Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Ford Trucks, İlk Yakıt Hücreli F-MAX’i Geliştirecek

Güncelleme :27.07.2023

 Ford Trucks, sıfır emisyonlu ürün ve teknolojileri geliştirme çabalarına hız verdi ve Avrupa Birliği'nin sıfır emisyonlu lojistik projesi Horizon 2020 ZEFES’e (www.zefes.eu) katıldı.

"Generation F hareketi" ile sıfır emisyonlu, bağlantılı ve otonom teknolojilerle büyük bir dönüşüm yolculuğu başlatan Ford Trucks, bu proje kapsamında ilk yakıt hücreli elektrikli (FCEV) F-MAX'i geliştirecek.

 Yenilikçi bakış açısıyla geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük eden Ford Trucks, Avrupa Birliği tarafından başlatılan sıfır emisyonlu lojistik projesi Horizon 2020 ZEFES’e (Zero Emission Freight EcoSystem-Sıfır Emisyonlu Taşımacılık Ekosistemi) katıldı. Ford Trucks, projenin bir parçası olarak hidrojenle çalışacak ilk yakıt hücreli elektrikli (FCEV) F-MAX’i geliştirecek.

F-MAX, Ford Trucks'ın Türkiye'de geliştirip ürettiği ilk yakıt hücreli aracı olacak. Aracın, 2020 ZEFES projesinin hedefleriyle uyumlu olarak 2025 yılında Avrupa Ten-T koridoru gösterimlerine başlaması bekleniyor.

Mühendislik ve Ar-Ge uzmanlığı ile yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler geliştiren Ford Trucks, bu girişimle FCEV araştırma ve gösteriminin yanı sıra hidrojen teknolojileri alanında da önemli bir yetkinlik kazanacak ve bunu seri üretim planına dahil edecek. Ayrıca yakıt hücreli aracın pazardaki etkilerini de gözlemleyebilecek.

Ford Trucks sürdürülebilir ulaşım teknolojilerine öncülük ediyor

Ford Trucks, iklim değişikliğinin etkilerini azaltmak amacıyla 2040 itibarıyla sadece sıfır emisyonlu araç satışına ulaşmayı taahhüt ediyor. Sıfır emisyonlu bir geleceğe ulaşma konusundaki bu kararlılığını, Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Ağır Vasıta Yol Haritası Ortak Bildirisi'ne aktif katılımıyla ortaya koydu.

Bu kapsamda Ford Trucks, farklı filo ve müşteri gereksinimlerini karşılamak ve ACEA'nın Sıfır Emisyonlu Yük Taşımacılığına Geçiş Bildirgesi ile uyumlu 2040 hedefine uyum sağlamak için yakıt hücresi, elektrikli güç aktarma organları seçenekleri ve içten yanmalı hidrojen motoru dahil olmak üzere çeşitli projeler üzerinde çalışıyor.

Ford Trucks daha önce de ağır ticari araçlarda hidrojenle çalışan tek silindirli içten yanmalı motorun tasarımını gerçekleştirip, ilk motor çalıştırma ve ateşleme faaliyetini başarıyla tamamlamıştı. Ford Trucks, motor geliştirme deneyi gerçekleştirme konusunda çalışmalarını sürdürüyor.

Ford Trucks mühendisleri tarafından sıfırdan geliştirilen ve üretilen F-MAX, dünyanın en prestijli ticari araç fuarlarından biri olan Hannover’deki Uluslararası Taşımacılık Fuarı’nda (IAA) '2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ (IToY) ödülünü kazanarak uluslararası pazarlarda önemli bir başarı elde etti.

Bu haber 1640 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.