Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Yakıt teknolojilerinin tedarik zinciri üzerindeki etkileri incelendi

Güncelleme :04.10.2024

 Yeniden kullanılabilir ambalaj çözümlerinde dünya lideri olan CHEP, “5 Alternatif Yakıt ve Otomotiv Tedarik Zinciri Üzerindeki Etkileri" başlıklı beşinci Tedarik Zinciri Trend Raporu’nda mevcut ve yakın zamanda ticarileştirilecek yakıt teknolojilerini kapsamlı şekilde ele alıyor.

Petrol ve dizel, dünya çapında araçlara güç sağlamak için kullanılan geleneksel ürünler olmaya devam ediyor, ancak bu yakıtların içten yanmalı motorlarda yakılması, azot dioksit ve karbon monoksit gibi zararlı yan ürünler yaratıyor ve karbondioksit yayarak küresel ısınmayi artiriyor. 2022 yılında, özel araçlar ve hafif ticari araçlar küresel enerji kaynaklı karbondioksit emisyonlarının yaklaşık yüzde 10’una, ağır vasıtalar ve otobüsler ise karayolu taşımacılığından kaynaklanan doğrudan karbondioksit emisyonlarının yüzde 35’inden fazlasına sebep oldu. 

İklim değişikliği acil bir tehdit haline geldikçe, hükümetler, enerji sağlayıcılar ve orijinal ekipman üreticileri (OEM'ler) alternatif çözümler arayışına girdiler. CHEP’in en son trend raporu, mevcut ve yakında ticarileştirilecek yakıt teknolojilerini (elektrik, doğalgaz, hidrojen, biyoyakıtlar ve e-yakıtlar) ve bu yakıtların otomotiv tedarik zinciri üzerindeki etkilerini arastiriyor.

Sürdürülebilirlik için ambalajın rolü artıyor

Otomotiv tedarik zinciri evrildikçe, ambalajın da buna uyum sağlamasının zorunlu olduğunu belirten CHEP Otomotiv Orta ve Doğu Avrupa Direktörü Funda Şimşirel, “Ambalajın esneklik ve koruma sağlaması gerekirken, aynı zamanda atık ve boşa katedilen mesafeler gibi tedarik zinciri verimsizliklerini azaltma ihtiyacından asla ödün vermemesi gerekmektedir. Yeşil taşımacılık arayışında, daha sürdürülebilir bir otomotiv tedarik zinciri inşa etme fırsatı her zamankinden daha önemlidir. Farklı teknolojiler, örneğin bataryalar ve hidrojen yakıt hücreleri, taşınması zor ve hassas parçalar gerektirmektedir. Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak, batarya üretimi ve çelik imalatı gibi süreçlerde mümkün olduğu gibi, lojistik ve ambalajlama gibi süreçlerde de önemli etkiler yaratabilir” ifadelerini kullandı. 

Raporun tamamını okumak için https://www.chep.com/uk/en/blog/5-alternative-fuel-technologies-and-their-impact-automotive-supply-chain- linkini tıklayabilirsiniz. 

Bu haber 2668 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.