Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Mercedes Benz, 2023’te Çin pazarına yatırımını artıracak

Güncelleme :10.02.2023

 Mercedes-Benz Yönetim Kurulu Üyesi Hubertus Troska, “Çinli müşterilerin artan lüks mobilite ihtiyaçlarını karşılamak için Ar-Ge ve endüstri zinciri düzenimizi genişleteceğiz ve elektrifikasyon, dijitalleşme ve karbon nötrlüğe yönelik yenilikçi dönüşümümüzü hızlandıracağız” dedi.

 Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, Çinli ortaklarıyla birlikte Çin’e daha fazla yatırım yapacak. Mercedes-Benz Yönetim Kurulu Üyesi Hubertus Troska, “Çinli müşterilerin artan lüks mobilite ihtiyaçlarını karşılamak için Ar-Ge ve endüstri zinciri düzenimizi genişleteceğiz ve elektrifikasyon, dijitalleşme ve karbon nötrlüğe yönelik yenilikçi dönüşümümüzü hızlandıracağız” dedi.

 Çin’in şirketin en büyük tek pazarı ve en büyük üretim tesisi olduğuna dikkat çeken Troska, aynı zamanda bir teknolojik yenilik merkezi ve şirketin uzun vadeli küresel stratejisinde çok önemli bir rol oynayan endüstri zinciri gelişiminin odak noktası olduğunu söyledi.

 Troska, 2022’de zorluklara ve belirsizliklere rağmen, şirketin Çin’deki işinin, ülkenin ekonomisinin dayanıklılığı ve Çinli ortakları ile müşterilerinin desteği sayesinde kilit segmentlerde yüksek kaliteli ve istikrarlı bir gelişme kaydettiğini söyledi.

 Şirket, yerel olarak üretilen dört milyonuncu Mercedes-Benz otomobilinin Beijing Benz Automotive üretim hattından inmesine tanık oldu. Shanghai’deki merkez, bağlanabilirlik gibi dijital alanlara odaklanarak geçen yıl kuruldu. Çin’in gelişen yeni enerjili araç (NEV) pazarı sayesinde Mercedes-Benz, 2022’de NEV teslimatlarını yıllık yüzde 143 artırdı.

 Troska, “İnovasyonun gelişmeyi yönlendirmesi ve karşılıklı faydalar için dışa açılmaya devam etmesiyle Çin ekonomisinin yüksek kaliteli kalkınmaya doğru ilerlemeye devam ettiğini fark ettik. İnovasyon odaklı bir otomotiv şirketi olarak, tüm bu gelişme trendleri bizi cesaretlendiriyor” dedi. Mercedes-Benz’in karbon nötr hedefinin Çin’in iklim emelleriyle örtüştüğünü ve şirketin ülkenin yeşil kalkınmasına katkıda bulunmaya kendini adadığını söyleyen Troska, “2039 yılına kadar karbon nötr yeni bir otomobil filosu elde etmeyi hedefliyoruz” dedi.

Bu haber 1453 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.