Haber Ekonomi


Haberler > Elektrik Başlıkları

“TREDAŞ Enerjik”, WhatsApp entegrasyonu ile hizmet ağına yeni bir kanal daha ekledi

Güncelleme :13.02.2025

Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş.’nin yapay zekâ destekli dijital asistanı “TREDAŞ Enerjik”, sosyal medya platformlarının ardından şimdi de WhatsApp üzerinden elektrik tüketicilerine hizmet vermeye başladı. Elektrik dağıtım sektöründe bir ilk olan bu entegrasyonla birlikte kullanıcılar artık ihbar, öneri ve talep bildirimlerinden planlı kesintiye kadar birçok hizmete kolaylıkla erişebilecek.

Teknolojiye yaptığı yatırımla, elektrik dağıtım sektöründe tüketicilerin ihtiyaçlarına hızlı ve 7/24 kesintisiz yanıt veren Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş. (TREDAŞ), bir ilke daha imza attı. TREDAŞ, yapay zekâ destekli dijital asistanı “TREDAŞ Enerjik” ile Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarının ardından şimdi de WhatsApp üzerinden tüketicilere hizmet vermeye başladı. WhatsApp entegrasyonu sayesinde müşteriler, 501 186 0 186 telefon numarası üzerinden ihbar, şikâyet, öneri ve talepleri gibi birçok konuda hizmete kolaylıkla ulaşabilecek.

“YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ TREDAŞ ENERJİK, WHATSAPP PLATFORMUNA ENTEGRE EDİLDİ”

Müşteri hizmetleri yönetiminde elektrik dağıtım sektörünün ilk yapay zekâ dijital asistanı olma özelliğine sahip olan TREDAŞ Enerjik’in kapsama alanının giderek genişlediğini ifade eden TREDAŞ Genel Müdürü Necati Ergin, “TREDAŞ Enerjik, dijital dönüşüm yolculuğumuzun en önemli adımlarından biri. Elektrik dağıtım sektöründe yapay zekâ destekli bu tür bir uygulamayı WhatsApp platformuna entegre eden ilk şirket olmanın gururunu yaşıyoruz. Teknoloji alanına yaptığımız yatırımlarımızla, müşterilerimizin ihtiyaçlarına anında yanıt vererek onların hayatlarını kolaylaştırmayı ve her platformda erişilebilir olmayı hedefliyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

TREDAŞ ENERJİK, SEKTÖRE FARKLI BİR BOYUT KAZANDIRDI

Müşteri memnuniyetini ön planda tutan TREDAŞ, 2019 yılında devreye aldığı yapay zekâ destekli dijital asistan uygulamasıyla, sektöre farklı bir boyut kazandırdı. Avrupa’da elektrik dağıtım sektöründe ilk ve tek olan “TREDAŞ Enerjik”, yazılı ve sözlü insan konuşmasını taklit edebilen bir dijital asistan olarak müşterilerin zamandan tasarruf etmelerini sağlıyor ve taleplerini saniyeler içinde iletmelerine olanak tanıyor. Sorumluluk alanında yaklaşık 2 milyon kullanıcıya hizmet veren TREDAŞ Enerjik geçtiğimiz yıl 186 çağrı merkezi ile iletişim kuran müşterilerin yüzde 5’ini karşıladı. WhatsApp entegrasyonu sayesinde önümüzdeki iki yıl içinde 186 çağrı merkezi yoğunluğunun yüzde 20’sini bu platform üzerinden karşılamayı hedefliyor. 

Google Asistan ile entegre çalışan “TREDAŞ Enerjik”, müşterilerin sesli komutlarını da algılayarak elektrik dağıtım faaliyetleriyle ilgili her türlü bilgiye erişmelerini sağlıyor. Uzun soluklu bir proje olarak hayata geçirilen TREDAŞ Enerjik, TREDAŞ’ın hizmet verdiği Trakya bölgesinde yaygın olarak kullanılan yerel lehçeleri anlama ve yanıtlama özelliğine de sahip.

Bu haber 3486 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
OPET ve Yapı Kredi iş birliğiyle UTTS akaryakıt ödemelerinde otomatik ödeme dönemi başlıyor... 22.08.2025
Astor Enerji yılın ilk yarısında güçlü performansıyla öne çıktı... 22.08.2025
Kaçak Elektrik Denetimine Silahlı Müdahale... 22.08.2025
Aksa Doğalgaz, izinsiz kazıların yarattığı risklere dikkat çekiyor... 22.08.2025
OPET Apeksa İstasyonu, Sakarya’da hizmete açıldı... 22.08.2025
Alışan’da Güneş Enerjisi Dönemi Başladı ... 22.08.2025
Rosatom, Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nin Dördüncü Güç Ünitesi’ne Ait Reaktörün Kontrol Montajına Başladı... 22.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.