Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Çin, elektrikli araç ihracat kurallarını sıkılaştırıyor

Güncelleme :28.09.2025

Otomobil üreticilerinin, elektrikli araç sektörünün "sağlıklı gelişimini" desteklemek amacıyla 1 Ocak 2026'dan itibaren Çin'den elektrikli araç ihraç edebilmeleri için izin almaları gerekecek.

Çin Ticaret Bakanlığı, Cuma günü yaptığı açıklamada 1 Ocak 2026’dan itibaren ihracat lisansı zorunluluğu getirileceğini duyurdu. Bu kararın, elektrikli araç sektörünün “sağlıklı gelişimini” teşvik etmeyi amaçladığı belirtildi. Düzenleme, sektörü halihazırda izin gerektiren diğer otomobil türleri ve motosikletlerle aynı seviyeye taşıyor.

Bu durum, Çin’in dünyanın en büyük otomobil pazarı üzerindeki yönetimini sıkılaştırdığına işaret ediyor.

Fiyat rekabetinin bazı üreticileri zor durumda bırakmasının ardından yetkililer, sektördeki uzun vadeli istikrar konusunda kaygı duymaya başladı. Şimdiye kadar yüksek indirimlere karşı baskı uygulandı ve üreticilere tedarikçilerine ödemelerini hızlandırma talimatı verildi.

İlk 7 ayda Avrupa'ya 19 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleşti

BYD, Neo ve Xpeng gibi üreticilerin ihracatlarındaki artış, özellikle Avrupa Birliği’nin (AB) yüksek gümrük vergileriyle akışı yavaşlatmaya çalışması sebebiyle jeopolitik gerilimlerin merkezinde yer alıyor.

Buna rağmen sevkiyatlar büyük ölçüde devam etti. Bu yılın ilk yedi ayında Çinli üreticiler, geçen yılki seviyeye yakın, 19 milyar doların üzerinde elektrikli araç ihracatı gerçekleştirdi. Avrupa, tarifelere rağmen en büyük pazar olmayı sürdürdü.

Tesla, Volkswagen ve BMW için zorluk yaratacak

Pekin’in yeni düzenlemesinin Batılı otomobil üreticilerine yaratması bekleniyor. Tesla, Volkswagen ve BMW, Çin’deki fabrikalarından ihraç ettikleri elektrikli modeller sayesinde hem düşük üretim maliyetlerinden hem de güçlü tedarik zincirinden faydalanıyor.

Tesla’nın Şanghay fabrikası Model 3 Sedan ve Model Y SUV üretiyor. Ancak Çin Binek Otomobil Birliği’ne göre, fabrikadan yapılan sevkiyatlar 2025’in ilk sekiz ayının yedisinde yıllık bazda düşüş gösterdi.

Volkswagen, yılın başlarında Çin’den Asya’nın diğer pazarlarına, Güney Amerika’ya ve Orta Doğu’ya ihracatı artırmayı planladığını açıklamıştı. Şirket ayrıca Cupra Tavascan SUV’yi Avrupa’ya gönderiyor. BMW ise ortağı Great Wall Motor ile birlikte Avrupa için Çin’de elektrikli Mini Cooper ve Aceman modelleri üretiyor. Alman üreticilerden konuyla ilgili şimdilik bir açıklama yapılmadı.

Bu haber 894 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.