Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Scania yeni 13 litrelik deniz motorunu tanıttı

Güncelleme :16.09.2024

 Doğuş Marine Services’in Türkiye’de distribütörlüğünü üstlendiği Scania Deniz Motorları, bugüne kadarki en gelişmiş 13 litrelik deniz motorunu tanıttı. Scania Super’i temel alan DI13 deniz motoru, 257-772 kW (350-1050 HP) arasında güç üretiyor.  Yakıt verimliliğini yüzde 8 artırarak CO2 emisyonunu önemli ölçüde düşürüyor ve saat başına 6,7 litreye kadar dizel tasarrufu sağlıyor.

Scania Deniz Motorları, en gelişmiş 13 litrelik DI13 deniz motorunu tanıttı. Bu motor, markanın yüksek performans, düşük emisyon ve üstün güvenlik standartlarını bir araya getiren en yeni teknolojisi olarak öne çıkıyor. ID 13, 257-772 kW (350-1050 HP) arasında güç üretebilirken, ayrıca yardımcı güç için 301-553 kW aralığında bir kapasite sağlıyor.

Scania Power Solutions Satış Direktörü Fredrik Järild, “DI13 daha ekonomik ve sürdürülebilirliğe katkıda bulunan, şimdiye kadarki en gelişmiş deniz motorumuz. Müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda modeller geliştiriyoruz, yakıt verimliliğini ve ürün performansını daha ileri taşımak istiyoruz” dedi. 

6.7 litreye kadar tasarruf

Geliştirilmiş yakıt verimliliğine sahip bu 13 litrelik motor, CO2 emisyonunu önemli ölçüde azaltıyor. Şirketin deniz motorları arasında yakıt verimliliği en yüksek seçenek olan bu motor, aynı güç çıkışındaki mevcut  Scania ürününe kıyasla yakıt tüketiminde yüzde 8’e varan bir iyileşme anlamına geliyor. Bu da tam yükte motor saati başına 6,7 litreye kadar potansiyel dizel tasarrufu sağlıyor.

Zorlu ağır yüklerde performans göstermek için artırılmış maksimum güç ve kapasiteye sahip, ancak aynı zamanda hafif veya orta hizmet tipi veya hibrit kullanım için de hazırlanmış. Yeni motor, daha yüksek boyutlu alternatiflerine göre boyutları itibarıyla geniş bir uygulama yelpazesine sahip. Motor ayrıca mevcut IMO Tier III emisyon standartlarına uygun ve biyodizel karışımları ve HVO yakıtlarla uyumlu.

Scania Super’i temel alıyor  

Yeni 13 litrelik motor, 2023 yılında “Yeşil Kamyon” ödülü ve “Yılın Dizeli” dahil olmak üzere uluslararası uzmanlardan en iyi ödülleri alan Scania Super'i temel alıyor. Bu, Scania'nın denizcilik endüstrisindeki uzun vadeli deneyimi ve çeşitli müşteri türleriyle yakın işbirliği ile birlikte, enerji kaynaklarındaki geçiş zamanlarına hazırlanan denizcilik uygulamalarına adanmış bir ürünün yolunu açtı. Järild, “Kamyonlar, otobüsler ve endüstriyel uygulamalar için yeni platformun başarılı bir şekilde tanıtılmasının ardından, teklifimizi denizcilik endüstrilerine genişletmenin zamanı geldi” diye konuştu.  

Bu haber 1376 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.