Haber Ekonomi


Haberler > Madeni Yağ Başlıkları

HYSPEC: Castrol’den Hibrit Araçlara Özel Geliştirilmiş Yeni Performans Standardı

Güncelleme :08.06.2025

 Castrol, hibrit araçlar için özel olarak geliştirdiği yeni madeni yağ standardı HYSPEC (Hybrid Specification) ile bu dönüşümün teknik gereksinimlerine net bir yanıt veriyor.

Dünyada elektrikli ve hibrit araçların sayısı hızla artarken, bu dönüşüm motor teknolojilerine yönelik ihtiyaçları da yeniden tanımlıyor. Castrol, hibrit araçlar için özel olarak geliştirdiği yeni madeni yağ standardı HYSPEC (Hybrid Specification) ile bu dönüşümün teknik gereksinimlerine net bir yanıt veriyor.

 HYSPEC, hibrit motorların karşılaştığı zorlu koşullar için özel olarak oluşturulmuş bir performans standardı olarak öne çıkıyor. HYSPEC standardına sahip madeni yağlar, motor içinde oluşan kirleticilere karşı direnç, aralıklı motor çalışmasına karşı yağın adaptasyonu ve sistem genelinde verimliliğin korunması gibi üç temel zorluk alanında, endüstri standardına göre %25 avantaj1 sağlayacak şekilde geliştirildi. HYSPEC, bir ürün değil; Castrol’ün bir performans standardıdır.

 “Castrol, HYSPEC ile sektör için referans noktası oluşturuyor”

Tamamen elektrikli araçlara geçiş öncesinde hibrit araçların önemli bir rolü olduğunu belirten Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Genel Müdürü Nilay Tatlısöz, “Castrol olarak ilk hibrit araçların yollara çıkmasından bu yana bu teknoloji üzerinde kapsamlı ve yoğun çalışmalar yapıyoruz. Elektrifikasyonla birlikte otomotiv dünyasında hibrit araçların sayısı hızla artarken, bu araçlara özel motor yağı ihtiyaçları da gündeme geliyor. Motor yağları için küresel düzeyde geçerli endüstri standartları bulunsa da, bu standartlar hibrit motorların kendine özgü teknik ihtiyaçlarını kapsamlı şekilde değerlendiremeyebiliyor. Castrol bu alanda mevcut standartların ötesine geçerek hibrit motorlara özel performans kriterlerini temel alan HYSPEC standardını geliştirdi. HYSPEC, yalnızca ürün performansını belgelemekle kalmıyor; aynı zamanda hibrit araçlar için sektörde yeni bir referans oluşturuyor” dedi.

Gerçek yol koşullarında test edildi

HYSPEC, 25 yılı aşkın hibrit motor teknolojisi tecrübesi ve 2 milyardan fazla veri noktasının analizine dayanıyor. Hibrit motorların günlük kullanım koşullarında nasıl performans gösterdiğini daha iyi anlamak adına Castrol, bir yıl süren kapsamlı bir test süreci yürüttü. Mild hibrit, tam hibrit, şarj edilebilir hibrit ve içten yanmalı motorlulardan oluşan 10 araçlık test filosu, 300 bin kilometreden fazla yol kat etti. Gerçek sürüş senaryolarında gerçekleştirilen testlerde 7 bin saati aşan motor çalışma verisi toplandı ve her 3 bin kilometrede bir fiziksel yağ numuneleri alındı. Bu saha testleri sayesinde Castrol, hibrit araçların karşılaştığı üç temel teknik zorluğu net şekilde tanımladı. Bunlar, motor içinde oluşan kirleticilere karşı güçlü direnç ihtiyacı, aralıklı motor çalışmasına karşı uyum ve sistem genelinde termal verimliliğin korunarak yakıt tasarrufunun optimum seviyede tutulması gerekliliği oldu.

 Bu doğrultuda geliştirilen HYSPEC standardı, mevcut endüstri standartlarına ek olarak, hibrit motorların günlük koşullarına uygun yeni performans kriterleri sunuyor. Bu standarda uygun olarak geliştirilen HYSPEC logolu Castrol EDGE ve Castrol MAGNATEC ürünleri, en zorlu koşullarda dahi üstün koruma ve verimlilik sağlıyor.

 “İlerlemenin olduğu her yerde Castrol imzası”

Castrol’ün yalnızca hibrit motorlara değil, elektrikli araçlara ve enerji altyapılarına da çözümler sunduğunu belirten Nilay Tatlısöz, “Hareketin olduğu her yere imzası atan Castrol, ileri teknolojisiyle öncülüğe önem veren bir şirket. Hibrit araçların yanı sıra hareketin olduğu her alanda yer alan Castrol, elektrikli araçlar için özel olarak geliştirdiği Castrol ON ürünüyle de öncü konumda. Castrol ON ürünlerimiz bugün dünyada üretilen her üç elektrikli araçtan ikisinde üretim aşamasında tercih ediliyor. Bunun yanında veri merkezleri gibi yeni nesil enerji altyapılarında da soğutma ve verimlilik konularında sıvı mühendisliği gücümüzle yer alıyoruz” dedi. 

Bu haber 4521 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.