Alpet A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Kemal Uludağ: ALPET Torojet, hem kurşunsuz hem dizel...
Güncelleme :23.11.2017
‘’ALPET, Türkiye’nin stratejik noktalarına kurulmuş dolum tesisleri ile bayilerine ikmal güvencesi verirken tesislerinde uyguladığı entegre yönetim sistemi sayesinde iş süreçlerinin etkin ve devamlı olmasını sağlıyor. ALPET, enerji alanındaki yatırımlarına devam ederek orta ve uzun vadede Doğu Akdeniz, Türkiye ve Balkanlar’ın başlıca akaryakıt şirketlerinden biri olma hedefi ile çalışmalarına ve büyümeye devam ediyor.’’
Tüm araç tiplerine yönelik olarak geliştirilen Alpet Torojet' in motor parçalarında tortulaşma oluşumunu en aza indirilerek motoru koruyup, performansını arttırdığını açıklayan Alpet’in Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kemal Uludağ, çalışmalarıyla ilgili sorularımızı cevaplandırdı:
Akaryakıt sektörünün başarılı isimlerindensiniz bize kendinizden söz eder misiniz?
2000 yılında Florida Metropolitan University işletme bölümünü tamamladım. Adana İncirlik Amerika hava üssünde tercümanlık yaparak iş hayatıma başladım. Enerji sektörüne ise 2004 yılında Petrol Ofisinde Saha Müdürü olarak girdim. 2005 yılında Alpet ailesine katılarak sırası ile Saha Müdürlüğü, Ticari ve Endüstriyel Satışlar Müdürü ve son olarak Marmara bölge Müdürlüğü görevlerini yürüttükten sonar Haziran 2017 tarihi itibariyle Alpet Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı oldum.
Alpet; uluslararası standartlarla donatılmış, depolama tesisleri ve modern istasyonları ile istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Kuruluşunu ve hizmet alanlarını sizden dinleyebilir miyiz?
Altınbaş Holding Enerji Grubu şirketlerinden ALPET, Türkiye ve KKTC'de faaliyet gösteriyor ve bölgesel güç olma hedefi ile büyümeye devam ediyor. Yaklaşık 20 yıl önce faaliyete başlayan ALPET kısa zamanda akaryakıt dağıtım sektörünün önemli markalarından biri haline geldi. Türkiye’nin en yüksek depolama kapasitesine sahip ilk 5’i arasında yer alan ALPET’in Kuzey Kıbrıs, Kocaeli, İzmir, Mersin, Kırıkkale, Samsun, Batman'da dolum tesisleri, Antalya ve Marmara Ereğli’sinde ikmal noktası bulunuyor. Türkiye genelinde 400’ün üzerinde istasyon ile faaliyet gösteren Şirketimiz, istasyon ağını geliştirmek, verimliliğini artırmak üzere yatırımlarına hızla devam ediyor. ALPET, dâhili kabotaj içerisinde sefer yapan tüm deniz araçlarına, ÖTV’li ve ÖTV’siz yakıt ikmali yapabilme yetki ve imkânlarına sahip. Bu güzel Ülke’nin topraklarında doğup büyüyen markasından aldığı güç ile Mersin, Kocaeli, İzmir, Samsun depolarından ve Yenikapı/İstanbul, Poyrazköy/İstanbul, Güllük/Bodrum’da bulunan Akaryakıt Deniz Tankerlerinden yılın her günü ikmal yapabilme kabiliyetine ulaştı. Sahip olduğu deniz tankerleri ile doğrudan deniz araçlarına yakıt ikmal hizmeti sunabiliyor. Ayrıca perakende ve toptan kanallarda olduğu kadar kamu kurum ve kuruluşları ile de yaptığı stratejik işbirlikleri ile ön plana çıkıyoruz. ALPET’in rekabetteki en önemli avantajlarından biri dolum tesisleridir. Tedarik zincirinin tüm aşamalarında maksimum verim prensibinin ön plana çıktığı akaryakıt sektöründe ALPET, Türkiye’nin stratejik noktalarına kurulmuş dolum tesisleri ile bayilerine ikmal güvencesi verirken tesislerinde uyguladığı entegre yönetim sistemi sayesinde iş süreçlerinin etkin ve devamlı olmasını sağlıyor. ALPET, enerji alanındaki yatırımlarına devam ederek orta ve uzun vadede Doğu Akdeniz, Türkiye ve Balkanlar’ın başlıca akaryakıt şirketlerinden biri olma hedefi ile çalışmalarına ve büyümeye devam ediyor.
Tüm araç tiplerine yönelik olarak geliştirilen Alpet Torojet' in özellikleri nelerdir?
ALPET Torojet, hem kurşunsuz hem dizel. Standart yakıtlara oranla çok daha yüksek yanma oranına sahip ALPET Torojet ile motor parçalarında tortulaşma oluşumu en aza indirilerek motor korunur ve performans artışı sağlanır. Böylece araç aynı yakıt ile daha fazla km yapar, çevreye bırakılan atık oranı da azalır. Aracınızın performansı artarken yakıt tüketiminde de ekonomi sağlanır. Tüm araç tiplerine yönetlik olarak geliştirilen ALPET Torojet, yanma oranını yükselten ve motor parçalarında kirlilik ve tortu birikimini önleyen özel formülü ile aracınızın performansını artırırken, çevreye bırakılan atık oranını da düşürüyor. Bağımsız laboratuarlarda tanınmış araç üreticileri ile yapılan testler, ALPET Torojet katıklarının etkinliğini kanıtlamaktadır. ALPET'te kalite kontrol, her aşamada defalarca denetlenmektedir. Türkiye genelinde kontrol yapan gezici kalite kontrol araçları, Türkiye'nin her bölgesinde aynı kalitede akaryakıt kullanmanızın güvencesidir.
Sosyal sorumluluk projelerine önem veriyorsunuz ve yeni kampanyanızla Engelsiz Yaşam Vakfı' nı destekliyorsunuz. Bu konuda neler söylemek istersiniz?
Bu konuda tüm samimiyetimizle duyarlı olmaya ve bu alana katkı koymaya son derece özen gösteriyoruz. Engelsiz Yaşam Vakfı ile Alpet akaryakıt istasyonları arasında yapılan anlaşma ile “Alpet & Engelsiz Yaşam Vakfı Engelleri Kaldırıyor” sloganıyla proje gerçekleştirdik ve bu kapsamda Alpet istasyonlarından alışveriş yapan müşterilerinin ödemelerinden ve Alpet Gold Card ile yapılacak alışverişlerden Engelsiz Yaşam Vakfı’na engelli vatandaşların ihtiyaçlarında kullanılmak üzere belli bir pay aktarılacak. Vakıf Başkanı Atilla Kaplakarslan ile aralarında Behzat Uygur, Selçuk Ural, Kamuran Akkor, Yalçın Menteş ile Hababam Sınıfı filminin oyuncuları Ahmet Arıman, Tuncay Akça, Ercan Gezmiş, Bülent Onaran, Necati Demirel, Ergun Sözen Baki Avcı, Dinçay Çetindamar, Fazıl Ender Uzun ve Teoman Ayık gibi ünlü sanatçıların da bulunduğu kalabalık bir davetli grubu katılımıyla geçtiğimiz günlerde protokol imzaladık. Bu projeye bizler kadar, alışveriş yapan vatandaşlarımızı da bir şekilde dahil ettik. Onlar alışveriş yaparken bizler de yapılan alışveriş ödemelerinin bir bölümünü engellilerin sıkıntılarını bir nebze de olsa ortadan kaldırmak için katkı yapmış olacağız. Bundan sonra da bu ve benzeri birçok sosyal sorumluluk projelerimiz devam edecek.
Sektörde karşılaştığınız sorunlar ve eksikler nelerdir?
Açıkçası sektör çok iyi seviyelere geldi. Bu yüzden dünya standartlarının gerisinde olduğumuzu veya büyük eksiklikler olduğunu asla düşünmüyorum. Ancak özellikle şehirlerarası yollardaki aşırı fiyat rekabeti, otomasyon sorunları, enflasyon ve döviz kurlarıyla mücadele, risk yönetimi, kalite yönetimi, mevzuatlara eksiksiz uyum, dağıtıcı sayısı, yüksek hibeli bayilik anlaşmaları, biodizel tedarik imkanı ve ürün tedariği, depolanması ve lojistiğinde kalite ve güvenlik gibi gerçekten yönetmesi zor olan birçok unsurun olduğu bir sektörde başarıyla hizmete devam etmeyi son derece değerli buluyorum. Bu konularda know-how olmayan ve deneyimsiz girişimcilerin başarılı olması mümkün değil. Biz başarımızı bilgi birikimimiz, profesyonel hizmet sağlayıcılarımız, dünya devi tedarikçilerimiz, yüksek sermaye ve özkaynağımız, deneyimli çalışanlarımız ve iş ortaklarımız sayesinde elde ettik. Bunlar kolay elde edilemiyor, bu bilinçle geçmişimize saygı duyuyor ve sahip çıkıyoruz. Bu da gelecekle ilgili büyüme planlarımıza ışık tutuyor ve zorlukları kolaylıkla aşmamızı sağlıyor.
Türkiye, dünyanın en pahalı benzinini tüketen ülkeler arasında ilk sırada yer alıyor. Bu durumun sebepleri nelerdir? Sizce bu durum nasıl çözülebilir?
Bunu daha iyi anlamak için öncelikle fiyatın oluşumunu anlamak lazım. Petrol Piyasası Kanunu gereği 2005’te Serbest Fiyatlandırma Sistemi`ne geçildi böylece dağıtım şirketleri, farklı fiyat politikalarına göre depo satış fiyatını belirlemekte serbest oldular ve bayiler de dağıtım şirketleri tarafından kendilerine tavsiye edilen tavan pompa satış fiyatlarını uygulamakta veya bulundukları bölgenin rekabet koşullarına göre kendi pompa satış fiyatlarını uygulamakta serbestleştiler. Gümrüksüz rafineri fiyatı, Özel Tüketim Vergisi ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu payı gibi tutarların toplamı ile Katma Değer Vergisi hariç Rafineri Satış Fiyatı elde ediliyor. Elbette Dolar kuru ve diğer etkenler de fiyatlar üzerinde etki ediyor. Temin fiyatı üzerine dağıtım şirketi marjı ve ürün servis ücreti eklenerek dağıtım şirketinin tüm depolar için satış fiyatları belirleniyor. Bu marj, dağıtım şirketleri tarafından ürün maliyetleri, yapılan yeni istasyon yatırımları, mevcut istasyonların yenilenmesi, pazarlama ve çeşitli faaliyetler için ayrılan paydır. Dağıtım şirketi tarafından, depo satış fiyatı üzerine bayinin çeşitli masrafları ve bulunduğu bölgenin nakliye ücretlerinin de eklenmesiyle, tavsiye edilen pompa satış fiyatı oluşturulur ve bayilere bildirilir. Bayi, tavsiye edilen pompa fiyatını uygulamakta veya bulunduğu bölgenin rekabet koşullarına göre pompa satış fiyatını belirlemekte serbesttir. Fiyatın nasıl oluştuğuna baktığımızda, bu oluşumda birçok etken görüyoruz. Bunların her biri iyileştikçe elbette fiyatların da düşmesi kaçınılmaz olacaktır.