Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Armağan Şahin: Ticaret çift taraflıdır, verilmeyen her vize Türkiye kadar AB’ye de kaybettiriyor!

Güncelleme :06.05.2024

Ticaretin çift taraflı bir işlem olduğunu aktaran Asil Transport Co. Yönetim Kurulu Başkanı Armağan Şahin, “Alınamayan her vize, Türkiye kadar AB ülkelerine de zarar vermektedir. Demode vize uygulamasının kalkması, yeni dünya ekonomik düzeni içerisinde bunun yerine hızlı bir vize sisteminin hayata geçirilmesi gerekmektedir” dedi. 

İhracat odaklı büyümeyi hedef edinen Türkiye’de sanayicinin en önemli paydaşı konumunda bulunan lojistik sektörünün en büyük sorunlarından birini vize konusu oluşturuyor. TIR sürücülerinin vize konusunda yaşadığı problemler, son yıllarda zirve yapmış durumda. 

Vize konusunda şoförlerin randevu almak için bile uzun süreler beklemek zorunda bırakıldığını kaydeden Asil Transport Co. Yönetim Kurulu Başkanı Armağan Şahin, “Sektörde sürücülerimize yönelik kısa süreli vize veriliyor. Uzun süreli vizeler verilmemesini anlayabiliyorum. Kısa süreli verilen vizeler için hızlı vize almayı sağlayabilecek bir sistem oluşturulmalıdır. Hızlı vize alabilmemiz durumunda sektör olarak birçok sıkıntımızın önüne geçeceğiz. Çünkü şu anda vize alabilmek konusunda en az 1-2 aylık randevularla uğraşmak zorunda kalıyoruz” dedi.

ALINAMAYAN HER VİZE, ÜLKEMİZE EKONOMİK OLARAK KAYBETTİRİYOR

TIR sürücülerinin Avrupa Birliği (AB) bölgesine girebilmeleri için öncelikli olarak vize alabilmeleri gerektiğini aktaran Şahin, Schengen randevusunda sorunlar olduğunu, yeni sürücülerin vize başvurularının reddedildiğini, deneyimli sürücülere ise kısa süreli vize verildiğini belirtti. Vize konusundaki bu kaotik durum nedeniyle AB’nin Türkiye'den talep ettiği ürünlerin Türk lojistik firmaları ve Türk vatandaşı profesyonel TIR sürücülerince teslim edilemediğinin altını özenle çizen Şahin, bu durumda sadece Türkiye'nin değil, küresel yatırımcıların, üreticilerin, ticari işletmelerin ve tüketicilerin kısacası uluslararası ticaretin yara aldığını vurguladı.

Alınamayan her vizenin ülkemize ekonomik açıdan kaybettirdiğine işaret eden Şahin, “Şoförlerimizin vize alamaması araçlarımızın işleyememesi demektir. Şoföre bağlı olarak kullanılamayan ve atıl durumda bekleyen TIRlarımız ülkemiz ekonomisine eksi yazılmasına neden olmaktadır. Yollarda Türk TIRlarının serbestçe dolaşması, vize engeline takılmadan kilometrelerce yol kat etmesi gerekmektedir. Dünya ticaretini vizelerle, kotalarla, geçiş engellemeleri ile zora sokan sistemin artık değişmesi gerekmektedir. Yeni dünya ekonomik düzeni içerisinde daha hızlı bir vize sisteminin hayata geçirilmesi gerektiğini öngörüyoruz. Vize konusunda AB’nin kolaylık tanıması gerektiğini düşünüyoruz” dedi. Turizm vizeleri ile ticari vizelerin birbirinden ayrı işlemlere tabi tutulması gerektiğini aktaran Şahin, özellikle tatil dönemlerinde kimseyi yormayacak şekilde yeni bir vize sistemini talep ettiklerini belirtti.

 VİZE UYGULAMASI İLE EN ÇOK ZARARI AB ÜLKELERİ GÖRÜYOR!

Türkiye'de çok önemli AB sermayeli şirketlerin olduğunu belirten Şahin, bu demode vize uygulaması ile en çok zararı gören taraflardan birinin AB ülkeleri olduğunu belirtti. Türkiye-AB arasında çok ciddi bir ticaret yaşandığını kaydeden Şahin, AB’ye alınmayan Türkiye’nin aslında dolaylı olarak AB ülkesi olduğunu, çünkü Türkiye’de çok sayıda AB ülkesi yatırımcının fabrikası ve ürünleri ile ticarette başı çektiğini söyledi. Büyük potansiyeli olan AB-Türkiye ticaretindeki büyümeye engel olan vize probleminin faturasını Türkiye kadar AB’nin de ödediğini aktaran Şahin, ticaretin çok yönlü bir süreç olduğunu ve bu sürecin tıkanmaması gerektiğini son olarak özenle vurguladı.

Bu haber 4280 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Talay Logistics Elektrikli Çekici Filosunu Habaş’ın Yerlileri İle Güçlendirdi... 03.05.2025
BOTAŞ Daire Başkanı Oğuzhan Oğuz, Uluslararası Gaz Birliği İcra Komitesi üyeliğine seçildi... 03.05.2025
Toyota Avrupa Pazarında Yüksek Satışlarıyla Parlamaya Devam Etti... 03.05.2025
Karsan’dan Ulaşımda Net Sıfır Emisyon Yol Haritası Projesi’ne Tam Destek! ... 03.05.2025
Enerji Sektörünün Kalbi Bursa’da Atacak... 03.05.2025
Kimya Sektörünün İhracatı 4 Ayda 10 Milyar Doları Aştı... 03.05.2025
Alman Enerjisine Sahip Opel Modellerinde Sıfır Faizli Finansman Olanakları!... 03.05.2025
Suriye'den Türkiye'ye enerji alanında yatırım çağrısı... 03.05.2025
EPDK, Petrol Ofisi AŞ'nin Konyaaltı’ndaki terminalinin depolama ve iletim hizmet tarifelerinde değişikliğe gitti... 03.05.2025
Bakan Bayraktar, "enerjide merkez ülke" olan bir Türkiye hedeflediklerini açıkladı... 03.05.2025
İstanbul Enerji AŞ geleceğe güç verdi... 03.05.2025
Shell'in ilk çeyrek karı % 28 düşüşle piyasa beklentilerinin üzerinde geldi... 03.05.2025
Anadolu Isuzu Suudi Arabistan pazarında... 03.05.2025
Enerji Bakanı Bayraktar, Irak, Moldova, Nijer, Suriye ve Libya enerji bakanlarıyla görüştü... 03.05.2025
Mercedes-Benz’den Mayıs ayı kampanyaları... 03.05.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.