Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Volvo Cars, NYC İklim Haftası'nda dizel otomobil üretimini sonlandıracağını açıkladı

Güncelleme :21.09.2023

 2030 yılı itibariyle tamamen elektrikli otomobillere geçmeyi planlayan Volvo Cars,  2040 yılına kadar iklim nötr bir şirket olmayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda New York İklim Haftası'nda tüm dizel motorlu otomobil üretimini 2024 yılı başından itibaren sonlandıracağını açıkladı. Böylelikle marka bu adımı atan ilk otomobil üreticilerinden biri olacak.

Volvo Cars’ın tamamen elektrikliye geçişe yönelik bu önemli kararı, markanın sürdürülebilirlik ve çevresel duyarlılık konusundaki önemli taahhüdünü temsil ediyor. Markanın uzun vadeli sürdürülebilirlik ve çevre stratejisinin bir parçası olarak planladığı bu dönüm noktası, geçen yıl yeni içten yanmalı motorlar geliştirmeme kararının ardından geldi. Volvo Cars, Kasım 2022'de tüm içten yanmalı motor varlıklarını kapsayan ortak girişim şirketi Aurobay'daki hisselerini bu planı doğrultusunda satmıştı. 

Volvo Cars CEO’su Jim Rowan “Elektrikli güç aktarma organları bizim geleceğimiz ve içten yanmalı motorlardan daha üstünler. Daha az gürültü, daha az titreşim ve sıfır egzoz emisyonu üretmenin yanı sıra müşterilerimiz için de daha az servis maliyeti anlamına geliyorlar” sözleriyle konuyu değerlendirdi. “Müşterilerimizin bir Volvo'dan beklediği her şeyi sunan ve iklim değişikliğine tepkimizin önemli bir parçasını oluşturan premium ve tamamen elektrikli otomobillerden oluşan geniş bir ürün gamı yaratmaya odaklandık” diyerek gelecek ürün stratejisine vurgu yaptı.

Bakış açısı değişiyor

Volvo Cars’ın 2024 yılı itibariyle dizel otomobil üretimini durdurma kararı, iklim krizi karşısında hem otomobil sektörünün hem de müşteri talebinin ne kadar hızlı değiştiğini ortaya koyuyor. Bu eğilim, değişen pazar talebi, daha sıkı emisyon düzenlemeleri ve elektrikliye geçiş konusuna odaklanma sayesinde otomotiv endüstrisindeki büyük değişimi yansıtıyor. Bu değişimle beraber, markanın son yıllardaki Avrupa satışlarının büyük bölümü artık tamamen elektrikli veya şarj edilebilir hibrit güç-aktarma sistemlerine sahip elektrikli otomobillerden oluşuyor.

Bu haber 2064 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.