Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Volvo Trucks ve dünyanın en güçlü adamı, oldukça ağır bir yük taşımacılığı testi için bir araya geliyor

Güncelleme :11.04.2016

Bir Volvo FH16 750 ne kadar ağırlığı çekebilir? Dünyanın en güçlü adamının, dünyanın en güçlü ve seri üretimli kamyonlarından birinin direksiyonuna geçmesiyle birlikte, kamyonun yapabileceklerini yeni karınca vitesli I-Shift kanıtlayacak. Bunun yanıtı 12 Nisan'da, Volvo Trucks YouTube kanalında yayınlanacak.


 

Volvo Trucks, 15 Mart'ta yeni karınca vitesli I-Shift'i piyasaya sürmüştü. Yeni karınca vitesi oranları, seri üretimli bir kamyon için daha önce görülmemiş bir şekilde, 325 tona kadar toplam katar ağırlığıyla sürüşe başlayıp devam etmeyi mümkün kılıyor. Ama bu şanzıman, gerçekten ne kadar bir ağırlıkla baş edebilir? Volvo Trucks'ın üst düzey güce dair yeni testiyle bu soru yanıtını bulacak. Bu testte, "Dünyanın En Güçlü Adamı" yarışmasının birincilerinden Magnus Samuelsson ve kamyon taşımacılığı alanında uzmanlaşan gazeteci Brian Weatherley, fizik kurallarıyla kıyasıya rekabet edecek ve karınca vitesli I-Shift'i en zorlu testine tabi tutacak.

Volvo Trucks FM ve FMX Ürün Yöneticisi Peter Hardin açıklamasında; “Karınca vitesli I-Shift'in çok ağır yükleri taşıyabildiğini zaten biliyoruz. Bu test ile şanzımanın muazzam kapasitesini ortaya koymak ve yeni karınca vitesi oranlarının başarabileceklerini göstermek istiyoruz" diyor.

Göteborg Limanı'nda gerçekleştirilecek olan bu testte, kamyon oldukça ağır bir konteyner treni çekmek zorunda. Brian Weatherley, “Böylesine ağır bir yükle kalkış yapmaya çalışmak, seri üretimli ve otomatik şanzımanlı normal bir kamyon için oldukça zorlu bir iş. Kamyon taşımacılığı alanında 30 yıllık gazeteci deneyimim boyunca daha önce böyle bir şeyle karşılaşmamıştım" diyor.

Magnus Samuelsson'ın karınca vitesli I-Shift ile birlik olduğu film, 12 Nisan'da Volvo Trucks Youtube kanalında gösterime girecek.

Karınca vitesli I-Shift hakkındaki bilgiler
•    Karınca vitesli I-Shift, Volvo Trucks'ın I-Shift adındaki otomatik şanzımanının daha da geliştirilmiş bir versiyonudur.
•    I-Shift'in yeni versiyonu, mükemmel kalkış çekişi ve çok düşük hızlarda sürüş imkanı için özel olarak geliştirilmiştir.
•    Karınca vitesli I-Shift, otomatik şanzımanlı ve seri üretimli kamyonlarda daha önce görülmemiş bir başarıyla, 0,5-2 km/sa. kadar düşük hızlarda hareket edebilir ve 325 ton taşırken kalkış yapabilir.
•    Şanzıman, bir veya iki karınca vitesi oranlı direct drive ve overdrive seçeneklerinden biri şeklinde uygulanabilir. İki adet fazladan geri karınca vitesinin belirlenebilmesi de mümkündür.
•    Karınca vitesler, normal I-Shift şanzımanına eklenmiştir. Ağır yükleri kaldırabilmek için bazı bileşenler sağlamlığı yüksek malzemelerden üretilmiştir. Şanzıman, normal I-Shift ünitelerine göre 12 cm daha uzundur.
•    Karınca vitesli I-Shift, Volvo Trucks'ın Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH ve Volvo FH16'daki 13 ve 16 litrelik motorlarıyla kullanılabilir.

Brian Weatherley hakkındaki bilgiler

Kamyon taşımacılığı alanında uzmanlaşan İngiltereli gazeteci Brian Weatherley. Commercial Motor/Truck & Driver'ın eski baş editörü ve International Truck of the Year (Yılın Uluslararası Kamyonu) jüri üyesidir. Volvo Trucks’ın internette yayınladığı “Brian’s Truck Report” adlı TV serisinin sunucusudur.

Magnus Samuelsson hakkındaki bilgiler

"Dünyanın En Güçlü Adamı" ünvanını kazanan tek İsveçlidir (Fas, 1998) ve beş kez ödül kürsüsünde yer almıştır. Daha sonra İsveç'te yayınlanan birkaç TV programı ve filme konuk olmuş, ancak 2000 yılında sinema endüstrisinde büyük başarı yakalayan "Gladyatör" filmi için teklif edilen rolü reddetmiştir.
 

 

Bu haber 2881 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.