Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Gaziulaş, toplu taşıma filosunu tam otomatik şanzıman donanımlı otobüslerle yenilemeyi planlıyor

Güncelleme :07.05.2018

Allison tam otomatik şanzımanlar, sürücüler için artırılmış performans, yolcular için sarsıntısız, konforlu  ulaşım ve filolar için daha az bakım maliyetleri dahil olmak üzere birçok avantaj sunuyorlar.
 

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan Gaziantep Ulaşım A.Ş. (Gaziulaş), beş yıl boyunca Allison şanzıman donanımlı otobüslerin faydalarını deneyimledikten sonra filosunu tam otomatik şanzımanlar ile yenilemeyi planlıyor.

Gaziulaş Genel Müdürü Recep Tokat,
toplu taşımada sürücü ve yolcu konforuna verdikleri önemin altını çizerek; “Gaziantep’te çevreci ve konforlu araçlarla toplu taşımayı sürdürmek ve ulaşımda kamu hakimiyetini arttırmak amacıyla Gaziulaş olarak, otobüs işletme planlama ve bakım faaliyetlerini titizlikle yürütüyoruz. Özellikle sürücü hatalarını en aza indirmesi, kullanım rahatlığı ve yolcu konforu konularında sağladığı katkılardan dolayı tam otomatik şanzıman donanımını tercih ediyoruz” diye belirtti.

Gaziulaş filosunun üçte biri, fren ömrünü uzatan retarderlı Allison Torqmatic® T 280™ tam otomatik şanzıman donanımına sahip Otokar Doruk LE otobüslerden oluşuyor. Allison şanzımanlar, tork konvertörlü Kesintisiz Güç Teknolojisi™ sayesinde sarsıntısız bir şekilde motor torkunu çoğaltarak, tekerleklere daha fazla güç aktarılmasını sağlıyor. Tam otomatik şanzıman donanımı, sürücüler için daha yüksek performans, daha hızlı ivmelenme ve daha fazla operasyonel esneklik sağlıyor. Kesintisiz, otomatik vites değiştirme, sürücünün tamamen yola odaklanmasını ve yolcuların da konforlu bir ulaşım yapmasını sağlıyor.

Tokat, “Manuel şanzımanlı araçlarımızı mümkün olan en kısa sürede tam otomatik şanzıman donanımlı otobüslerle değiştirmeyi hedefliyoruz” diyor.

Gaziantep'te günde ortalama 470 bin kişi toplu taşıma araçlarını kullanıyor ve Gaziulaş’ın işlettiği araçlar, bu yolcuların 140 binden fazlasını taşıyorlar. Haftada yedi gün, sabah 5:30'dan gece yarısına kadar otobüsler, 2100’den fazla durağın bulunduğu 82 farklı hat üzerinde hizmet veriyor. Bu denli zorlu güzergahlarda 171 araçlık filoda yer alan 50 adet Allison donanımlı otobüsün dayanıklılığı kanıtlandı.

Yaklaşık beş yıldır Allison tam otomatik şanzıman donanımlı otobüsleri kullandıklarına değinen Tokat; “Araçlarımız 300 bin kilometreyi geçti ve bu süreçte şanzıman kaynaklı bir sorunla karşılaşmadık. Bakım ve onarım maliyetlerinde sağladığı avantajlardan da oldukça memnunuz” şeklinde açıkladı.

Aşınmaya  sebebiyet veren mekanik debriyajlı manuel ve otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların (AMT'ler) aksine Allison tam otomatik şanzımanlar, tork konvertörü sayesinde en iyi performans için sadece periyodik yağ ve filtre değişimi gerektiriyor ve çok az aşınma gösteriyor. Böylece hizmet ömrü göz önünde bulundurulduğunda tam otomatik şanzıman donanımlı araçlar, diğer şanzıman teknolojilerine kıyasla daha düşük operasyon maliyetleri sağlıyor.

Kanıtlanmış güvenilirliği ile Allison donanımlı otobüsler, dünyanın en iyi 25 şehrinin 23'ünde faaliyet gösteriyor.

Bu haber 2890 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Avrupa’nın En Büyük Enerji Depolama Projesinde İlk Etap Tamamlandı... 08.10.2025
5G, Türkiye'nin enerji ve maden sektöründe sürdürülebilirliği artırarak maliyetleri düşürecek... 08.10.2025
PÜİS’’in 22. Olağan Genel Kurulu Ankara’da gerçekleştirildi... 08.10.2025
Koç Topluluğu’nun İklim Teknolojileri Hızlandırma Programı’na Başvurular Başladı... 08.10.2025
Enerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi... 08.10.2025
Cengiz Enerji Özbekistan’daki yeni santralinin finansman kapanışını tamamladı... 08.10.2025
Borsan Akıllı Bina Teknolojileri ve Elektrik Sektörünün Türkiye’deki En Önemli Buluşmasında Yerini Aldı... 08.10.2025
TREDER; Knorr-Bremse, Mobilite, LID işbirliğiyle Adana’da eğitim verdi... 08.10.2025
EIF 2025’e Enerji Sektörü Karar Vericilerinden Yoğun Katılım ... 08.10.2025
Siemens’ten Megawatt Çağı İçin Yeni Nesil Elektrikli Araç Şarj Sistemi SICHARGE FLEX... 08.10.2025
Aksa Enerji’nin 2026 yılında 10 Yeni Santrali 975 MW ile Ticari Faaliyete Geçiyor ... 08.10.2025
EPDK, LPG piyasası lisans yönetmeliğinde değişikliğe gitti... 08.10.2025
YEO Teknoloji ve ABD merkezli ECC Global’den yenilenebilir enerjide EPC-F çözümü için güç birliği... 08.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.