Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Mercedes-Benz, Pekin'de Seviye 4 otomatik sürüş testi için onay alan ilk uluslararası otomobil üreticisi oldu

Güncelleme :15.08.2024

Mercedes-Benz’den Pekin'de belirlenen şehir içi yollar ve otoyollarda Seviye 4 otomatik sürüş testi.

Dünya çapında özel araçlarda kullanılacak donanım ve yazılımların testleri.

Mercedes-Benz, Pekin'de belirli şehir içi yollar ve otoyollarda Seviye 4 otomatik sürüş testi için onay alan ilk uluslararası otomobil üreticisi oldu. Mercedes-Benz Çin'in teknoloji araştırma projelerinin bir parçası olan Seviye 4 testi, otomatik sürüş sistemi yazılımı ve donanımının geliştirilmesinde en son teknolojiye ulaşmayı amaçlıyor. Mercedes-Benz, 2023'ün sonunda da Pekin'de Seviye 3 testi için onay alan ilk otomobil üreticilerinden biri olmuştu.

Mercedes-Benz Group AG Yönetim Kurulu Üyesi, Geliştirme ve Tedarik Baş Teknoloji Sorumlusu Markus Schäfer Mercedes-Benz olarak 138 yıl önce otomobili icat etmelerinden bu yana, yenilikçi teknolojilerle yeni küresel standartları belirlediklerinin altını çizerek, “Otomatik sürüş sistemlerinin mevcut gelişimi ve uygulanması, otomobilin rolünü yeniden tanımlıyor. Gelişmiş Seviye 2 özellikleri de dahil olmak üzere 40'tan fazla sürücü destek sistemi sunuyoruz ve sektörde Seviye 3 sistemine sahip ilk otomobil üreticisiyiz. Mercedes-Benz, Pekin bölgesinde Seviye 4 teknolojisini test ederek gelecekte dünya çapında özel araçlarda kullanılacak otonom sürüş yolunda ilerliyor.” dedi. 

Proje, üst düzey otomatik sürüşte çoklu sensör algısını incelemeye, çeşitli koşullar altında sistem performansını doğrulamaya ve algılamanın derin entegrasyonunu keşfetmeye odaklanıyor. Özel olarak geliştirilmiş iki Mercedes-Benz S-Serisi, LiDAR uzaktan algılama sistemi, radar sensörü ve kameralar dahil olmak üzere proje için özel olarak tasarlanmış sensörler ile donatılmış Seviye 4 otomatik sürüş test araçları olarak kullanılacak. 

Ayrıca, test araçları sistem güvenliğini daha da artırmak için yedek sistemlere de sahip. Test araçları yoğun kentsel alanlarda, normal trafiğe katılarak sola dönüşler, döner kavşaklardan geçme, U dönüşleri ve park etme gibi manevraları güvenli ve düzgün bir şekilde gerçekleştirecek şekilde geliştiriliyor. Otoyollarda da öndeki araç yavaşladığında otomatik şerit değiştirebiliyor ve gişelerden geçebiliyor. Tehlikeli durumlarda ise araç en az riske sahip manevrayı gerçekleştirerek duracağı güvenli bir yer bulabiliyor. Yüksek düzeyde otomatik sürüş anlamına gelen Seviye 4, otomatik sürüşte en yüksek ikinci aşama olarak; tanımlanmış senaryolarda ve ortamlarda aracın, sürücünün herhangi bir zamanda devralmaya hazır olmasına gerek kalmadan sürüş görevlerini tamamlayabilmesi şeklinde tanımlanıyor. 

Bu haber 2161 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.