Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Daimler Truck’tan yük taşımacılığında karbon salımını azaltacak adım

Güncelleme :15.02.2024

Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi Daimler Truck, dünyanın en büyük yenilenebilir enerji yatırımcılarından Masdar Abu-Dabi (BAE) ile yük taşımacılığında karbon salımını azaltma hedefiyle önemli bir iş birliğine gitti.  

Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi Daimler Truck, 2039 yılına kadar küresel ana pazarları Avrupa, ABD ve Japonya’da tüm kamyon ve otobüs serilerini karbon-nötr hale getirme hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor. Bu amaç doğrultusunda Daimler Truck, dünyanın en büyük yenilenebilir enerji yatırımcılarından Masdar Abu-Dabi (BAE) ile Abu Dabi'den Avrupa'ya 2030 yılına kadar sıvı yeşil hidrojen ihracatının uygunluğunu araştırmak üzere bir anlaşma imzaladı. Masdar ile olan girişim Avrupa'da sıvı yeşil hidrojen tedariğini mümkün kılmak için atılan ilk adımı işaret ederken, Avrupa karayolu yük taşımacılığındaki karbondioksit salımını azaltma konusunda potansiyel vadediyor.  

Daimler Truck Paris İklim Anlaşması’na bağlı 

Paris İklim Anlaşması'na bağlı olan ve sürdürülebilir taşımacılığa öncülük eden Daimler Truck, taşımacılığı karbon salımından arındırmak için hidrojen ve batarya elektrikli araçlarla çift yönlü bir strateji izliyor. Karayolu taşımacılığında sıvı hidrojen kullanımının uygunluğunu göstermek amacıyla, şirketin prototip Mercedes-Benz GenH2 kamyonu kısa süre önce Almanya’da gerçek yaşam koşullarında, tek seferlik sıvı hidrojen dolumu ile 1.047 kilometrelik yolculuğu tamamladı. Daimler Truck, 2024 yılının ortalarında kullanıma sunulması beklenen Mercedes-Benz GenH2 kamyonlardan oluşan bir müşteri deneme filosu oluşturuyor. 

Masdar 40’tan fazla ülkede proje geliştirdi 

BAE'nin temiz enerji merkezi ve dünyanın en hızlı büyüyen yenilenebilir enerji şirketlerinden Masdar, yenilenebilir enerji ve yeşil hidrojen teknolojilerinin geliştirilip yaygınlaştırılmasında öncü rol oynuyor. 2006 yılında kurulan Masdar, 40'tan fazla ülkede toplam 20 GW'tan (Gigawatt) fazla elektrik üretim kapasitesine sahip projeler geliştirdi. Daimler Truck ile yapılan anlaşma, BAE’nin 2031 yılına kadar düşük karbonlu hidrojen pazarının lider üreticisi ve tedarikçisi olma hedefini, Avrupa Yeşil Anlaşması emisyon azaltım hedeflerini destekliyor. 

Bu haber 2227 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.