Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Renault Grubu Satışlarını %18,7 Artırdı

Güncelleme :16.07.2021

Renault Grubu’nun küresel satışları, 2021’in ilk yarısında 2020’ye kıyasla %18,7 artış gösterdi.

Grup, yüksek kârlılıkla büyümeyi destekleyen özel satış politikasını sürdürüyor.

Renault markası %18,5 artış kaydetti. Avrupa’da satılan dört Renault binek otomobilinden biri E-TECH olurken, Arkana için her iki satıştan biri E-TECH versiyonu olarak gerçekleşti.

Başta Avrupa’da perakende pazarının en çok satan aracı Yeni Sandero olmak üzere ürün gamını yenilenen Dacia markası, %24,5 büyüme kaydetti.

Grup, 2021 yılında CAFE hedeflerine ulaşma yolunda ilerliyor.

 COVID-19 pandemisinin etkilerinin devam ettiği bir ortamda Renault Grubu, 2021’in ilk yarısında 1.422.600 araç satışı gerçekleştirdi. Bu adetler 2020 yılına kıyasla %18,7 artışa işaret etse de 2019’un ilk yarısına kıyasla %24,2 düşüş anlamına geliyor.

Renault Grubu ilk yarıyıl boyunca çeşitli pazarlarda yüksek kârlılıkla büyümeyi destekleyen özel satış politikalarını sürdürmeye devam etti.

Renault’da tüm önemli pazarlarda büyüme yeniden başladı

Renault markası, 2020'nin ilk yarısında %18,5 artışla dünya çapında 901.500 araç satışına ulaştı. Tüm önemli pazarlarda büyüme yeniden başladı. Avrupa satışlarının payı %59 oldu. Beş temel Avrupa ülkesindeki (Fransa, Almanya, İspanya, İtalya ve Birleşik Krallık), perakende satışların payı, kriz öncesi olan 2019’a kıyasla yaklaşık 2 puan artarak %40’a ulaştı.

Renault markası, Avrupa’da 532.161 araç (%+13,2) satarak %7 pazar payına ulaştı. Bu performans, elektrikli E-TECH ve elektrik destekli binek otomobil satışlarındaki büyümeye dayanıyor (%149 artışla 91.869 araç). Ayrıca, üç aylık satış sürecinde yaklaşık 20.000 siparişle Arkana, C segmentine başarılı bir dönüş sağladı. %42,3 büyüyen hafif ticari araç pazarında Renault, pazar payını 0,4 puan artırarak %14,4’e yükseltti.

Renault markası Avrupa dışındaki önemli pazarlarda da başarılı lansmanlar sayesinde tekrar büyüme kaydetti: Hindistan’da Kiger (%86,6 artış), Rusya’da Duster (%36 artış) ve Brezilya dahil olmak üzere Latin Amerika’da (%15,9 artış)

Dacia satışları %24,5 artış gösterirken LADA Rusya’da %23 pazar payı elde etti 

Dacia markası, Avrupa’da en çok satan perakende model olan yeni Sandero’nun da katkısıyla 262.814 araç (+%24,5) sattı. Uygun fiyatlı elektrikli otomobil Dacia Spring, şimdiden verilen 15.000’in üzerinde siparişle iyi bir başlangıç yaptı. İlk teslimatların bu sonbaharda yapılması planlanıyor. Dacia tüm ürün gamını yenilemeye devam ediyor. 2020’nin sonunda Yeni Sandero ve Logan’ın ardından Haziran 2021’de yeni Duster tanıtıldı. Marka, Eylül ayında Münih Otomobil Fuarında aile kullanımına yönelik çok amaçlı, 7 koltuklu yeni bir model daha tanıtacak.

LADA markası, Rusya’da 200.219 araç (+51%) sattı ve son on yılın en iyi sonucu olan %23’lük pazar payı ile ilk sıradaki konumunu güçlendirdi. Dört LADA modeli, Rusya satışlarında ilk 10 sırada yer alıyor: Granta ilk sırada (72.787 araç), Vesta ikinci sırada (57.031 araç), yeni Travel modeli dahil NIVA ve Mart ayında satışa sunulan yeni Largus.

Bu haber 2175 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
OPET ve Yapı Kredi iş birliğiyle UTTS akaryakıt ödemelerinde otomatik ödeme dönemi başlıyor... 22.08.2025
Astor Enerji yılın ilk yarısında güçlü performansıyla öne çıktı... 22.08.2025
Kaçak Elektrik Denetimine Silahlı Müdahale... 22.08.2025
Aksa Doğalgaz, izinsiz kazıların yarattığı risklere dikkat çekiyor... 22.08.2025
OPET Apeksa İstasyonu, Sakarya’da hizmete açıldı... 22.08.2025
Alışan’da Güneş Enerjisi Dönemi Başladı ... 22.08.2025
Rosatom, Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nin Dördüncü Güç Ünitesi’ne Ait Reaktörün Kontrol Montajına Başladı... 22.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.