Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Seperatörler Hakkında Her Şey

Güncelleme :22.05.2022

Avrupa’da EN-858 (Hafif sıvılar için ayırma sistemleri) standard yağ/yakıt ayırıcıların kurulum ve kullanım bilgilerini detaylandırmakta. Türkiye’de TSE, TS-EN 858 standartını yayınlamıştır.

Seperatörler alıcı ortamları (toprak, yeraltı suyu, yüzey suyu), otoparklarda, bakım alanlarında, endüstriyel tesis genelinde oluşması muhtemel küçük sızıntılardan veya kazara dökülme gibi daha büyük olaylardan kaynaklanan petrol kaynaklı kirlenmelere karşı korumak için ilgili deşarj noktalarına yerleştirilen ekipmanlardır. Suya karışmış her tür yağ ve yağ türevini sudan ayırmak için kullanılan ön arıtma ekipmanı olarak kullanılır.

Avrupa’da EN-858 (Hafif sıvılar için ayırma sistemleri) standard yağ/yakıt ayırıcıların kurulum ve kullanım bilgilerini detaylandırmakta. Türkiye’de TSE, TS-EN 858 standartını yayınlamıştır.

SPCC (Spill Prevention, Control, and Countermeasure), yağ/yakıt ayırıcıları kullanılacakları tesisin ihtiyacına göre

4 ‘e ayırmıştır.

Atık Su Arıtma Tesislerinde kullanımı (CRF14)

İkincil Muhafazalarda kullanımı

Yakıt Üretim Tesislerinde kullanımı

Yağ Geri Kazanım/Geri Dönüşüm Tesislerinde kullanımı

SPCC, yağ/yakıt ayırıcıyı, yakıtların geri kazanılması ve tekrar kullanılmasında kullanmayı önermektedir.

Bunlara ek olarak SPCC, yağ/yakıt ayırıcıların aşağıdaki projelerde de güvenilir bir yöntem olduğunu belirtmektedir.

Aktif bir yeraltı suyu ıslah sahasında

Yağı ve sıvı atıklardan gelen yağların tutulmasında

Depolama sahası sızıntı suyu toplama sistemlerinde

EN858 standartında yapılarına göre üç farklı başlıkta sınıflandırılır. Bypass Tip Seperatörler, Tam Kapasiteli Seperatörler ve İstasyon Tip Seperatörler.

Bypass Tip Seperatörler hazneyi bypass etmek için arıtılımış miktarın üzerinde gelen akışın devam etmesine olanak sağlayan bypass bölmesi ile tasarlanmıştır. Kirlilik riskinin düşük olduğu yerlerde kullanımına izin verilir.

Tam kapasite seperatörler, saatte 65 mm’ye kadar yağışların neden olduğu ve yüksek kirlenme riskinin olduğu tüm akışı kontrol eder ve yağ yakıtı sudan ayırarak arıtılmış suyun alıcı ortama deşarjını sağlayabilir. Bu seperatörler, sudan hafif kirletici maddelerin sudan ayrılması için hazne içinde kirleticilerin, suyun üzerinde birikmesini sağlayacak kadar uzun bir süre bekletir. Mikro parçacıklar toplanır ve kendi başlarına serbestçe yüzebilecek kadar büyük olana kadar birleştirme filtresinde birleştirilir. Tam kapasite seperatörler, örneğin araç tamirhaneleri, otoparklar, limanlar, yakıt ikmal noktaları, hurda toplanma alanları vb. birçok alanda kullanılabilir. 

İstasyon tipi seperatörler, akışın önce birleştirici tertibatından geçmeden üniteden çıkışını engelleyen bir prensiple çalışır. Normal çalışmada, ön savak ayırıcısı, hazne içinde kirleticilerin depolaması için yeterli kapasiteye sahiptir. İstasyon tipi seperatörler büyük bir dökülme durumunda yağın ayırıcıdan çıkmamasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.

Tüm ayırıcı tipleri EN858’de çıkış suyu kalitesine göre de iki başlıkta sınıflandırılırlar:

Sınıf 1 Ayırıcılar: Standart koşullar altında, çıkış suyu konsantrasyonu 5 mg/l’den küçük olan ayırıcılardır. Çıkış suyunun dere, nehir, deniz gibi alıcı ortamlara direkt verildiği yerler için tavsiye edilir.

Sınıf 2 Ayırıcılar: Standart koşullar altında, çıkış suyu konsantrasyonu 100 mg/l’den küçük olan ayırıcılardır. Çıkış suyunun kanalizasyon sistemine verildiği yerler için tavsiye edilir.

 Kaynaklar: https://remedicon.com.tr/yag-yakit-ayiricilar-seperator-interseptor/

 

Bu haber 2588 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.