Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

2023'te elektrikli araçların payı yüzde 6,8'e ulaştı

Güncelleme :05.01.2024

Saf elektrikli araç satışları bu yıl pazara giren Tesla ve TOGG başta olmak üzere yeni markaların etkisiyle otomobil pazarının yüzde 6,8'ini oluşturarak ilk defa pazarın önemli bir kesimine ulaştı. 

    Elektrikli araç satışları, 2023 yılında kazandığı ivme ile otomobil pazarının yüzde 6,8'ini oluşturarak ilk defa pazarın önemli bir kesimine ulaştı.

Saf elektrikli araç satışları bu yıl pazara giren Tesla ve TOGG başta olmak üzere yeni markaların etkisiyle ilk defa ölçek kazandı. Elektrikli araçlar Nisan itibarıyla aylık bazda otomobil satışlarının yüzde 2'sini oluştururken, bu oran Ağustos ile birlikte yüzde 10'un üzerine çıktı.

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından yayımlanan verilere göre elektrikli araç satışları Aralık ayında geçen yıla göre yüzde 643 artarak 11,289 adet oldu. Aralık'ta otomobil satışlarının yüzde 9'u elektrikli araçlardan oluştu.

Yılın tamamına bakıldığında 65,562 adet elektrikli araç satıldı. Sadece elektrikli araç üretenler arasında TOGG 19,583 adet ile en çok satış yapan marka olurken, Nisan ayında pazara giren Tesla'nın satışları yaklaşık 12,150 adet oldu. Pazara Kasım ayında giren Çinli BYD'nin satışları ise 839 adet oldu.

EKSİKLİKLER BÜYÜMEYİ YAVAŞLATABİLİR

Elektrikli araçlar her ne kadar yüzde 10 ile yüzde 60 arasında değişen oranlarda özel tüketim vergisine (ÖTV) tabi olsalar da benzeri donanımdaki akaryakıt motorlu araçlardan yüzde 70 ila yüzde 220 ÖTV alındığı için "vergi avantajı" taşıyorlar. Fark özellikle orta ve üst segmentteki araçlarda kendisini gösteriyor.

Elektrikli araçlar ayrıca bakım maliyetleri ve sübvansiyonlu elektrik sayesinde oluşan düşük giderler nedeniyle tüketicilerin ilgisini çekiyor.

Ancak uzmanlar Türkiye'de nüfusun şarj etmeyi zorlaştıran çok katlı yapılarda yaşaması, şarj ağının yeni kurulması ve araçların düzenli bakımları için tesislerin yetersizliği konusundaki endişeler nedeniyle satışlarda büyümenin yavaşlayabileceğine dikkat çekiyorlar.

Alımlar daha çok teknolojik ürünleri seven üst gelirli veya ikinci otomobilini alan tüketicilerden geliyor.

Bu haber 2301 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.