Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

İTÜ ZES Güneş Arabası Test Sürüşü Kuzey Marmara Otoyolu’nda Gerçekleştirildi

Güncelleme :19.09.2024

 Akıllı ulaşımın öncüsü Kuzey Marmara Otoyolu (KMO), yenilenebilir enerji kaynakları kullanımı ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda üniversite ve sanayi iş birliklerini desteklemeye devam ediyor. Gelişen araç teknolojileri, elektrikli araçlar ve şarj istasyonları gibi alanlarda inovatif çalışmaları destekleyen KMO, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ile iş birliği kapsamında İTÜ ZES Güneş Arabası Ekibi’nin test sürüşüne ev sahipliği yaptı.

 Sürüş güvenliği alanında yaptığı teknolojik altyapı yatırımları ile Türkiye’de akıllı ulaşımın öncüsü olan Kuzey Marmara Otoyolu, sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve yenilenebilir enerji kaynakları kullanımının yaygınlaştırılması kapsamında inovatif çalışmaları desteklemeye devam ediyor. İleri teknoloji ve yüksek mühendislik odaklı yatırımlarıyla öne çıkan KMO, dünyanın en geniş 4 şeritli tünelleri ve 435 kilometrelik konforlu ulaşım ağı ile fark yaratıyor.

 Üniversite ve sanayi iş birliklerini önemseyen KMO, gelişen araç teknolojileri, elektrikli araçlar ve şarj istasyonları gibi alanlarda inovatif çalışmaları destekliyor. İstanbul Teknik Üniversitesi ile iki yıldır iş birliği gerçekleştiren KMO, İTÜ ZES Güneş Arabası Ekibi’nin test sürüşüne ev sahipliği yapıyor.

 Geçen yıl Bridgestone World Solar Challenge 2023 yarışmasının hazırlığı kapsamında İTÜ ZES GAE, ARIBA ZES X arabasının ilk otoyol test sürüşü KMO’da gerçekleştirilmişti. Bu yıl da İTÜ Rektörlük bünyesine bağlı faaliyet gösteren İTÜ ZES Güneş Arabası Ekibi’nin (İTÜ ZES GAE) 21-22 Eylül tarihlerinde Belçika’da düzenlenecek iLumen European Solar Challenge 2024 (Avrupa Güneş Arabaları Yarışması) yarışı hazırlığı için test sürüşü Kuzey Marmara Otoyolu’nda Nakkaş gişelerinde gerçekleştirildi. 

 Avrupa Güneş Arabaları Yarışması Hakkında

Avrupa'da düzenlenen, Avrupa Birliği (AB) ve AB dışından saygın üniversitelerin güneş arabası ekiplerinin katıldığı üç farklı etaptan oluşan European Solar Challenge (ESC) yarışında, regülasyon kontrolleri sonrası yarışılan Dinamik Parkur, 24 Saatlik Yarış ve En Hızlı Tur etapları pist üzerinde gerçekleşiyor. Aracı ve ekibin eforunu en verimli şekilde kullanacak doğru stratejileri belirlemenin oldukça önemli olduğu yarış, yenilenebilir enerji ve daha sürdürülebilir bir dünya için güneş enerjisi ve elektrikli araç teknolojilerinin gelişimine ivme kazandırmayı amaçlıyor.

Bu haber 2713 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.