Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Yeni I-See ile daha kısa sürede daha yüksek yakıt ekonomisi!

Güncelleme :02.11.2013

 En verimli yakıt kullanımı için geliştirilen ve yolun fiziki şartlarını denetleyen Volvo Kamyon’un I-See sistemi daha da geliştirildi. Önceki sürümünde sadece ilgili aracın verilerini kullanan sistem, yeni haliyle herhangi başka bir Volvo’nun topladığı veriler ışığında en ideal yakıt tüketimini sağlıyor.

Yakıt tüketiminde azami verimlilik, günümüzde işletmelere önemli kazançlar sağlarken çevreye zararlı atıkların salımını da azaltıyor. Araçlarında sunduğu teknolojik özellikler ile taşımacılık sektörüne her zaman yeni bir bakış açısı getiren Volvo Kamyon, yokuşlu bölgelerde en yüksek yakıt verimliliği sağlayacak şekilde vites seçimi, hızlanma ve motor freni işlemlerini yapan otomatik bir pilota benzeyen I-See teknolojisini 2012 yılında yeni FH serisi ile birlikte tanıtmıştı. Yenilenen I-See ile uzun mesafe taşımacılığında yüzde 5’e kadar yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.

I-See’nin eski versiyonunda, aracın geçmiş olduğu güzergâhlardaki yokuş ve tepelerden toplanan mevcut veriler değerlendirilerek verimlilik sağlanıyordu. Yenilenen I-See ile daha önce aynı yoldan geçmemiş olunsa da sistemin potansiyelinden tamamıyla yararlanılabiliyor. I-See teknolojisi ile donatılmış herhangi bir Volvo kamyonun bu güzergâhta daha önce yolculuk yapmış olması yeterli.

I-See ile donatılmış bir kamyon ilk kez yokuşlu bir yolda yolculuk yaptığında, yerel topografyayı Volvo Kamyon sunucusuna kablosuz olarak gönderiyor. Bu nedenle I-See'nin eski versiyonunda olduğu gibi bilgiler sadece lokal olarak kamyonun hafızasına alınmakla kalmıyor, merkez sunucuda depolanıyor.

I-See ile donatılmış başka bir kamyon aynı yolda yolculuk yaptığında, bu sistem otomatik olarak sunucudan topografyayla ilgili bilgileri alıyor. Böylece kamyon ilk kez bu yola çıktığında bile vites değişimleri, hızlanma ve frenlemenin yakıt verimliliğini optimize edecek şekilde olmasını sağlıyor.

I-See'nin yeni versiyonuyla donatılmış olan tüm kamyonlar, hangi nakliye şirketinde çalıştıkları fark etmeksizin, her zaman karşılarına çıkacak yokuşlar hakkında mevcut güncel bilgilere sahip oluyor. Bu bilgiler zamanla işe yaramaz hale gelebilen haritalar değil, sadece gerçek topografik şartlar esas alınarak hazırlanıyor.

I-See büyük veya küçük tüm yokuş ve tepelerde yakıt ekonomisi sağlıyor.

 I-See nasıl çalışıyor?

- I-See, aktarma organları ve GPS ile çalışan bir yazılım sistemidir. Kamyonun hız sabitleme sisteminin aktif olmasını gerektiriyor.

- I-See, yolun ilerleyen bölümünde kamyonun karşısına çıkacak olan eğimin topografyasını Volvo Kamyon sunucusundan alıyor.

- I-See, bir kamyonun yukarı eğime yaklaştığını kaydettiğinde, aracın hızı artıyor. Kinetik enerji sayesinde kamyon daha uzun süre yüksek viteste kalabiliyor. Böylece yakıt tüketimini arttıran vites küçültme ihtiyacı azalıyor.

- Kamyon, tepenin yamacına geldiğinde, I-See gereksiz hızlanmadan kaçınıyor. Kamyon yokuş aşağı gitmeye başlamadan hemen önce, aktarma organları enerji tasarrufu sağlamak için devre dışı bırakılarak boşta ilerleme sağlanıyor. I-See, yokuş bitmeden çok önce hafifçe motor freni uygulamaya başlıyor. 

- İnişten hemen sonra çıkış gelirse kamyonun, yokuşun ilk kısmında kullanmak üzere ekstra kinetik enerji biriktirmesi için boşta ilerleme özelliği kullanılıyor. 

Bu haber 3760 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Talay Logistics Elektrikli Çekici Filosunu Habaş’ın Yerlileri İle Güçlendirdi... 03.05.2025
BOTAŞ Daire Başkanı Oğuzhan Oğuz, Uluslararası Gaz Birliği İcra Komitesi üyeliğine seçildi... 03.05.2025
Toyota Avrupa Pazarında Yüksek Satışlarıyla Parlamaya Devam Etti... 03.05.2025
Karsan’dan Ulaşımda Net Sıfır Emisyon Yol Haritası Projesi’ne Tam Destek! ... 03.05.2025
Enerji Sektörünün Kalbi Bursa’da Atacak... 03.05.2025
Kimya Sektörünün İhracatı 4 Ayda 10 Milyar Doları Aştı... 03.05.2025
Alman Enerjisine Sahip Opel Modellerinde Sıfır Faizli Finansman Olanakları!... 03.05.2025
Suriye'den Türkiye'ye enerji alanında yatırım çağrısı... 03.05.2025
EPDK, Petrol Ofisi AŞ'nin Konyaaltı’ndaki terminalinin depolama ve iletim hizmet tarifelerinde değişikliğe gitti... 03.05.2025
Bakan Bayraktar, "enerjide merkez ülke" olan bir Türkiye hedeflediklerini açıkladı... 03.05.2025
İstanbul Enerji AŞ geleceğe güç verdi... 03.05.2025
Shell'in ilk çeyrek karı % 28 düşüşle piyasa beklentilerinin üzerinde geldi... 03.05.2025
Anadolu Isuzu Suudi Arabistan pazarında... 03.05.2025
Enerji Bakanı Bayraktar, Irak, Moldova, Nijer, Suriye ve Libya enerji bakanlarıyla görüştü... 03.05.2025
Mercedes-Benz’den Mayıs ayı kampanyaları... 03.05.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.