Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Mercedes-Benz, iç aydınlatma testlerini dijital ortama taşıyor

Güncelleme :20.06.2023

 Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE ekibi, ‘İç Aydınlatmaların Dijitalleştirilmesi’ projesiyle otobüslerin aydınlatma testi süreçlerine önemli katkı sağlıyor. Proje ile herhangi bir prototip aracı üretmeye gerek kalmadan, yolcular için en konforlu, otobüs şoförleri için de yansıma nedeniyle sürüş emniyetini tehlikeye düşürmeyen en güvenilir aydınlatma sistemleri geliştiriliyor

Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE ekibi, geliştirilmesinde öncü rol oynadığı ‘İç Aydınlatmaların Dijitalleştirilmesi’ projesi ile daha konforlu ve daha güvenli otobüs yolculukları hedefliyor. Otobüs AR-GE ekibi, söz konusu proje ile herhangi bir prototip aracı üretmeden bile yolcular için en konforlu, otobüs şoförleri için de yansıma nedeniyle sürüş emniyetini tehlikeye düşürmeyen en güvenilir aydınlatma sistemlerini geliştiriyor. Tamamen dijital ortamda geliştirilen aydınlatma sistemleri sayesinde, süreçte karşılaşılan iş yükünde azalma ve maliyetlerde düşüş hedefleniyor. 

Testlerden başarıyla geçti

Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE ekibi, ‘İç Aydınlatmaların Dijitalleştirilmesi’ projesi ile otobüslerde sunulması regülasyonlarla zorunlu hale getirilen 'Acil Aydınlatma Sistemi' ve 'Ön Cam Üzerinden Oluşabilecek Yansımaların Sürüş Emniyetini Tehlikeye Düşürmesi' testlerini de gerçekleştirebiliyor. Acil Aydınlatma Sistemi; acil bir durumda şoför tarafından aktifleştirilebiliyor. Sistem aynı zamanda yolcuların acil ve güvenli bir şekilde otobüsten çıkışını sağlayabilmek adına hem koridor hem de kapı bölgelerinin belli bir homojenite ve limitlerde aydınlatılmasını zorunlu kılıyor. Otobüs AR-GE ekibi, ‘İç Aydınlatmaların Dijitalleştirilmesi’ projesi sayesinde Acil Aydınlatma Sistemi'nin gereksinimleri karşılayıp karşılayamadığını prototip araçlar henüz üretilmeden tespit edebiliyor. Böylece gerekli iyileştirmeleri en kısa sürede gerçekleştirebiliyor. 

Aydınlatma sistemleri maksimum güvenliğe sahip

'Ön Cam Üzerinden Oluşabilecek Yansımaların Sürüş Emniyetini Tehlikeye Düşürmesi' regülasyonu ise; özellikle gece saatlerde, aracın çevresindeki ışığın minimal olduğu bölgelerde, aracın iç aydınlatmaları açık olsa dahi şoförün sürüş emniyetini tehlikeye düşüren bir yansımanın oluşmamasını zorunlu kılıyor. Sadece aydınlatmaları analiz etmenin yeterli olmadığı bu regülasyon için çevre geometrilerin rengi ve yansıma faktörlerinin de dikkate alınması gerekiyor. ‘İç Aydınlatmaların Dijitalleştirilmesi’ projesi ile simülasyonlarda tüm faktörler dikkate alınarak gerekli testler gerçekleştiriliyor ve aydınlatma sistemlerinin maksimum güvenliğe sahip olması sağlanıyor.

Bu haber 1053 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.