Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi

Güncelleme :08.10.2025

 Türk treyler sektörünün tek temsilcisi Treyler Sanayicileri Derneği ile Knorr-Bremse, Mobilite, LID Technologies işbirliğiyle 'Treylerde Yeni Sistemler ve Regülasyonlar Eğitimi' gerçekleştirildi. 2 Ekim 2025 tarihinde Anemon Grand Adana Otel’de düzenlenen eğitime TREDER Teknik Komite Başkanı Fuat Erdem, Başkan Yardımıcı Tanver Talas ve 100’ü aşkın treyler üreticisi ve servisi katıldı.

 TREDER Teknik Komite Başkan Yardımcısı ve Römork Alt Komite Başkanı Tanver Talas, Konya'da başlayan serinin ikinci etkinliğinde, sektörün teknolojik dönüşüme hazırlanması açısından eğitimin kritik öneme sahip olduğunu, bu tip eğitimlerin devam etmesini ve iş birliğinin sürdürülmesini temenni etti. Talas, yaptığı konuşmada şunları dile getirdi: " Gelecek bize neler getiriyor, o gün bunları konuşuyor olacağız. Bunlara ayak uydurmamız gerekecek. Nasıl ayak uyduracağız? Bugün bunları hep birlikte görmeyi umuyoruz." diyen Talas, eğitimin diğer bölgelerde devam edeceği bilgisini verdi. 

 Knorr-Bremse Treyler Ürünleri Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Savaş Ada, markanın faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Sektörün önünde önemli mega trendler olduğunu bunları da kentleşme, sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve mobilite olarak sıralayan Ada, konuşmasına şöyle devam etti: “Trafik güvenliğinin arttırılmasıyla ilgili küresel olarak tüm sistemlerde kanıtlanmış bir deneyime sahip bir firmayız. Bunun dışında emisyonların azaltılmasıyla ilgili geleceğin yatırım sistemleri ve mobilite ile ilgili çeşitli çözümlerimiz bulunmakta ve bunları pazara sunmaktayız.”

 Knorr Bremse Treyler Ürünleri Teknik Satış Mühendisi Erman Uzunoğlu ‘Fren Hesabının Önemi’ & ‘Yeni Nesil Elektronik Fren Sistemi & R156 SUMS & OCT (Online Konfigürasyon Aracı)’ hakkında eğitim verdi.   

 Knorr Bremse Servis Müdürü Evren Erçıktı, Knorr-Bremse’nin yeni aftermarket servis konsepti “Expert Network 2.0”ve avantajları, Teknik Eğitimler, TRUCKSERVICES Teknik Yardım Hattı ve Treyler OE garanti işlemleri hakkında bilgi paylaştı.

 LID Technologies Satış Yöneticisi Ayça Gülşen de otomotiv pazarına yönelik akıllı ve kablosuz gömülü elektronik sistemlerin geliştirilmesi konusunda firmasının uzmanlaştığını söyledi. 20 yıldır TPMS ürettiklerini belirten Gülşen; treyler, kamyon, otobüs, iş makineleri, motosikletlerin birinci sınıf tedarikçisi olduklarını söyledi. Gülşen, katılımcılara TPMS’in kullanımı ile ilgili bilgiler verdikten sonra R141, R155 ve R156 regülasyonları hakkında firmasının çözümlerini sundu. Destek mühendisi Tarık Gülşen ile birlikte TPMS konfigürasyonu için kullanılan mobil ve bilgisayar çözümlerini uygulamalı olarak sahnede gösterdi.

Mobilite Treyler Konya Bölge Sorumlusu Mehmet Yüksel'in açıklamasına göre, 7 Temmuz 2024 tarihi, O3 ve O4 kategori treylerler için bir dönüm noktası oldu; bu tarihle birlikte hem mevcut hem de yeni araç tip onayları için TPMS (Lastik Basıncı İzleme Sistemleri) zorunlu hale geldi. Bu değişim, otomobillerden ticari araçlara kadar güvenliği artırmayı, sürücü, yolcu, yaya ve bisikletlileri korumayı hedefleyen GSR II’nin (Genel Güvenlik Regülasyonu II) uygulama regülasyonu olan (EU) 2021/535 ile gerçekleşti. GSR II'nin yürürlüğe girmesiyle birlikte, treyler regülasyonlarında da değişiklikler yaşanırken, (EU) 1003/2010 gibi O kategori araçlara ait beş eski regülasyon da listeden kaldırılmış oldu.GSR II ile beraber O kategori araçlarda (EU) 1003/2010, (EU) 19/2011, (EU) 109/2011, (EU) 458/2011, (EU) 1230/2012 kaldırıldığını belirten Yüksel, bunun yerine ECE R142, (EU) 2021/535 Ek 2, Ek 3, Ek 8 ve Ek 13 ve ek olarak ECE R141 geldiğini belirtti.

Eğitimin ardından katılımcılara plaket ve hediyeler verildi.

Mobilite Ankara Bölge Sorumlusu Samet Bilban, Avrupa Birliği (AB) uyum süreci kapsamında uygulamaya giren (AB) 2022/1362 (VECTO) sayılı mevzuatın, treylerlerin karbon emisyonlarını azaltma ve enerji verimliliğini artırma yolunda yeni standartlar getirdiğini belirtti.

 Bu mevzuat, sürdürülebilir taşımacılığı desteklerken, treyler üretim süreçlerini kökten değiştirecek zorunluluklar içeriyor. Bilban'ın açıklamasına göre, treyler gövdelerinde kullanılan yalıtım, aerodinamik tasarım ve malzeme seçimi, artık araçların karbon salınımını doğrudan etkileyecek ve buna göre optimize edilmek zorunda. Özellikle O3 ve O4 sınıfı (kutu şeklinde dizayn edilmiş) üst yapı tip koduna sahip treylerler, tip onay süreçlerinde ve hem Avrupa hem de iç pazara açılabilmek için 2022/1362 (VECTO) çevresel uyum kriterlerine tam olarak uymak zorunda kalacak.

 (AB) 2022/1362 mevzuatı, 1 Ağustos 2022'de yürürlüğe girmiş olsa da, zorunlu uygulama tarihi 1 Ocak 2024 olarak belirlenmişti. Samet Bilban, sektörün dikkatini çeken asıl kritik tarihin ise 1 Temmuz 2024 olduğunu vurguladı. Bu tarihten itibaren AB üye devletleri, mevzuatın gerekliliklerini yerine getirmeyen araçların tesciline, satışına veya hizmete girişine kesinlikle müsaade etmeyecek. Bu zorunluluk, treyler üreticileri için yenilikçi ve çevre dostu çözümlere geçişin hızlandırılması gerektiği anlamına geliyor.

 Mobilite Genel Müdürü Zehra Doğan, treyler sektöründe ECE R155 Siber Güvenlik ve ECE R156 Yazılım Güncelleme regülasyonlarıyla birlikte yeni yükümlülüklerin gündeme geldiğini belirtti. Doğan, “ECE R155 regülasyonu araçların siber güvenliğini kapsarken, ECE R156 regülasyonu ise hem servis merkezlerinde hem de uzaktan (OTA) gerçekleştirilen yazılım güncellemelerinin güvenli, izlenebilir ve yetkili kişiler tarafından yapılmasını zorunlu kılmaktadır.” ifadelerini kullandı.

 Ayrıca, üreticilerin SUMS (Software Update Management System) kurma, her aracın yazılım geçmişini kayıt altına alma ve RxSWIN kimlik numaralarını izlenebilir hale getirme yükümlülükleri bulunduğunu vurgulayan Doğan, “Bu sistemler, yazılım güncellemelerinin emniyet, siber güvenlik ve mevzuat uygunluğunu koruma amacını taşımaktadır.” dedi.

 Sürdürülebilir bir yapı için üreticilerin sistemlerini yalnızca kurmakla kalmayıp etkin şekilde işletmeleri gerektiğini belirten Doğan, “Yetkin personel ataması yapılmalı, bilgi güvenliği altyapısı oluşturulmalı ve süreçlerin düzenli takibi sağlanmalıdır.” ifadelerini sözlerine ekledi.

Bu haber 60 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.