Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Elektrikli Araçlar Ne Kadar Yeşil?

Güncelleme :19.12.2021

 Elektrikli araçlar elektrik ihtiyacını emisyon yoğunluklu fosil yakıtlar, nükleer yada az ölçüde yenilenebilir enerjiden elde edilebilmektedir. Yani aracınız kendisi emisyon salmasa da, elektrik tesislerinden emisyon salınımını gerçekleştirmektedir.

Yapılan bir çok araştırma sonucuna göre, elektrikli araçlar, içten yanmalı motorlara sahip araçlara göre daha az emisyon ve sera gazı salmaktadır. Elektrikli araçlar elektrikle çalışmasına rağmen nasıl olur da sera emisyon salınımı gerçekleştirir? Elektrikli araçlar elektrik ihtiyacını emisyon yoğunluklu fosil yakıtlar, nükleer yada az ölçüde yenilenebilir enerjiden elde edilebilmektedir. Yani aracınız kendisi emisyon salmasa da, elektrik tesislerinden emisyon salınımını gerçekleştirmektedir. Diğer ülkelerden farklı olarak Norveç elektrik ihtiyacının %98 ini hidroelektrik santrallerinden karşılamaktadır. 

Peki diğer ülkeler elektrik ihtiyaçlarını hangi yöntemler ile karşılamaktadır:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Türkiye’de kullanılan enerji kaynakları;

 

 

 

 

 

 

 Peki Üretim Aşamasında Çevreye Etkileri Nelerdir ?

Elektrikli araçlarında hala çevresel etkileri var. İşte ana sorunlar ve bunların nasıl ele alınabileceğine dair bir rehber:

Günümüzde elektrikli araçların çoğu daha eski ve yaygın olarak kullanılmış bir teknoloji olan kurşun-asit pil teknolojisi yerine daha çok enerji depolayabilen lityum iyon pilleri kullanıyor. Anacak ABD'de kurşun asitli pillerin %99 u geri dönüştürülürken, lityum iyon piller için tahmini geri dönüşüm oranı yaklaşık %5 tir.

Connecticut Üniversitesi Kimya ve Biyomoleküler Mühendisliği Bölümü'nde profesör olan Radenka Maric, "Geri dönüştürülen lityum pillerin yüzdesi çok düşük, ancak zaman ve yenilikle bu artacak" dedi.

 Ricardo danışmanlık şirkenin verilerine göre benzinli araçlar üretilirken  ortalama 5.6 ton CO2 salınımı olurken bu miktar elektrikli araçların üretimi sırasında 8.8 ton olmaktadır. Üretilen 8.8 tonluk CO2 miktarının yarısı batarya üretim sırasında gerçekleşmektedir [2].

Fakat elektrikli araçlar birkaç ay içinde üretim aşamasında salınan emisyonları telafi etmektedir. UCS’deki (Union of Concerned Scientist) araştırmaya göre, daha büyük pillere sahip yeni Tesla modelleri söz konusu olduğunda bile yaklaşık bir yıl içinde bu ön emisyonları karşılamaktadır. Yaşam süreleri boyunca elektrikli arabaların benzinli arabalara göre yüzde 50’nin üzerinde emisyonda düşüş beklenilmektedir.

Kaynaklar:

https://sifiratik.co/2018/07/12/elektrikli-araclar-ne-kadar-yesil/

https://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2017/dec/25/how-green-are-electric-cars

https://www.nytimes.com/

Bu haber 2880 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.