Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Siemens prototip Megawatt Şarj Sistemi ile ilk kez 1MW şarj sağladı

Güncelleme :01.05.2024

Siemens’in prototip Megawatt Şarj Sistemi (MCS) ilk kez 1MW şarj sağlamayı başardı. Yeni teknolojinin, uzun mesafe kamyon taşımacılığı sektöründe, oyunun kurallarını değiştirmesi bekleniyor.

 Elektrikli kamyon sektöründeki hızlı büyüme, beraberinde yeni teknolojileri getiriyor. Batarya ve şarj sürelerinde iyileşmeler gözleniyor. Sıfır emisyonlu taşımacılık çözümlerine yönelik talepteki artış, uzun mesafe taşımacılık alanı için önemli bir faktör olmayı sürdürerek filo operatörleri için sayısız fırsat sunuyor. Bu sektörün en büyük oyuncularından Siemens Akıllı Altyapılar bölümü, bu kapsamda, prototip Megawatt Şarj Sistemi (MCS) ile ilk kez 1MW şarj sağlamayı başardı. Mevcut Kombine Şarj Sistemi (CCS) ile birlikte Megawatt Şarj Sistemi’nin (MCS) bu büyük başarısı, ağır ticari araç sektöründe oyunun kurallarını değiştirmesi bekleniyor.

 30 DAKİKADA HIZLI ŞARJ EDİYOR

Ayrıca Siemens, yüksek emisyonlu ulaşım sektörünün sürdürülebilir dönüşümünde daha fazla ilerleme kaydedilmesi amacıyla SICHARGE Megawatt Şarj Sistemi’nin bir prototipini de tanıttı. Mevcut portföyde temellenen MCS, birden fazla SICHARGE UC150 güç kabininden, bir anahtarlama devresinden ve özelleştirilmiş bir MCS dağıtıcısından oluşuyor. MCS’nin merkezi ögesi niteliğindeki anahtarlama devresi, şarj istasyonlarının çıkış gücünü tek bir yerde toplamanın yanı sıra ihtiyaca bağlı olarak gücü MCS dağıtıcısına yönlendiriyor. E-Kamyonlarda yaygın olarak kullanılan bataryalar, yaklaşık 1 megawatt güç veren uygun şarj istasyonlarında yaklaşık 30 dakika içinde yüzde 20’den yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor.

MCS İHTİYACI ARTACAK

Konuya ilişkin bir açıklama yapan Siemens Akıllı Altyapı e-Mobilite Birimi CEO’su Markus Mildner, “Özellikle uzun mesafe taşımacılıkta elektrikli kamyonlar ve otobüsler için molalar sırasında hızlı MCS’ye ihtiyaç duyulacak. Bu teknolojinin ülke genelinde yaygınlaşması için hükümet tarafından bazı alt yapı hizmetlerinin yerine getirilmesi gerekiyor. Bununla birlikte, testimizin başarıyla tamamlanması, teknoloji tarafında büyük bir adım atmamızı sağlayacak. Ayrıca ulaşım sektörünü sürdürülebilir hale getirme konusundaki kararlılığımızın altını çiziyor” dedi.

 AB YENİ STANDARTLAR GETİRDİ

Avrupa Birliği’nde (AB), karayolu taşımacılığından kaynaklanan sera gazı emisyonlarının yüzde 25’inden fazlasını ağır ticari hizmet araçları oluşturuyor. Emisyonların azaltılması, AB’nin 2050 yılına kadar iklim nötr olma ve ithal fosil yakıtlara olan talebi azaltma hedeflerine ulaşılması açısından hayati önem taşıyor. Avrupa Parlamentosu, iklim hedeflerinin gerçekleştirilmesi ve AB genelinde hava kalitesinin iyileştirilmesi amacıyla yakın zamanda yeni ağır hizmet araçları için CO2 emisyonu azaltım hedeflerini destekleyecek yeni tedbirleri onayladı. Bu doğrultuda, büyük kamyon ve otobüslerden kaynaklanan CO2 emisyonlarının 2040 yılı itibarıyla yüzde 90 oranında azaltılması gerekiyor. Ayrıca, yeni şehir içi otobüslerin 2030 yılına kadar emisyonlarını yüzde 90 oranında azaltmaları ve 2035 yılına kadar sıfır emisyonlu araçlar haline gelmeleri öngörülüyor. Uzun mesafe kamyon taşımacılığının elektrifikasyonu, nakliye şirketlerinin iş modelini değiştirecek ve rekabet avantajı noktasında pek çok yeni alan açacak. Nakliye şirketlerinin mallarının CO2-nötr taşınmasına önem veren müşterilerinin sayısındaki artış devam ettikçe bu gereksinime yanıt veremeyen tedarikçiler dezavantajlı bir konumda olacak.

Bu haber 5905 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.