Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Denizyolundaki Navlun Artışı Karayoluna Talebi Arttırdı

Güncelleme :28.07.2021

 Denizyolu taşımacılığında yaşanan konteyner sıkıntısı ve beraberinde getirdiği navlun artışı, karayolu taşımacılığına olan talebi arttırdı. Pandemi kısıtlamalarının azalmasıyla artan talebe konteyner yetişmiyor, Asya'dan Batı'ya giden gemiler, farklı nedenlerle geri dönemiyordu. Bunun sonucu olarak konteyner nakliye maliyetlerindeki artış yüzde 300'ü geçti.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener; denizyolu konteyner taşımacılığında Avrupa yönüne ihracat taşımalarında yaşanan navlun artışı nedeniyle, Avrupa yönlü konteyner taşıma taleplerinin karayoluna yöneldiği ve karayolu taşıma taleplerinin artmakta olduğunu dile getirdi ve konuyla ilgili alınması gereken önlemlerin altını çizdi.

Karayoluna taleplerin artması nedeniyle Avrupa sınır kapılarındaki yoğunluğun bayramdan sonra daha da yükseleceğini ve kapılardaki bekleme sürelerinin uzamasının beklendiğini dile getiren UTİKAD Başkanı Emre Eldener; “Bu yoğunluğun karşılanması ve beklemelerin azaltılması için sınır kapılarındaki Türk ve diğer taraftaki gümrük memurlarının vardiyalarının aynı anda değiştirilmesinin sağlanması gerekiyor” dedi.

Eldener; “T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan 2021 yılı (Ocak-Haziran) verilerine göre ticari amaçla yük taşımacılığı yapan araç sayılarına ulaşmak mümkündür. 2021 yılı Ocak- Haziran aylarında Kapıkule Sınır Kapısı’ndan ticari amaçla yük taşımacılığı gerçekleştiren araç giriş-çıkış sayısı 354.610 olarak kaydedilmiştir. Yine aynı döneme ait Hamzabeyli Sınır Kapısı’na ait araç giriş-çıkış sayısı 144.321, İpsala Sınır Kapısı için ise bu sayı 68.479 olarak belirlenmiştir” diye konuştu.

Özellikle Kapıkule ve Hamzabeyli için Bulgar tarafındaki memur sayılarının arttırılması gerektiğine vurgu yapan Eldener; “Bu önlemlerin alınması için Türkiye devletinin ve Bakanlık yetkililerimizin sınırdaş diğer devletlerle acilen gerekli tedbirleri alma yönünde adım atmalarını bekliyoruz. Belirttiğimiz önlemlerin alınmasıyla denizyolunda artan navlunlara alternatif olan karayolu taşımacılığında ihracat kapasitemizin arttırılması ihracatçılara can simidi olacaktır” diye konuştu.

 

Bu haber 2447 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Karadeniz'deki yeni gaz keşfi Türkiye'nin jeopolitik önemini güçlendiriyor... 18.05.2025
Bakan Bayraktar, Karadeniz'de sondaj çalışmalarında sona yaklaşıldığını açıkladı... 17.05.2025
Mercedes-Benz Türk, 19 Mayıs’ı Samsun’daki Yıldız Kızlarla Kutladı... 17.05.2025
Toyota Hilux’ın En Sportif ve En Güçlü Versiyonu GR SPORT Türkiye’de... 16.05.2025
DenizBank ve OPET’ten Üretici Kart Sahiplerine Akaryakıtta Sıfır Faiz Avantajı... 16.05.2025
Mercedes-Benz Türk’ün Servis Sözleşmesi Hizmeti Müşterilerine Sunduğu Avantajlarla Yoğun İlgi Görmeye Devam Ediyor!... 16.05.2025
CW Enerji’den Intersolar Europe’ta Güç Gösterisi... 16.05.2025
Avrupa’nın En Kapsamlı Mobilite Zirvesi Türkiye’de Düzenlendi!... 16.05.2025
Ayşe Dirik, Turcas ve Aksoy Holding’in Baş Hukuk Müşaviri (CLO) Olarak Atandı... 16.05.2025
TotalEnergies ve Stellantis iş birliği güçlenerek sürüyor... 16.05.2025
WAT Mobilite, Sürdürülebilir Enerji Yolculuğuna YEK-G Sertifikasıyla Güç Kattı... 16.05.2025
Anadolu Isuzu’dan Adana Karayolları Bölge Müdürlüğü’ne D-Max teslimatı ... 16.05.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.