Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Şarj istasyonlarına sıkı takip

Güncelleme :11.03.2024

Hızla artan elektrikli araçlar için kritik önemde olan şarj istasyonları EPDK’nın sıkı takibinde. Şarj piyasasında sorumluluklarını yerine getirmeyen, gerekli yatırımları yapmayan şirketlerin lisansları sonlandırıldı. EPDK 7 Mart 2024 günü yaptığı toplantıda yükümlülüğünü yerine getiremeyen 13 şarj ağı işletmeci lisansı sahibinin lisansını sonlandırdı.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) son dönemde sayıları gittikçe artan ve elektrikli araçların yaygınlaşmasında önemli bir rolu bulunan şarj istasyonu ağlarını mercek altına aldı. EPDK, lisans alan ve yükümlülüklerini yerine getirmeyen şirketlerin lisanslarını sonlandırdığını açıkladı.

2023 yılı başında Türkiye’de 14 bin 552 adet olan elektrikli araç sayısı bu yılın ocak sonu itibariyle 87 bin 941 adete ulaştı. Lisans alan şarj ağı işletmecileri tarafından yapılan yatırımlar sonucunda, 2023 yılı başında ülke çapında 3 bin 81 olan şarj noktası (soketi) sayısı ise 16 bin 366’ya yükseldi. Bu şarj noktalarının 11 bin 57’si AC (yavaş), 5 bin 309 adeti ise DC (hızlı) şarj noktası niteliğinde. EPDK verilerine göre soket başına düşen elektrikli araç sayısı 5.37 olurken, bu oran Avrupa ülkelerinde ortalama 13.75.

 LİSANS ALANLARIN YÜKÜMLÜLÜĞÜ NEDİR

 Yapılan düzenlemelere göre şirketler aldıkları şarj ağı işletmeci lisansı kapsamında şarj ağı işletebiliyor. Lisans sahibi şirketler, kendileri şarj istasyonlarını işletebildikleri gibi verdikleri sertifikalar ile üçüncü taraflara da şarj istasyonu  işletme imkânı sağlayabiliyorlar. Lisans sahiplerinin lisans alındıktan sonra altı ay içerisinde en az beş farklı ilçede ve en az elli adet şarj ünitesinden oluşacak şekilde bir şarj ağını oluşturmaları gerekiyor. Şarj istasyonu işletmek isteyen gerçek kişiler veya şirketler lisans sahibi şirketlerden sertifika almak yöntemiyle de şarj istasyonu işletme imkanına sahip oluyor. Şarj ağını mevzuatta belirlenen sürede oluşturmayan veya oluşturduktan sonra bu nitelikleri koruyamayan lisans sahiplerinin lisansları Kurul kararıyla sona erdiriliyor.

YENİ ADIMLAR GELECEK

EPDK’dan alınan bilgiye göre, 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen depremlerin piyasa koşulları üzerindeki olumsuz etkileri nedeniyle 31 Temmuz 2023 tarihinden önce lisans alan şirketlerin, belirtilen nitelikleri haiz bir şarj ağını oluşturma yükümlülük süreleri, 1 Mart 2024 tarihinde doldu. Bu kapsamda EPDK’nın 7 Mart 2024 tarihli Kurul toplantısında yükümlülüğünü yerine getiremeyen 13 şarj ağı işletmeci lisansı sahibinin lisanslarının sona erdirilmesine karar verildi. EPDK’nın bir yandan şarj hizmeti vermek isteyen, bu alanda yatırım yapmak isteyen şirketlere lisans vermeye devam ederken, bununla birlikte süresi içerisinde şarj ağı kurma yükümlülüğünü yerine getirmeyen lisans sahibi şirketlerin lisanslarını sonlandırmaya devam edeceği kaydedildi.

TOPLAM 172 LİSANS SAHİBİ VAR

Şarj istasyonlarının ihtiyaca cevap verebilecek sayıda ve şebeke altyapısıyla uyumlu olması, ödeme araçlarının güvenliği, şarj istasyonlarına kolay erişim, meydana gelebilecek arızaların giderilmesi, şarj hizmeti fiyatlarının takibi gibi süreçler de EPDK tarafından kontrol ediliyor. Şarj ağı oluşturma yükümlülüğünü yerine getirmek için süresi devam eden 54 şarj ağı işletmeci lisansı dahil olmak üzere toplam 172 lisans sahibi tarafından elektrikli araç kullanıcılarına şarj hizmeti verilmeye devam ediyor.

 

Bu haber 1922 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.