Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Türkiye’nin en itibarlı markaları belli oldu

Güncelleme :05.05.2021

 Türkiye İtibar Akademisi tarafından Yıldız Teknik Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi öğretim üyelerinin akademik denetiminde bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’nın sonuçları belli oldu. Türkiye İstatistik Kurumu’nun “Türkiye Örneklemi” kabul ettiği 26 Bölge ve 72 ilde 2 Ocak – 30 Ocak 2021 tarihleri arasında yaklaşık 12 bin kişi ile görüşülerek tamamlanan araştırmada; ana ve alt sektörleri ile yaklaşık 50 farklı sektördeki markaların itibar derecelendirmesi yapıldı. 

Türkiye İtibar Akademisi adına saha çalışmaları İmGlobal tarafından yapılan ve bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilen araştırmada; aralarında, akaryakıt, beyaz eşya, bankacılık, elektrikli ev aletleri, enerji, holdingler, inşaat, otomobil, e-ticaret sitesi, süpermarket, pizza, hazır giyim perakende, elektronik perakende, sigorta, turizm operatörü, işlenmiş gıda, kozmetik, seramik, süt ürünleri, takı ve ziynet, porselen ve züccaciye, hava ulaşımı, kara ulaşımı, erkek giyim, kadın giyim, çocuk giyim, spor giyim, ayakkabı, inşaat malzemeleri, çay, hafif ticari araç, büyük ticari araç (Kamyon-Otobüs), taşıt lastiği, kargo, lojistik, mobilya, ev tekstili ve GSM operatöründe faaliyet gösteren şirket ve kurumların itibarı ölçümlendi.

“Türkiye’nin yapısal özelliklerine göre düzenlendi”

Türkiye genelinde tesadüfi seçim metotları ile belirlenen 12 bin kişinin CATI yani bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi ile arandığını belirten TİE İcra Kurulu ve İtibar Group Başkanı Ertan Acar, “Dünyanın birçok ülkesinde uygulanan bu modeli biz Türkiye’nin yapısal özelliklerine uyumlu olarak yeniden düzenledik. Araştırma sayesinde şirketlerimiz kurum değerlerini artırmak adına nasıl bir yol haritası izlemeleri gerektiğini belirleyebilecekler. İtibar endeksi, ekonomik ve finansal içerikli olarak belirlenmiş sektörlerde uygulanıyor. İtibarın oluşumu ve gelişimini etkileyen değişkenlerin, faktörlerin izlenmesi ve değerlendirilmesinde Yıldız Teknik Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi de bilimsel altyapıyı sağlıyor” dedi.

TİE’den nasıl yararlanılacak?

Raporun her şirket için bir navigasyon aracı olacağını belirten İtibar Akademisi Direktörü Rıdvan Tozlu, “Açıklanan raporda yaklaşık 50 farklı sektörün öne çıkan büyük kuruluşlarının itibar değerleri, sektör içi rakiplerinden farklılıkları, benchmark kurumdan farklılıkları, neden o noktada oldukları, itibarlarını artırabilmeleri için kamuoyunun ve hedef kitlelerinin onlardan beklentilerinin neler olduğu, hangi beklentiyi ne ölçüde yerine getirirlerse kurum itibarının ne ölçüde artabileceği, buna yönelik öncelikler ve tavsiyeler yer alacak” diye konuştu.

İŞTE SEKTÖRLERE GÖRE “TÜRKİYE’NİN EN İTİBARLI MARKALARI”:

- Türkiye Genelinde: Koç Holding

- Ağır Vasıta: Ford

- Akaryakıt: Opet

- Alkollü İçecek: Efes

- Bankacılık: Ziraat Bankası

- Balık Ürünleri: Superfresh

- Beyaz Eşya: Arçelik

- Çay: Çaykur

- Çocuk Giyim: LC Waikiki

- Dijital Yayın Platformu: Digitürk

- Elektrikli Ev Aletleri: Arçelik 

- Elektronik Perakende: Arçelik

- Enerji: Enerjisa

- Erkek Ayakkabı: Adidas

- Erkek Giyim:  D’S Damat

- Ev Tekstili: Taç Home

- Fast Food: Burger Kıng

- GSM Operatörü: Turkcell

- Hafif Ticari Araç: Ford

- Holdingler:  Koç Holding

- İnşaat ve Gayrimenkul: Ağaoğlu

- İnşaat Malzemeleri (Boya Sektörü): Filli Boya

- İnşaat Malzemeleri (Perakende Sektörü): Koçtaş

- İnşaat Malzemeleri (Seramik Sektörü): NG Kütahya Seramik

- İşlenmiş Gıda: Ülker

- Kadın Ayakkabı: Flo

- Kadın Giyim: Zara

- Kargo Lojistik: Yurtiçi Kargo

- Kozmetik: Avon

- Klima ve İklimlendirme: Vestel

- Mobilya: İstikbal

- Online Market: Getir

- Otomobil: Volkswagen

- Otomobil Lastiği: Lassa

- Pizza (Uluslararası): Dominos Pizza

- Pizza (Yerli): Pasaport Pizza

- Porselen ve Züccaciye: Kütahya Porselen

- Sigorta: Aksigorta

- Spor Giyim: Nike

- Süpermarket: Migros

- Süt Ürünleri: Sütaş

- Şarküteri Ürünleri: Pınar 

- Takı ve Ziynet: Zen

- Tavuk Ürünleri: Banvit

- Turizm Operatörü: ETS tur

- Ulaşım (Karayolu): Metro

- Ulaşım (Hava): Türk Hava Yolları

Sıralamayla ilgili tüm detaylara araştırmanın web sitesi olan www.itibarakademisi.com’dan ulaşabilirsiniz.

Bu haber 1839 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.