Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları Dizelden elektrikliye: Allison şanzımanlı çift katlı otobüsler ile daha konforlu ve çevre dostu şehir turları![]() Dizel motorun yerini elektrikli güç aktarma sistemi aldı: Willms Touristik'e ait 18 çift katlı tur otobüsü, kısa süre önce dizelden elektrikli araçlara dönüştürüldü. Bu süreçte, 1988 ile 2019 yılları arasında üretilen mevcut çift katlı otobüsler, Allison T280R tam otomatik şanzıman donanımı ve 145 kW gücünde bir elektrik motoruyla dizelden yüksek verimli elektrikli sürüş sistemlerine dönüştürüldü. Tamamen yeni bir elektrikli otobüs filosuna yatırım yapmak, orta ölçekli bir şirket için finansal açıdan zorlayıcı olabileceği için Willms, Almanya Federal Dijital ve Ulaştırma Bakanlığı'nın bir teşvik programına başvurdu. Başvuru sonucunda çift katlı otobüs filosunun dizelden elektrikliye dönüştürülmesi için destek almaya hak kazandı. Modernize edilen otobüsler, 2025 baharından bu yana Köln ve diğer Alman şehirlerinde hizmet veriyor.Willms Touristik’e ait kırmızı ‘CityTour’ üstü açılabilir çift katlı otobüsler, gürültü kirliliğine neden olan dizel motorlardan dönüştürülen yeni elektrikli tahrik sistemleri ile artık Köln şehir merkezinin dar sokaklarında neredeyse sessiz bir şekilde yol alıyor. Ayrıca Allison şanzımanların Kesintisiz Güç Teknolojisi™ sayesinde, bu otobüsler son derece sarsıntısız ve seri bir şekilde hareket ediyor. Willms şirketinin, şehir turu otobüs filosunun elektrikli tahrik sistemine dönüştürebilmesi Almanya Federal Dijital ve Ulaştırma Bakanlığı’nın hibe desteği sayesinde mümkün olabildi. ‘Kentsel toplu taşımada elektrikli mobilitenin geri dönüşümü’ adlı bu teşvik programı kapsamında 18 MAN çift katlı otobüs, Danimarkalı uzman şirket Banke ApS tarafından, Allison’ın Almanya yetkili distribütörü ile yakın iş birliği içinde dizelden elektrikli tahrik sistemine geçirildi.Dönüştürülen otobüsler, MAN şasisinde altı farklı modelden oluşuyor. Bu araçlar arasında, 1988 ile 1990 yılları arasında üretilen 37 yaşındaki MAN SD202 modelinden, 2016–2019 yılları arasında üretilmiş modern Euro 6 otobüslere kadar çeşitli modeller bulunuyor.
Araçlar ilk adım olarak tamamen demonte edildi: İçten yanmalı motor, egzoz sistemi, yakıt depoları ve geleneksel şanzıman dahil olmak üzere tüm dizel güç aktarma organları çıkarıldı. Şasinin titiz şekilde incelenmesinin ardından yeni elektrikli bileşenler monte edildi. Aracın merkezinde, kesintisiz çalışma durumunda 145 kW güç ve 625 Nm tork üreten bir DANA TM4 SUMO HP elektrik motoru bulunuyor. Güç, altı ileri vitesli Allison Transmission T280R tam otomatik şanzıman tarafından aktarılıyor. Toplam 240 kWh depolama kapasitesine sahip altı lityum demir fosfat akü paketi, günlük şehir turları için yeterli olan yaklaşık 200 kilometre menzil sağlıyor.Şehir turlarında üstü açık otobüsler kullanıldığından, akülerin geleneksel otobüslerde olduğu gibi tavana yerleştirilmesi mümkün olmadı. Bunun yerine, araçların arka kısmına ve yolcu bölümüne altı adet akü paketi konumlandırıldı. Otobüs modeline bağlı olarak bu durum, iki ile altı yolcu koltuğunun iptal edilmesiyle sonuçlandı.Doğru Karar: Elektrikliye DönüşümWillms Touristik Genel Müdürü Sascha Willms, 'yeni' elektrikli otobüslerinden son derece memnun. Özellikle Allison şanzımanların sağladığı sürüş konforundan oldukça etkilendiğini belirtiyor; "Hızlanma son derece seri, manevra kabiliyeti mükemmel ve vites geçişlerinde hiçbir sarsıntı olmuyor. Ayrıca, tamamen hidrolik şanzımanın ötesinde, elektrikli tahrik sistemi sayesinde bileşenlerdeki aşınma, yıpranma ve yüksek bakım maliyetlerinin de ortadan kalkacağını öngörüyoruz.”Willms Touristik, tur otobüslerinin zorlu çalışma koşullarını göz önünde bulundurarak dayanıklı tahrik sistemleri kullanmaya özen gösteriyor. Sascha Willms; "Özellikle dişli içermeyen doğrudan tahrik sistemini tercih etmedik. Bunun yerine, atık toplama gibi belediye araçlarında kendini kanıtlamış bir tahrik sistemini seçtik. Şu anda kullanılan merkezi motor tasarımı ile altı vitesli Allison tam otomatik şanzımanın birleşimi, beklentileri tamamıyla karşılıyor.”Willms'in Genel Müdür Yardımcısı Karsten Flamming ise şunları söylüyor; "Ayrıca, tam otomatik şanzıman daha uzun menzil ve daha az şarj molası sağlıyor. Şanzıman olmadan, elektrik motoru sabit yüksek bir hızda çalışacak ve önemli ölçüde daha fazla elektrik tüketecekti. Allison şanzıman, motorun daha düşük hızlarda çalışması için otomatik olarak vites değiştiriyor ve böylece sürüş sırasında daha fazla enerji tasarrufu sağlayabiliyoruz.”Sascha Wilms, dizel otobüslerin birkaç yıl içinde Alman şehir merkezlerinde kullanılmasının muhtemelen yasaklanacağının
|
Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ. |