Haber Ekonomi


Haberler > LPG Başlıkları

5 Milyona Yakın LPG’li Araç Sahibi Kapalı Otopark Yasağının Kalkmasını Bekliyor

Güncelleme :01.07.2020

 Avrupa Birliği (AB) ve ülkemizde uygulanan ‘ECER 67.01’ standartlıyla üretilen LPG dönüşüm sistemleri sızdırmazlık, dış darbeler ve yangın testleriyle araçları güvence altına alıyor. ECER 67.01 standardının uygulanmaya başlanmasıyla AB üyesi ülkelerde LPG’li araçların kapalı otoparkları alınmasının önünde hiçbir engel bulunmazken, ülkemizde kapalı otopark yasağı devam ediyor. Çevreci ve ekonomik oluşuyla tüm dünyada desteklenen LPG’li araçların önündeki bu engel 4 milyon 770 bin LPG’li araç sahibini olumsuz etkiliyor. Geçtiğimiz yıl Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Çevre Şehircilik Bakanlığı’nın duyurduğu ‘Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik’in LPG’li araçların kapalı otoparklara girilebileceği yönündeki değişiklik hakkında henüz bir adım atılmadı. 

Çevreci ve ekonomik oluşuyla tüm dünyada devlet teşvikleriyle desteklenen LPG’li araçlar yalnızca Türkiye’de uygulanan ‘kapalı otopark yasağı’ nedeniyle olumsuz etkileniyor. Geçtiğimiz yıl Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Çevre Şehircilik Bakanlığı’nın ortak çalışmayla duyurduğu ve LPG’li araçların kapalı otoparklara girmesini engelleyen ‘Binaların Yangından Korunması Hakkındaki Yönetmelik’teki değişiklik, 4 milyon 770 bin LPG’li araç sahibi tarafından merakla bekleniyor. 

‘KAPALI OTOPARK YASAĞI YALNIZCA ÜLKEMİZDE UYGULANIYOR’

LPG’li araçların Avrupa Birliği tarafından belirlenen ‘ECER 67.01’ standardına uygun ekipmanlarla donatıldığını bu nedenle AB üyesi ülkelerde LPG’li araçların ‘LPG yakıtını kullandığını’ belirten etiket taşıma zorunluluğunun bulunmadığını ve kapalı otopark yasağının uzun yıllar önce iptal edildiğine dikkat çeken Müstakil Likit Petrol Gazcıları Kit Satıcıları ve Otogaz Bayileri Derneği (MUSLPGDER) Yönetim Kurulu Başkanı Av. Ahmet Yavaşçı, “ECER 67.01 standardı AB üyesi ülkelerde ve Türkiye’de zorunlu olarak uygulanmaktadır. Aynı güvenlik testlerine tabi tutulan Avrupalı araçlar kapalı otoparkları kullanabilirken, ülkemizde kapalı otopark yasağı devam etmektedir. Yalnızca ülkemizde uygulanan kapalı otopark yasağı ile LPG’li araçlara destek değil, köstek oluyoruz” açıklamalarında bulundu. 

‘ECER 67.01 STANDARDI NELERİ DEĞİŞTİRİYOR?’ 

LPG dönüşüm sistemlerinde uygulanan ‘ECER 67.01’ standardının güvenlik özelliklerini anlatan MUSLPGDER Yönetim Kurulu Başkanı Av. Ahmet Yavaşçı, “LPG’li araçlarda kullanılan ekipmanlar her türlü testten geçirilmiş onaylı ürünlerden oluşmaktadır. Güvenlik ve emniyet katsayıları çok yüksek seviyededir. Tank üzerinde bulunan çoklu valf tanktan gaz çıkışını kontrol eder. Bu çoklu valfin üzerinde, çıkış borularının bir kaza sonucu kopup kırılması sonucunda gaz akışını otomatik olarak durduran aşırı akım valfleri mevcuttur. Ayrıca aracın kontağı kapatıldığında elektrikli bir valf otomatik olarak gaz çıkışını kapatarak güvenliğini sağlamaktadır” dedi. LPG’li araçların sızdırmazlık önlemlerinin hem montajı gerçekleştiren firmaların yetkili teknik mühendisleri hem de TÜV-TÜRK tarafından kontrol edildiğini belirten Ahmet Yavaşçı, LPG yakıt tanklarının çalışma basıncının çok üzerinde olan 67,5 Bar patlama basıncına uygun olacak şekilde 3 milimetrelik ‘DIN EN 10120’ çelik sac malzemeden üretildiğinin altını çizdi. 

DÜNYADA UYGULAMA NASIL? 

LPG’li araçların kapalı otoparklara girebilmesi için dünyada gerçekleştirilen uygulamaları sıralayan dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü ise, “ABD’nin Ulusal Sağlık Kütüphanesi’nde yer alan akademik çalışmalar ve Avrupa Birliği’nin kapalı otoparklar için belirlediği standartlara göre, LPG’li araçların kapalı otoparkları güvenli bir şekilde kullanabilmesi için gerekli uygulamalar basit bir 

havalandırma sistemi ve araçların ECER 67.10 standardında belirtilen emniyet valfi ile sınırlandırılıyor. Jet havalandırma sistemi olarak adlandırılan havalandırma cihazı sayesinde olası bir sızdırma olsa dahi ortam sürekli hava değişimine uğradığından havadaki LPG gazı herhangi bir tehlike teşkil etmiyor. Uygulaması kolay olan bu sistem sayesinde ayrıca kapalı otoparklarda biriken egzoz gazları kolayca tahliye ediliyor. AVM otoparkları gibi araçların sıklıkla hareket ettiği kapalı mekânlarda temiz hava sağlanıyor” şeklinde konuştu. 

Bu haber 8592 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.