Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

IVECO ve İtalyan Ulusal Araştırma Konseyi taşımacılık sektörünü

Güncelleme :13.07.2024

 İtalyan Ulusal Araştırma Konseyi (CNR) tarafından IVECO ile ortaklaşa yapılan bir analiz, biyo-CNG'nin atık toplama için en uygun çözüm olduğunu doğruluyor. "Kuyudan tekerleğe" diye adlandırılan bu analiz döngüsel ekonomiye de mükemmel bir örnek.

Çekici sektöründe alternatif çözümlerin köklü lideri IVECO, İtalyan Ulusal Araştırma Konseyi (CNR) Atmosfer Kirliliği Enstitüsü tarafından yürütülen çalışma ile biyo-CNG'nin atık toplama için en uygun çözüm olduğunu doğruladı.

Kentsel alanlarda atık toplayan araçlarda kullanılan dizel ve sıkıştırılmış doğal gaz gibi geleneksel yakıtlarla karşılaştırıldığında kentsel katı atıkların organik kısmından elde edilen sıkıştırılmış biyometan kullanımının çevresel etkilerinin değerlendirildiği araştırmanın ana destekleyicisi IVECO oldu.

Araştırma için, Avrupa'daki çok sayıda metanla çalışan araçlar nedeniyle CNG yakıt ikmal istasyonlarının yaygın dağılımının bulunduğu İtalya pazarı referans alındı. Gerçekleştirilen çalışma yöntemine “Kuyudan-Tekerleğe” analizi deniyor. Bu da şu anlama geliyor; yakıtların saf bir karşılaştırmasının yapılması için tesislerin, altyapı inşasının ya da bakımın dikkate alınmadan, bir yakıt üretiminin ve kullanımının etkileri baz alınan analiz. Bu analizle, üretim zincirinde CO2 tutulmasının katkısı ve çeşitli endüstriyel süreçlere güç sağlamak için kullanılan enerji karışımının katkısı araştırıldı.

Çalışmanın sonuçları, sıkıştırılmış biyometanın ulaşım sektörünün karbondan arındırılması ve kentsel alanlarda hava kirliliğinin azaltılması için potansiyel belirleyici rolünü ortaya koymaktadır. Aslında, analiz edilen sektörde sıkıştırılmış biyometan, iklimi değiştiren gazlarda dizele kıyasla %96'ya varan bir azalma ve nitrojen oksit emisyonlarında %72'ye varan bir düşüş sağlayabilir. Bu etkin orandaki azalmanın, Avrupa’da belirlenen karbon nötrlüğü hedeflerine ulaşılmasına kesin olarak katkıda bulunacağı tespit edilmiştir.

İncelenen tüm yöntemler arasında en iyi sonuçlar, sıkıştırılmış biyometan üretim zincirindeki tüm aşamaların, yani kentsel katı atıkların organik kısmı yönetiminden anaerobik çürütmeye, iyileştirmeden, CO2 tutumuna, biyometan sıkıştırmadan araç yakıt ikmaline kadar, aynı sahada gerçekleştiği ve tüm süreçlerin sahada üretilen biyogazın yakılmasıyla üretilen enerji ile beslendiği varsayılarak elde edilmiştir.

IVECO Alternatif Çekiciler İş Geliştirme Başkanı Giandomenico Fioretti çalışmaya yönelik şöyle konuştu: "Karbondan arındırmayı etkili ve üretken bir şekilde gerçekleştirmemize yardımcı olabilecek sürdürülebilir teknolojilere yönelik araştırmaları desteklemekten gurur duyuyoruz. IVECO'da, tüm ürün yelpazemiz ve müşterilerimizin farklı iş alanlarında ihtiyaç duydukları araçların yakıtları için teknolojik açıdan olgun bir kaynak olan biyometanın faydalarına her zaman inandık. CNR liderliğindeki çalışma, biyo-CNG kullanımının çevre için sürdürülebilir bir çözüm olduğunu kanıtlıyor.  Ayrıca araçların görev yeteneklerinden ödün vermeden atık toplama için yakıt sağlamak üzere atık ve organik maddeden değer elde ediyor. Bu da arzu edilen bir döngüsel ekonomi oluşturabileceğini oldukça doğruluyor."

Bu haber 3845 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.