Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Volvo Trucks ve dünyanın en güçlü adamı, oldukça ağır bir yük taşımacılığı testi için bir araya geliyor

Güncelleme :11.04.2016

Bir Volvo FH16 750 ne kadar ağırlığı çekebilir? Dünyanın en güçlü adamının, dünyanın en güçlü ve seri üretimli kamyonlarından birinin direksiyonuna geçmesiyle birlikte, kamyonun yapabileceklerini yeni karınca vitesli I-Shift kanıtlayacak. Bunun yanıtı 12 Nisan'da, Volvo Trucks YouTube kanalında yayınlanacak.


 

Volvo Trucks, 15 Mart'ta yeni karınca vitesli I-Shift'i piyasaya sürmüştü. Yeni karınca vitesi oranları, seri üretimli bir kamyon için daha önce görülmemiş bir şekilde, 325 tona kadar toplam katar ağırlığıyla sürüşe başlayıp devam etmeyi mümkün kılıyor. Ama bu şanzıman, gerçekten ne kadar bir ağırlıkla baş edebilir? Volvo Trucks'ın üst düzey güce dair yeni testiyle bu soru yanıtını bulacak. Bu testte, "Dünyanın En Güçlü Adamı" yarışmasının birincilerinden Magnus Samuelsson ve kamyon taşımacılığı alanında uzmanlaşan gazeteci Brian Weatherley, fizik kurallarıyla kıyasıya rekabet edecek ve karınca vitesli I-Shift'i en zorlu testine tabi tutacak.

Volvo Trucks FM ve FMX Ürün Yöneticisi Peter Hardin açıklamasında; “Karınca vitesli I-Shift'in çok ağır yükleri taşıyabildiğini zaten biliyoruz. Bu test ile şanzımanın muazzam kapasitesini ortaya koymak ve yeni karınca vitesi oranlarının başarabileceklerini göstermek istiyoruz" diyor.

Göteborg Limanı'nda gerçekleştirilecek olan bu testte, kamyon oldukça ağır bir konteyner treni çekmek zorunda. Brian Weatherley, “Böylesine ağır bir yükle kalkış yapmaya çalışmak, seri üretimli ve otomatik şanzımanlı normal bir kamyon için oldukça zorlu bir iş. Kamyon taşımacılığı alanında 30 yıllık gazeteci deneyimim boyunca daha önce böyle bir şeyle karşılaşmamıştım" diyor.

Magnus Samuelsson'ın karınca vitesli I-Shift ile birlik olduğu film, 12 Nisan'da Volvo Trucks Youtube kanalında gösterime girecek.

Karınca vitesli I-Shift hakkındaki bilgiler
•    Karınca vitesli I-Shift, Volvo Trucks'ın I-Shift adındaki otomatik şanzımanının daha da geliştirilmiş bir versiyonudur.
•    I-Shift'in yeni versiyonu, mükemmel kalkış çekişi ve çok düşük hızlarda sürüş imkanı için özel olarak geliştirilmiştir.
•    Karınca vitesli I-Shift, otomatik şanzımanlı ve seri üretimli kamyonlarda daha önce görülmemiş bir başarıyla, 0,5-2 km/sa. kadar düşük hızlarda hareket edebilir ve 325 ton taşırken kalkış yapabilir.
•    Şanzıman, bir veya iki karınca vitesi oranlı direct drive ve overdrive seçeneklerinden biri şeklinde uygulanabilir. İki adet fazladan geri karınca vitesinin belirlenebilmesi de mümkündür.
•    Karınca vitesler, normal I-Shift şanzımanına eklenmiştir. Ağır yükleri kaldırabilmek için bazı bileşenler sağlamlığı yüksek malzemelerden üretilmiştir. Şanzıman, normal I-Shift ünitelerine göre 12 cm daha uzundur.
•    Karınca vitesli I-Shift, Volvo Trucks'ın Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH ve Volvo FH16'daki 13 ve 16 litrelik motorlarıyla kullanılabilir.

Brian Weatherley hakkındaki bilgiler

Kamyon taşımacılığı alanında uzmanlaşan İngiltereli gazeteci Brian Weatherley. Commercial Motor/Truck & Driver'ın eski baş editörü ve International Truck of the Year (Yılın Uluslararası Kamyonu) jüri üyesidir. Volvo Trucks’ın internette yayınladığı “Brian’s Truck Report” adlı TV serisinin sunucusudur.

Magnus Samuelsson hakkındaki bilgiler

"Dünyanın En Güçlü Adamı" ünvanını kazanan tek İsveçlidir (Fas, 1998) ve beş kez ödül kürsüsünde yer almıştır. Daha sonra İsveç'te yayınlanan birkaç TV programı ve filme konuk olmuş, ancak 2000 yılında sinema endüstrisinde büyük başarı yakalayan "Gladyatör" filmi için teklif edilen rolü reddetmiştir.
 

 

Bu haber 2891 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.