Haber Ekonomi


Haberler > LPG Başlıkları

Gasitaly Genel Müdürü Selat Metin: LPG Güvenliği Hakkında Endişeler Eksik Bilgiden Kaynaklanıyor

Güncelleme :05.05.2012


Gasitaly Genel Müdürü Selat Metin, toplumumuzda varolan oto LPG güvenliği hakkındaki endişelerin yersiz olduğunu ve bilgi eksikliğinden kaynaklandığına işaret etti. Metin, “ LPG sektöründe üretim, tasarım ve yardımcı ekipmanlar sürekli olarak teknolojiye paralel geliştirilmekte. Ayrıca tüketici gün geçtikçe bilinçlenerek, ucuz dönüşümden ziyade, güvenli ve kaliteli uygulamaları tercih ediyor. Araç tankları sanılanın aksine en sıkı standartları karşılamak için zorlu çarpışma testlerinden geçiriliyor. Bu test sonuçlarına göre geleneksel yakıt tanklarına oranla bir LPG tankının 20 kat daha güçlü olduğu kanıtlandı.’dedi.

Otogaz yakıt sisteminin, gelişmiş basınç regülatörleri ve emniyet valfleri ile korunduğunu ifade eden Selat Metin, ‘otomobillerde, gaz dedektörleri ve diğer emniyet valfleri motor çalışırken sadece yakıt akışı sağlar. Yakıt hattının kopması durumunda bu valfler tanktan yakıt akışını keser. Ayrıca otogaz tankları kapasitesi yüzde 80’e ulaştığında dolum işlemini durdurur. Araç bir kaza durumunda alev alsa bile, gaz tankı kırılma ve daha fazla hasar verme ihtimaline karşı tahliye valfi ile tank basıncını kontrollü olarak düşürür.’dedi. 

LPG’li araç kazaları sonrası çıkan haberlerin toplumumuzdaki endişeleri artırdığına dikkat çeken Metin, ‘Hollandalı araştırma enstitüsü TNO tarafından gerçekleştirilen risk değerlendirmesi çalışmasında, otogaz dönüşümü kaliteli yapılmış yeni araçların güvenliğinin benzine göre daha iyi olduğu belirtiliyor. Yine Belçikalı bir araştırma kuruluşu olan DNV tarafından yapılan bir başka çalışmada otogaz tankının çarpışma anında araçtan ayrılma potansiyelinin benzin deposuna göre daha yüksek olduğu tespit edildi’dedi.

 LPG kullanımının ve dönüşümünün tehlikeli olması durumunda bugün kamu toplu taşıma araçları olan belediye otobüslerinde tercih edilmeyeceğini belirten Metin, ‘ Toplumumuzda LPG’ye temiz, güvenli ve ekonomik oto yakıtı olarak her geçen gün hakettiği değerin verildiğini ifade etti.

LPG ve CNG türü alternatif araç yakıtlarının ülkemizde teşvik edilmesinin stratejik bir durum olduğuna dikkat çeken Metin, ‘Dünya çevreci ve ekonomik yakıt kulanımını desteklerken geçtiğimiz günlerde açıklanan teşvik kapsamına neden bu yakıtların üretici, nakil, satıcı ve sistem dönüştürücüsü olan girişimcilerin alınmadığını anlayamadıklarını belirtti.
 

Bu haber 4247 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.