Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Toyota Hidrojen Yakıt Hücreli Hilux Prototipini Gösterdi

Güncelleme :21.09.2023

Toyota karbonsuz mobiliteye ulaşmada çok yönlü stratejisiyle farklı güç üniteleri çözümlerini geliştirmeye devam ediyor.

Toyota, karbon nötr toplum hedefi doğrultusunda hidrojen yakıt hücreli Hilux prototipini tanıtarak önemli bir kilometre taşını daha geride bıraktı. Toyota karbonsuz mobiliteye ulaşmada çok yönlü stratejisiyle farklı güç üniteleri çözümlerini geliştirmeye devam ediyor. Bu kapsamda dünyadaki farklı kullanıcıların ve bölgelerin ihtiyaçlarına göre tam hibrit, plug-in hibrit, tam elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli araçlar sunuyor.

 Karbon emisyonlarını mümkün olan en kısa zamanda düşürmeyi amaçlayacak yenilikçi çözümler üreten Toyota, bu amaçla Hilux’ın yakıt hücreli prototipini geliştirdi.

Hilux hidrojenli güç ünitesiyle de efsanevi sağlamlığından ödün vermeyecek

Yeni bir çığır açmaya hazırlanan hidrojen yakıt hücreli Hilux, İngiltere Hükümeti finansmanıyla da desteklenen Toyota’nın öncülük ettiği, Ricardo, ETL, D2H ile Thatcham Research gibi mühendislik şirketlerinin olduğu konsorsiyum partnerleriyle birlikte Toyota İngiltere tesisinde gösterildi. Sıra dışı dayanıklılığı ve güvenilirliğiyle global bir Toyota ikonu olan Hilux, yakıt hücreli sıfır emisyonlu güç ünitesiyle bu niteliklerini de korumayı amaçlıyor.

Hilux’ın güç ünitesi, yaklaşık 10 yıldır ticari olarak üretilen ve kendisini kanıtlamış olan Toyota Mirai’nin yakıt hücresini temel alıyor. Sıfır emisyonlu aracın sürüş sırasında egzozundan sadece saf su çıkıyor.

Hidrojen üç yüksek basınçlı yakıt tankında depolanıyor. Böylece, prototip Hilux’a bataryalı tam elektrikli sistemlerin sağlayabildiğinden daha yüksek olacak şekilde 600 kilometreden fazla menzil sağlıyor. Yakıt hücresi tarafından üretilen elektrik ise hibrit bataryada depolanıyor ve batarya kabin alanını etkilememesi adına arka yükleme alanında konumlandırılıyor.

 2022 yılında başlanan projede ilk araç beş hafta önce tamamlandı ve ilk 10 Hilux’ın bu yılın sonuna kadar üretilmesi planlanıyor. Bu prototip araçlar, bir üretim modelinin yüksek standartlarını karşılayabilecek şekilde kapsamlı güvenlik, dinamik performans, fonksiyonellik ve sağlamlık testinden geçirilecek. Bu testlerle birlikte Toyota’nın içerisinde bulunduğu konsorsiyum yakıt hücreli araçların ve hidrojen sistemlerinin daha farklı alanlarda kullanılması için araştırmalarını sürdürecek. Projede kilit rol oynayan global stratejik mühendislik ve çevre danışmanlığı şirketi Ricardo ise, 2025’in ardından tanıtılacak potansiyel bir üretim modeline ilişkin karar öncesinde, önümüzdeki aylarda aracın kapsamlı testlerini gerçekleştirecek.

Bu haber 2851 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.