Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Sıcak havalar elektrikli otomobilleri nasıl etkiliyor?

Güncelleme :07.05.2024

"Sıcak havalar çevre dostu elektrikli otomobillerin performansını düşürüyor” diyen Elaris Genel Koordinatörü Volkan Demir, yazın elektrikli araçları verimli bir şekilde kullanmak için alınması gereken önlemleri paylaştı

 Elektrikli araç sahipleri dikkat!  Havalar iyiden iyiye ısınmaya başladı. Sıcak havaların elektrikli otomobiller üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu biliyor muydunuz? 

 Elaris Genel Koordinatörü Volkan Demir, yazın elektrikli araçları verimli ve güvenli bir şekilde kullanmak için alınması gereken önlemleri paylaştı.

 Yaz mevsimi yaklaştı. Bu yaz da küresel ısınmanın etkisiyle aşırı sıcaklar bekleniyor. Hayatımızı pek çok yönden olumsuz etkileyen sıcak havalar elektrikli otomobillerin performansını da etkiliyor.

 “Sıcak havalar çevre dostu elektrikli otomobillerin performansını düşürüyor” diyen Elaris Genel Koordinatörü Volkan Demir, yazın elektrikli araçları verimli bir şekilde kullanmak için alınması gereken önlemleri paylaştı:

 Pilin elektronik aksamı bozuluyor

 “Sıcak hava elektrikli araçların sürüş menzilini düşürüyor. Amerikan Otomobil Üreticileri Birliği'nin (AAA) 2020 yılında yaptığı bir çalışmaya göre, sıcaklar 35 dereceye ulaştığında elektrikli otomobillerin menzilleri yüzde 17 düşüyor. Ayrıca aşırı sıcaklar pilleri de etkileyerek çalışma sorunlarına neden olabiliyor. Çünkü lityum iyon piller en iyi 20-25 derece sıcaklık aralığında çalışıyor. Sıcaklıklar 45-50 derecenin üzerine çıktığında ise pilin elektronik aksamı daha hızlı bir şekilde bozuluyor ve şarj performansında genel bir düşüş oluyor. 

 Şarj istasyonu güneş almayan bir yere kurulmalı

 Pil aşırı ısınma noktasına yaklaşıldığında akünün şarj hızı düşüyor. Akü, güvenlik nedeniyle pilin soğuması için şarj işlemini durduruyor. Bu nedenle özellikle yaz aylarında araç aküsünün soğutma sistemi büyük önem taşıyor. Bu tür bir sorunla karşılaşmamak için şarj istasyonunun her zaman güneş almayan veya güneşten korunan bir yere kurulması gerekiyor. Biz Elaris olarak, kurulumunu gerçekleştirdiğimiz AC ve DC şarj istasyonlarında bu konuya hassasiyet gösteriyoruz. 

 Şarj işlemi akşam veya gece saatlerinde yapılmalı

 Sıcak havalarda maksimum kapasitede pil şarj etmek de risk teşkil ediyor. Çünkü sıcaklar pilin aşırı ısınmasına neden oluyor. Bu konuda da müşterilerimize, elektrikli otomobillerini akşam veya gece saatlerinde şarj etmelerini öneriyoruz. Böylece, yüksek sıcaklıkların araç performansı üzerindeki etkilerini önlemek ve aynı zamanda şarj cihazının kapasitesinin daha iyi kullanılmasını sağlamak mümkün hale geliyor. Elaris olarak, bu konuda da müşterilerimize önemli bir avantaj sunuyoruz. EATON marka DC şarj cihazlarımızla, şarj istasyonlarında ortalama yüzde 55 olan verimliliği, yüzde 96 seviyelerinde tutarak piyasadaki en yüksek oranlardan birini sunuyoruz. Böylece şarj verimi ve süresini kayda değer oranda azaltıyoruz.

 Pil yüzde 80 doluluk oranıyla şarj edilmeli

 Bu noktada dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise şarj doluluk oranı oluyor. Yazın elektrikli otomobillerin pilini yüzde 100 yerine yüzde 80 doluluk oranıyla şarj etmek gerekiyor. Çünkü pili tam şarj etmek, daha fazla iç direnç ve ısı oluşmasına neden olarak pilin ömrünü kısaltıyor. 

 12:00 ile 15:00 saatleri arasında araç kullanılmamalı

 Ayrıca mümkün olduğunca günün en sıcak saatlerinde yani 12:00 ile 15:00 saatleri arasında araç kullanmaktan kaçınmak gerekiyor. Çünkü sıcak nedeniyle aşırı ısınan pil, enerji kullanımını önemli ölçüde artırıyor.

Klima kontrollü olarak kullanılmalı

 Yazın klima kullanımına da dikkat etmek gerekiyor. Klimayı kontrollü kullanmak gerekiyor, aksi halde aracın menzili düşüyor.” dedi.

Bu haber 2885 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.