Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları
Mercedes-Benz’den Aralık Sürprizi: Çekok Gıda’ya 150 Actros Güncelleme :30.12.20112012’ye girerken Mercedes-Benz teslimatlarında hız kesmedi. 1953 yılından beri gıda sektöründe hizmet vermeye devam eden Çekok Gıda da tercihini Mercedes-Benz’den yana kullanarak filosunu tam 150 Actros ile büyüttü.
İstanbul Modern Sanat Müzesi’nde gerçekleştirilen teslim töreninde Çekok Gıda Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Çekok, İşletmeler Direktörü Halit Kocaman, Mercedes-Benz Türk AŞ Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün, Kamyon Pazarlama ve Satış Müdürü Bahadır Özbayır, Mercedes-Benz Bayii Koluman Motorlu Araçlar İstanbul Genel Müdürü Ali Türkay Saltık, Satış ve Pazarlama Kaan Saltık, Kamyon Satış Müdürü Kürşat İnce, Hama Oto Kiralama ve Çevre Hizmetleri AŞ Genel Müdürü Kenan Çetin katıldılar.
1953 yılından beri gıda sektöründe hizmet veren ve yıllık 200 bin ton üretim kapasitesine sahip Çekok Gıda, 91 adetlik araç parkını 150 adet Mercedes-Benz Actros 1844LS çekici ile yeniledi ve filosundaki Mercedes-Benz araç sayısını arttırdı.
Çekok Gıda Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Çekok, 1998 yılında ilk yatırımlarını yaptıkları frigorifik taşıma filosunun bugün büyüyerek devam ettiğini söyledi. Mercedes-Benz’i yüksek marka ve ikinci el değeri, işletme giderleri ve özellikle taşımacılıkta %50 olan akaryakıt maliyetinin rakip firmalara oranla %2 fark atması nedeniyle tercih ettiklerini söyledi. Bunun yanı sıra geniş yedek parça, bakım onarım ve satış sonrası hizmet ağıyla Mercedes’in kalitesine güvendiklerini ifade etti. Çekok Gıda’nın 2012’de de frigorifik araç filosunu büyütmeye devam edeceğini sözlerine ekledi. 1998 yılında frigorifik taşıma yapan 1 yada 2 şirket olduğunu, ürünün hazır ancak taşıma yapacak araç olmaması yüzünden kendi araç filolarını kurmak zorunda kaldıklarını belirten Çekok, ilk yatırımlarını bu sebeple yaptıklarını belirtti.
Son 9 yıldan beri kamyon pazarının lideri olduklarını vurgulayan Mercedes-Benz Türk AŞ Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, bu yıl yaklaşık 13 bin kamyon sattıklarını söyledi. Kurz, müşteri talep ve ihtiyaçlarının Mercedes-Benz’in çalışmalarının odak noktasını oluşturduğunu belirtti ve ekledi: “Çekok grubun tercihi ettiği marka olmaktan gurur duyuyoruz”
“Önümüzdeki yıl %2’lik bir büyüme öngörüyoruz”
Mercedes-Benz Türk AŞ Kamyon Pazarlama ve Satış Müdürü Bahadır Özbayır, Mercedes-Benz olarak gıda taşıma konusunda ne gerektiğinin üstünde durduklarını belirterek, güvenilir, hızlı ve en önemlisi yakıt sarfiyatı az olan bir araç gerektiği sonucuna vardıklarını belirtti. Actros’un özellikle az yakıt sarfiyatına da değinen Özbayır, Mercedes-Benz’in seri olarak sunduğu “powershift” şanzıman ve yüksek ikinci el değeri ile aracın kendini ispatladığını kaydetti. Özbayır, önümüzdeki yıl pazarda %2’lik bir büyüme beklediklerini beklediklerini ifade etti. İhracatlarının özellikle batı ülkelerine olduğunu kaydeden Özbayır, Aralık ayında geçen yıla göre bir miktar küçülme olduğunu fakat aynı durumun Mercedes-Benz için geçerli olmadığını vurguladı.
“Kriz diye bir şey yok”
Mercedes-Benz Türk AŞ Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün, ağır vasıta olarak Türkiye’nin potansiyelinin çok yüksek olduğunu kaydederek, “ Türkiye, Avrupa’da en çok otobüs üreten ülke. %50’sini Mercedes-Benz olarak biz üretiyoruz” dedi. Türkiye’de şu an kriz diye bir şeyin olmadığını vurguladı.
Treylerler Schmitz olacak
Araçları alırken Mercedes Finans’tan yararlandıklarını belirten Çekok Gıda Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Çekok, toplam 10 Milyon Euro’nun üzerinde bir yatırımda bulunduklarını söyledi. Bu yatırımın, dorseler hariç olduğunu ekledi. Filolarındaki treylerlerin Freuhauf ve Schmitz marka olduğunu belirten Çekok filolarına kattıkları 150 yeni çekici için treyler seçimlerinin Schmitz’den yana olduğunu ekledi.
“Dalgalanmalar devam ettikçe ihracat daha önemli olacak”
Hem iç hem de dış pazarda hizmet vermeye devam eden Çekok Gıda, her sezon 2000 kişiye istihdam yaratmaya devam ediyor. 1998 yılında yatırım yapmaya başladıkları uluslararası lojistik sektöründe sürekli büyümeyi hedeflediklerini kaydeden Çekok, 2011 yılının ortalarına kadar iç piyasanın daha ağırlıkta olduğunu fakat daha sonra piyasalarda başlayan dalgalanma devam ettikçe ağırlık merkezlerinin ihracata doğru kaydığını kaydetti.
Bu haber 9661 kere okunmuştur.
|
|