2020 Yılı Trend Raporu’nu açıkladı

Güncelleme :20.12.2019

Ford’un 2020 Yılı Trend Raporu, insanların dünyadaki değişimler karşısında bunalmış hissettiğini ve geçmişe göre markalara güvenme ve çevrelerindeki insanlarla bağlantı kurma konusunda daha fazla zorluk yaşadığını gösteriyor. 

Araştırmaya katılan yetişkinlerin yüzde 45’i sık sık kendisini yalnız hissettiğini belirtiyor. Bu da insanların kendilerini daha rahat ve bağlantılı hissetmelerine yardımcı olma konusunda şirketler ve markalar için fırsatlar bulunduğuna işaret ediyor. 

Yetişkinlerin yüzde 58’i iklim değişikliğiyle mücadele konusunda çaresizlik duygularının baskın olduğunu belirtirken, yarısından azı elektrikli araç kullanma, ortak araç kullanımı, toplu taşımayı tercih etme gibi çevreci ulaşım yöntemlerini seçiyor. 

Ford’un bu yıl 8’incisini hazırladığı 2020 Yılı Trend Raporu, sürekli değişen bir dünyada kurumlara, markalara ve çevrelerindeki insanlara güven konusunda sıkıntı yaşayan tüketicilerin şirketlerin doğru şeyi yaptığına inanmak istediğini ancak bunun için net sebeplerin kendilerine sunulmasına ihtiyaç duyduğunu ortaya koyuyor. 

Amerika, Asya, Avrupa ve Orta Doğu’da 14 ülkeyi kapsayan global araştırmada öne çıkan tüketici trendleri şöyle: 

Yalnızlık: Yalnızlık, küresel boyutlara ulaşan ve özellikle genç kuşakta yaygın bir salgına dönüşmüş durumda. Z kuşağının yüzde 62’si “Sık sık kendisini yalnız hissettiğini” söylüyor. 

Görünenin arkasına bakmak: Tüketiciler şirketlerin doğru şeyi yaptığına inanmak istiyor ama bunun için perdenin arkasını da görmesi gerekiyor. Yetişkinlerin yüzde 67’si bir kez güvenini kaybeden markanın tekrar kazanmasının mümkün olmadığını söylüyor. 

Duruşu olan markalar: Markaların ürün bazlı bir anlayıştan çıkıp değer bazlı bir anlayışa geçmesi bekleniyor. Bununla birlikte satın alma davranışlarında bu etki görülmüyor. Yetişkinlerin yüzde 59’u markanın değerlerinden çok satın almanın uygunluğuna göre karar verdiğini belirtiyor. 

Büyük umutlar: E-ticaret büyürken markalardan beklentiler de artıyor. Tüm dünyada yetişkinlerin yüzde 67’si geçmişe göre markalardan daha fazla şey beklediğini belirtiyor. 

Yeşil paradoks: Tüketiciler tüm dünyada iklim değişikliği konusunda endişeli ancak bu harekete geçtikleri anlamına gelmiyor. İklim değişikliğiyle mücadele için davranışlarında herhangi bir değişiklik yapmayanların yüzde 64’ü bir fark yaratacaklarına inanmadıklarını söylüyor. 

Kimlik önemli: Kimlik etrafında şekillenen konuşma ve dil evrim geçiriyor. Kimliğin hem gözle görünür niteliklerden hem de görünmeyenlerden oluşturulduğu görülüyor. 

İkinci tur: İleri dönüşüm şirketleri yeniden satışı modernize ediyor. Sofistike ve alışveriş meraklısı kesimde yükselişe geçen bu hareketle birlikte moda, elektrikli aletler, elektronik, ev eşyaları gibi alanlarda kullanılmış eşyalar yeniden hayat kazanıyor. Yetişkinlerin yüzde 60’ı beş yıl öncesine göre kullanılmış ürün almaya daha açık olduğunu belirtiyor. 

Bu haber 3250 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.