Haber Ekonomi


Haberler > Elektrik Başlıkları

SEDAŞ, İKİGAİ projesiyle müşteri memnuniyetini artırıyor

Güncelleme :26.11.2021

 SEDAŞ, müşteri deneyimi yönetimi projesi “İKİGAİ” ile müşteri memnuniyetinde çıtayı yükseltmeyi hedefliyor. Bağımsız anket kuruluşu tarafından yapılan araştırmaya göre projenin hayata geçirildiği nisan ayından bu yana müşterilerin genel memnuniyet seviyesinde yüzde 20 artış kaydedildi. SEDAŞ Yönetim Kurulu ve İcra Başkanı Dr. Necmi Odyakmaz, 8. ayındaki projenin sonuçlarını değerlendirdi.

20 bin kilometrekarelik alanda 3,7 milyon nüfus ve 2 milyon müşteriye elektrik hizmeti sunan Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş. (SEDAŞ), müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalara hız verdi. Geçtiğimiz nisan ayında hayata geçirilen İKİGAİ projesiyle kurum içi çalıştaylar, müşterilerle bire bir görüşmeler, eğitim programları ve iç iletişim çalışmaları gerçekleştirildi. Eş zamanlı ilerleyen etkinlikler sayesinde elde edilen başarılar, müşteri memnuniyeti ve çağrı merkezi ulaşılabilirlik seviyesine de olumlu yansıdı. 

SEDAŞ bölge yöneticileri müşterileri dinledi

İsmini, Japon felsefesindeki “hayatın amacı” öğretisinden alan İKİGAİ projesi kapsamında 6 adımlı hareket planı hazırlandı. SEDAŞ, İkigai felsefesinden yola çıkarak, müşteri memnuniyetini artırmayı tüm süreçlerinin temel amacı haline getirdi.  SEDAŞ bölge yöneticileri ve müdürlerin katılımlarıyla gerçekleşen müşteri çalıştayında, müşteri sorunları ele alınırken teknolojik, süreçsel ve operasyonel çözümler geliştirildi. Bölge yöneticileri ve müdürler ayrıca kendi bölgelerinden müşteriler ile online toplantılarda buluşarak, beklentilerini birinci ağızdan dinleyip fikir alışverişi yaptılar.

Projenin bir diğer etabındaysa SEDAŞ çalışanlarının katılımlarıyla eğitimler gerçekleştirildi. Müşteriler ile iletişimde kurumsal kültürün daha iyi aktarılması ve SEDAŞ’lıların yetkinliklerinin geliştirilmesi amacıyla saha çalışanları ile müşteri ilişkileri görevlilerine yönelik farkındalık, yazılı iletişim, Sap-CRM, mevzuat ve yönetmelik gibi konularda eğitimler verildi. Çağrı merkezi çalışanlarıyla derinlemesine müşteri temsilcisi görüşmeleri yapılarak müşterilerin düşüncelerinden edinilen algılar paylaşıldı.

Sayaç işlemlerinden aydınlatmaya kadar iyileştirmeler 

Proje kapsamında yürütülen çalışmalar sonucu, SEDAŞ çağrı merkezindeki servis seviyesi yüzde 98,49’a, cevaplama oranı yüzde 99,88’e, ulaşılabilirlik seviyesi ise yüzde 99,75’e yükseldi. Müşterilerden gelen şikâyet sayısında da geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 32’lik düşüş gözlendi. Öte yandan bağımsız anket sonuçları, SEDAŞ müşterilerinin genel memnuniyet seviyesi yüzde 20 yükseldiğini ortaya koydu. Araştırmaya göre arızalarda yüzde 22, sayaç işlemlerinde yüzde 14, aydınlatmalarda yüzde 10 ve enerji kesme-bağlama işlemlerinde ise yüzde 9 iyileşme kaydedildi. 

“Müşterilerinin beklentileri SEDAŞ için birinci planda”

SEDAŞ Yönetim Kurulu ve İcra Başkanı Dr. Necmi Odyakmaz 8. ayındaki projenin olumlu yansımalarını dile getirdi. Müşteri beklentilerini birinci planda tuttuklarını ifade eden Odyakmaz, “Kocaeli, Gebze, Sakarya, Bolu ve Düzce’deki müşterilerimizin SEDAŞ’tan beklentilerini anlayıp müşteri memnuniyetini artırmak için İKİGAİ projesini geliştirdik. Müşterilerimize dokunduğumuz tüm temas noktalarındaki süreçlerimizi kronolojik olarak uçtan uca izleyip müşterilerimizin beklentilerini analiz ediyoruz. Projemize başladığımızdan bu yana müşteri memnuniyetinde çok ciddi artış kaydettik. Periyodik ölçümlerimiz doğrultusunda hazırladığımız müşteri yolculuk haritalarıyla sürekli iyileştirme aksiyonlarımıza devam ediyoruz”.

Bu haber 1222 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
"Türkiye'nin Alpet'i Şimdi Yepyeni❞... 31.05.2024
BOTAŞ, Uluslararası İş Güvenliği 2024 Ödülleri kapsamında "Merit" ödülünü aldı... 30.05.2024
Otokar, Busworld Türkiye'de elektrikli otobüslerini tanıtıyor... 30.05.2024
Enerjisa Enerji, Yılın İlk Çeyreğinde İstikrarlı Büyümesini Sürdürdü ... 30.05.2024
CW Enerji Araç Şarj İstasyonları İle Yeşil Enerjiye Destek Oluyor... 30.05.2024
Türkiye yenilenebilir enerji kurulu gücünde 11'inci sıraya yükseldi... 30.05.2024
Token Finansal Teknolojiler Azerbaycan’da 001 Sıra Numarası İle Ödeme Kuruluşu Lisansı Alan İlk Türk Şirketi Oldu... 30.05.2024
Automechanika İstanbul Fuarı'nda sektör lideri Petrol Ofisi Madeni Yağlar'a büyük ilgi ... 30.05.2024
Yılın Yeşil Lastiği ve Eko Şampiyonu Continental... 30.05.2024
Sertrans Logistics depo yatırımlarına devam ediyor... 30.05.2024
Mercedes-Benz Türk Yenilikçi Teknoloji Projelerine Hız Kesmeden Devam Ediyor!... 30.05.2024
IEA: Temiz teknolojilerin yaygınlaşması enerji ve yaşam maliyetlerini azaltıyor... 30.05.2024
Otomotivde İhracatın Şampiyonları ödül aldı... 30.05.2024
ABB, elektrikli otobüsler için enerji verimli motor ve invertör paketini piyasaya sürdü... 30.05.2024
Dicle Elektrik Genel Müdürü Yaşar Arvas: “Trafo Ticareti Kontrol Altına Alınmalı”... 30.05.2024
Brisa, 2024 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı... 30.05.2024
Enerji Bakanı Bayraktar, AB Türkiye Delegasyonu Başkanı ve büyükelçilerle görüştü... 30.05.2024
40. yılını kutlayan İnci GS Yuasa, üst üste 3. kez Altın İhracat Ödülü’ne layık görüldü... 30.05.2024
Tüpraş ve MEB’den Robotik Kodlama Yarışması... 30.05.2024
AB, Enerji Şartı Anlaşması'ndan çıkıyor... 30.05.2024
Otomotivin şampiyonlarından TEMSA’ya ‘Altın İhracatçı’ ödülü... 30.05.2024
Naturelgaz satış hacminde yıla rekorla başladı... 30.05.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.