Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Bakan Karaismailoğlu 'kombine taşımacılıkta' ihracat rekoru kırıldığını bildirdi

Güncelleme :28.12.2020

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, "588 kilometrelik Suveren (Bingöl) ile Payas (İskenderun) parkurunda bu yılın kasım-aralık aylarında 202 bin ton demir cevheri, İskenderun'dan deniz yoluyla ihraç edildi." dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 588 kilometrelik Suveren (Bingöl) ile Payas (İskenderun) parkurunda bu yılın kasım-aralık aylarında 202 bin ton demir cevherinin, İskenderun'dan deniz yoluyla ihraç edildiğini belirterek, "Bu taşıma, ihracat taşımalarında önemli bir paya sahip olan demir yolu ile deniz yolu kombine taşımacılığında rekor niteliğinde bulunuyor." dedi.

Bakan Karaismailoğlu,  yaptığı açıklamada, yük taşımacılığına seçenekler sunmaya devam eden TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğünün, yük artışı gerçekleştirmeyi ve yeni destinasyonlar eklemeyi sürdürdüğünü belirterek, kurumun kombine taşımacılığın geliştirilmesi yönünde, özel sektörle iş birliğiyle tüm hatlarındaki taşımalarını artırdığını söyledi.

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını döneminde yurt içi ve yurt dışı ticaretin devamlılığının sağlanmasında demir yolu taşımacılığının, özellikle ihracatta demir yoluyla kombine taşımacılığın arttığına dikkati çeken Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"Bu kapsamda, 588 kilometrelik Suveren (Bingöl) ile Payas (İskenderun) parkurunda bu yılın kasım-aralık aylarında 202 bin ton demir cevheri, İskenderun'dan deniz yoluyla ihraç edildi. Bu taşımanın yapıldığı 144 tren, Suveren-Payas arasında yaklaşık 170 bin kilometre yol kat etti. Bu taşıma, ihracat taşımalarında önemli bir paya sahip olan demir yolu ile deniz yolu kombine taşımacılığında rekor niteliğinde bulunuyor."

"Bu yıl 1 milyon 200 bin ton demir cevheri ulaştırıldı"

Bakan Karaismailoğlu, Suveren (Bingöl) ile Payas (İskenderun) hattının kombine taşımacılığı açısından en fazla artış yaşanan hatlardan olduğunu ifade ederek, "2019'da demir yoluyla 921 bin ton demir cevheri yük ulaştırılırken, bu yılın sonu itibarıyla bu rakam yaklaşık 1 milyon 200 bin tona ulaştı." diye konuştu.

Demir yoluyla kombine taşımacılığın geliştirilmesinin ulaşım maliyetleri açısından önemli avantaj sağladığını dile getiren Karaismailoğlu, bu durumun ihracatçıların rekabet gücünü artırdığını da vurguladı.

Karaismailoğlu, demir yolu ve demir yolu-liman kombinasyonu kullanılarak yapılan ihracat verilerini de paylaşarak, "Bu yıl, demir yolu sınır kapıları üzerinden (Kapıkule,Kapıköy ve Canbaz) 1 milyon 650 bin ton, demir yolu-liman kombinasyonuyla da 4 milyon 455 bin ton olmak üzere toplam 6 milyon 105 bin ton ihracat taşıması gerçekleştirildi." ifadesini kullandı.

Halen 15 limana doğrudan demir yolu bağlantısı bulunduğunu anlatan Karaismailoğlu, Payas MMK ve Atakaş, Aliağa limanları, İskenderun Assan, Ekinciler, Yazıcı, İsdemir ve Tekirdağ/Asyaport limanlarından da kısa mesafe kara yolu kullanılarak kombine taşımacılık moduyla ihracat taşımalarının gerçekleştirildiğini sözlerine ekledi.

Bu haber 2643 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
OPET ve Yapı Kredi iş birliğiyle UTTS akaryakıt ödemelerinde otomatik ödeme dönemi başlıyor... 22.08.2025
Astor Enerji yılın ilk yarısında güçlü performansıyla öne çıktı... 22.08.2025
Kaçak Elektrik Denetimine Silahlı Müdahale... 22.08.2025
Aksa Doğalgaz, izinsiz kazıların yarattığı risklere dikkat çekiyor... 22.08.2025
OPET Apeksa İstasyonu, Sakarya’da hizmete açıldı... 22.08.2025
Alışan’da Güneş Enerjisi Dönemi Başladı ... 22.08.2025
Rosatom, Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nin Dördüncü Güç Ünitesi’ne Ait Reaktörün Kontrol Montajına Başladı... 22.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.