Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

TORA, Buhar Geri Kazanım (BGK) Sistemlerinde Emniyeti anlattı

Güncelleme :11.01.2023

 Akaryakıt dolumu sırasındaki statik elektrik tehdidi nedeniyle benzin dolumlarında tabancadan çıkan buhar ile beraber yangın olayları yaşanmaktaydı. Ama bu buharın yeni sistem ile artık çıkmayacak olması, riski ciddi oranda azaltmaktadır.

30616 sayılı ve 05.12.2018 tarihli Benzin ve Naftanın Depolanması ve Dağıtılmasından Kaynaklanan Uçucu Organik Bileşik Emisyonlarının Kontrolü Yönetmeliği, 23.12.2020 tarihinde bazı yeni yükümlülükleri bünyesine katmıştır ve 2021 yılı başı itibarıyla tüm akaryakıt istasyonlarında Faz 1 ve Faz 2 Buhar Geri Kazanım uygulamaları hız kazanmıştır. 

Mevcut istasyonların önemli bir boyutunun da önümüzdeki yıllarda kurulacak olması bu konuda ne gibi SEÇ riskleri oluşabileceğinin değerlendirilmesini gerektirmiştir.

Öncelikle dünya genelinde dizel (motorin) ürünlerinin azalışa geçmesi ve benzin ürünlerinin artış göstermesi akaryakıt istasyonlarında SEÇ risklerini genel olarak arttırmaktadır. Benzinin dizele göre daha uçucu (buharlaşıcı) olması bu artışın nedenidir.

BGK sistemleri genel olarak hava kirliliğinin önlenmesi amacıyla kurulmaktadır. Ancak bu sayede hem gerek kanopi altı satış gerekse dolum sırasında nefesliklerden çıkan buharın azalması ile görece yangın risklerini de azaltmaktadır. Örneğin akaryakıt dolumu sırasındaki statik elektrik tehdidi nedeniyle benzin dolumlarında tabancadan çıkan buhar ile beraber yangın olayları yaşanmaktaydı. Ama bu buharın yeni sistem ile artık çıkmayacak olması, riski ciddi oranda azaltmaktadır.

Ancak BGK sistemlerinin Türkiye’de kurulumlarının yeni olması belirli bir geçiş süreci boyunca yangın risklerini arttırma ihtimali vardır. Bunun nedeni sistemlerin Türkiye’de ilk defa uygulanması ile tasarım hataları, kurulum hataları, teknik ekipman ve donanım eksikliği, kurulum sonrası zamanla ortaya çıkabilecek arızi şartlar oluşma ihtimali olmasıdır.

İlave olarak dolum operatörleri, akaryakıt satış çalışanları, akaryakıt sistemlerine bakım ve servis faaliyeti veren çalışanların yukarıda sayılan nedenlerin her biri ile ilgili gerek farkındalık gerekse eğitim eksiklikleri ciddi bir tehdit oluşturmaktadır.

Bu kapsamda başta BGK uygulamaları Faz I veya Faz II olarak kurulum sonrası devreye alındıktan sonra uyarı sistemleri standartlaşmalıdır. Gerek normal çalışma şartlarında olan BGK devrede olan istasyonlarda satış, bakım ve onarım, dolum faaliyetlerinde uyulması gereken kurallar gerekse arızi şartlarda yapılması gerekenler hızlıca standartlaştırılıp sektör paydaşları ile paylaşılmalıdır.

Sektörümüze bu geçiş sürecinin kazasız ve sağlıkl bir şekilde atlatılmasını dileriz.

 

Bu haber 2565 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.