Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Bulgaristan’dan Sonra Avusturya Engeli

Güncelleme :19.02.2014

 Serbest ticaret anlayışı ve kurallarına aykırı olan bu uygulama sonucunda yüzlerce TIR, 5 gündür Avusturya’yı geçmek için İtalya Fernetti’de Ro-La (tren) kuyruğunda beklemektedir. Konu hakkında bir açıklama yapan UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener ‘sorunun sadece nakliyecilerin bir sorunu olmadığını ve tüm Türkiye’yi ilgilendirdiğini’ söyledi.

 
29 Ocak’ta başlayıp 10 Şubat tarihinde sona eren ve Türkiye’nin Avrupa’ya yönelik taşımalarını engelleyen Bulgaristan transit sorunu çözüldü ama bu kez, Trieste’den Ro-Ro ile ulaşarak buradan Avusturya, Almanya, Hollanda, Fransa’ya gitmek isteyen Türk taşımacıların karşısına Ro-La dayatması çıktı…
Bir numaralı ticaret ortağı Almanya başta olmak üzere orta ve kuzey Avrupa ülkelerine yönelik olarak her yıl Avusturya üzerinden tek yönde ortalama 60.000 taşıma gerçekleştiren Türk araçları, Avusturya’nın yılda sadece 15.000 transit taşıma ile sınırlandırdığı kota sebebiyle, bu rakamın üstündeki transit geçişleri için bonus (ek ödül belge) karşılığında Ro-La (tren) hatlarını kullanmaya mecbur bırakılmaktadır. 
 
Serbest ticaret anlayışı ve kurallarına aykırı olan bu uygulama sonucunda yüzlerce TIR, 5 gündür Avusturya’yı geçmek için İtalya Fernetti’de Ro-La kuyruğunda beklemektedir.
Halihazırda yetersiz olan kapasitenin, bu kez “kış şartları” nedeniyle yapılamayan seferler sonucunda iyice azalması ile, Avusturya’ya geçiş belgesi ile geçemeyen Türk araçları ve sürücüleri, Ro-La treninin zamanında kalkmaması ve oluşan yoğunluğa da cevap verilememesi nedeniyle sıkıntılarını dile getiren bir eylem başlattı.
 
52 araçtan oluşan konvoy İtalya Fernetti’den saat 12.00’de Avusturya’yı belgesiz geçmek için hareket etti.
 
Konu hakkında bir açıklama yapan UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener ‘sorunun sadece nakliyecilerin bir sorunu olmadığını ve tüm Türkiye’yi ilgilendirdiğini’ söyledi. Ticaretin önünün açılması için yolların açılarak araçlara konan engellerin kaldırılması gerektiğini belirten Şener Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na çağrıda bulanarak “Bakanlığımız bu 21 bin aracın patronudur, Türk araçlarının Avrupa’da yürüyemediği güzergâhlar var, bu haliyle rekabet edebilmemiz mümkün değil, bu bir milli meseledir ve yolların Türk araçlarına açılması gerekiyor” dedi.
Avrupalı yetkililere de seslenerek Avusturya’nın Türk nakliyecilerin uyguladığı bu haksızlığa bir son vermesini isteyen Fatih Şener “Yük sizin araç sizin ne istiyorsunuz... Avrupa yollarında sadece Avrupa’nın en çevreci filosu mu rahatsızlık veriyor. Avrupa’da Türkiye’nin araç filosu kadar filosu bulunan 3–4 firma var. Tek bir firma Türkiye’nin 700 firmasına bedel. Demek ki bu bir çevre sorunu değil; bu Türkiye’ye konan bir engel sorunudur” açıklamasında bulundu. 
 
Avusturya, Bakanlığımız ile İmzaladığı Protokole Uymak Zorundadır ! 
 
Bulgar, Romen meslektaşları hiçbir engele maruz kalmadan seferlerini tamamlayıp dönüş yoluna geçerken; karayolu transit geçiş belge kotasının yetersizliği nedeniyle alternatifsiz kalan yaklaşık 200 Türk sürücülerini isyana sürükleyen sorunun çözümü, aslında Avusturya’nın sorumluluğundadır.
 
Oysa,  20 Temmuz 2007 tarihinde Avusturya ve Türkiye arasında imzalanmış olan KUKK protokolünün “Diğer Konular” başlıklı maddesinin ikinci bendinde Avusturya heyeti “12 saati aşan bekleme olması durumunda, esas itibariyle Türk taşıtlarının geçişlerinin sağlandığını ifade etmiştir.
 
Dolayısıyla, Avusturya Ulaştırma, İnovasyon ve Teknoloji Bakanlığı’nın, Türkiye ile imzaladığı anlaşmanın gereklerini yerine getirmesi ve beklemelerin 12 saati aştığı bu durumda, tren sayısını arttırmak ya da Türk araçlarının karayolundan transit geçişe izin vermek zorundadır. Avusturya, Türk araçlarının transit geçişlerini,  
- Almanya, Polonya, Danimarka, İsviçre, Benelüks, İsveç, Norveç gibi ardıl ülkeleri ile dış ticaretimizin gelişimine (bu ülkelere toplam ihracatımız 43 milyar dolar, bu ülkelerden ithalatımız ise 61 milyar dolardır) engel olduğu,
- Bu ticareti taşımak için her yıl transit geçiş belgesi ilk aylarda tükenen Türk taşımacılarının yılda yaklaşık 40.000 kez tek yönde Ro-La hattında taşıma yaparak bu malları “karayoluna kıyasla 3-4 gün daha geç alıcısına teslim edebildiği”,
- Her yıl kuzey-güney ve doğu-batı aksında yılda ortalama 4 milyon TIR aracı Avusturya’yı transit geçerken, sadece ortalama 60.000 sefer ile bu trafik içinde sadece % 2 paya sahip olan Türk araçlarının engellenmeye çalışıldığı gerçeklerine rağmen, engellemeye devam etmektedir.Bu tutumu kınıyor, Avusturya makamlarını “ahde vefaya ve göreve” davet ediyoruz.

Bu haber 3842 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.