Haberler > Madeni Yağ Başlıkları Castrol’den Elektrifikasyona Işık Tutan Araştırma: “Geleceğin dEVrini Yakalamak”![]() Otomotiv dünyasında dönüşüm hız kazanırken, Castrol bu değişimi yalnızca takip etmekle kalmıyor, bu değişime yön veren bir aktör olarak sektöre veri temelli içgörüler sunmaya devam ediyor.Castrol, “Geleceğin dEVrini Yakalamak” araştırmasının 2025 sonuçlarını açıkladı. Otomotiv dünyasında dönüşüm hız kazanırken, Castrol bu değişimi yalnızca takip etmekle kalmıyor, bu değişime yön veren bir aktör olarak sektöre veri temelli içgörüler sunmaya devam ediyor.Türkiye’yi de kapsayacak şekilde ilk kez 2021 yılında başlatılan ve her iki yılda bir tekrarlanan “Geleceğin dEVrini Yakalamak” araştırmasının 2025 sonuçları yaşanan değişimi ortaya koydu. Castrol’ün TUCA bölgesi inisiyatifiyle sürdürülen çalışma, Türkiye’de elektrikli mobiliteye geçiş sürecinin nabzını tutmaya devam ediyor.“Türkiye’de tüketici eğilimlerinin nasıl şekillendiğini görüyoruz”Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya (TUCA) Genel Müdürü Nilay Tatlısöz, araştırmanın yalnızca rakamsal veriler değil, çok boyutlu bir değişim perspektifi sunduğunu belirterek, “Elektrifikasyona geçiş, teknolojik bir yenilenmeden çok daha fazlası. Sosyal, ekonomik ve altyapısal boyutları olan kapsamlı bir dönüşüm süreci yaşıyoruz. Bu araştırmayla Türkiye’de bu dönüşümün ne noktada olduğunu, tüketici eğilimlerinin nasıl şekillendiğini ve hibrit araçların bu süreçteki rolünü çok net biçimde görebiliyoruz” dedi.2021, 2023 ve 2025 sonuçlarını kapsayan araştırma, elektrikli ve hibrit araçların Türkiye’deki yaygınlığının hızla arttığını ortaya koyuyor. Son iki yılda rekor seviyelere ulaşan yeni araç satışlarıyla birlikte Türkiye’de araç parkı hafif ticari ve binek dahil olmak üzere 22.7 milyonu aştı.Bununla birlikte elektrikli araç sahipliği oranı da giderek artıyor. Geleceğin dEVrini Yakalamak araştırmasında da, Türkiye’deki dönüşümünü yansıtacak bir örneklemle çalışma yapıldı. Araştırmanın sonuçlarına göre 2021’de elektrikli veya hibrit araç tercih etmeye sıcak bakanların oranı %47 iken, bu oran 2025 itibarıyla %56’ya ulaştı. Mevcut elektrikli araç kullanıcılarının %95’i ise bir sonraki araçlarında yeniden elektrikli tercih edeceklerini belirtti.Satış sonrası hizmetler de şekil değiştiriyorAraştırma, elektrikli mobilitenin satış sonrası hizmetlerde de yeni beklentiler doğurduğunu gösteriyor. Elektrikli araç kullanıcılarının %90’ı yetkili servisleri tercih ederken, özellikle batarya kontrolü, genel bakım ve uzman desteği ön plana çıkıyor.Tüketiciler nelerden endişe ediyor?Tüketicilerin en sık dile getirdiği endişeler ise şarj süresi, menzil yeterliliği ve altyapı erişimi olarak öne çıkıyor. 10 kullanıcıdan 7’si
|
Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ. |