Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Yağ Yakıt Ayırıcı Çeşitleri

Güncelleme :02.10.2018

EN858 Hafif Sıvılar için Ayırma Sistemleri Standardı hafif sıvıların atık sudan ağırlık farkı ve/veya birleşme yoluyla ayrıldığı durumdaki ayırma sistemlerine uygulanır.
 

EN858 Hafif Sıvılar için Ayırma Sistemleri Standardı, hafif sıvılar için ayırma sistemlerinin tanımlarını, anma büyüklüklerini, tasarım ilkelerini, performans şartlarını, işaretlenmesini, deneyini ve kalite kontrolünü kapsar. Bu standard, hafif sıvıların atık sudan ağırlık farkı ve/veya birleşme yoluyla ayrıldığı durumdaki ayırma sistemlerine uygulanır.
EN858’e göre üç farklı tipte yağ yakıt ayırıcı tanımlanmıştır.

1- İstasyon Tipi Ayırıcılar


Tam tutucu tip ayırıcılarda olduğu gibi, akaryakıt istasyonu tipi ayırıcılar da maksimum döküntü riskini bertaraf etmek için tasarlanmıştır. Bu tip ayırıcıların en büyük farkı, bir akaryakıt istasyonunda tank dolumu esnasında dökülebilecek, bir tanker bölmesinin hacmine eşit olan 7.600 litre yakıtı tutabilecek hacimde boyutlandırılmış olmasıdır.
Bu ayırıcının tasarımında hem çevre hem de iş güvenliği kriterleri dikkate alınmıştır.


2- Tam Tutucu Tip Ayırıcılar


Drenaj sistemi tarafından yakalanabilen tüm debiyi üzerinden geçirebilen yağ yakıt ayırıcı tipidir. Bu debi değeri normal koşullarda 65 mm/s’lik yağmur yağış şiddetine denk gelmektedir. Tam tutucu tip ayırıcılar tamir atölyeleri, limanlar, havalimanları, dolum terminalleri gibi genellikle yağ yakıt türevlerinin dökülme risklerinin bulunduğu yerlerde kullanılırlar.

3- Bypass Tip Ayırıcılar


Yağ yakıt türevlerinin dökülme riskinin düşük olduğu yerlerde, öncelikli olarak gelen debinin ilk %10’luk kısmını arıtmak için tasarlanmış ayırıcılardır. Bypass ayırıcılar 6,5 mm/s’lik yağmur yağış şiddeti ile oluşan debiyi ayırabilmektedir. Bu değer 99% oranında tüm yağmur yağışlarını karşılayabilecek seviyededir. Bu seviyeden yüksek yağışlarda ayırıcı akışı bypass etmektedir. Bir döküntü sonrasında oluşacak yağmurun döküntüyü ayırıcıya süpüreceği düşünüldüğünde, 6,5 mm/s’lik yağışlarda dahi döküntünün önemli kısmı ayırıcıda tutulmuş olacaktır.


Tüm ayırıcı tipleri EN858’de çıkış suyu kalitesine göre de iki başlıkta sınıflandırılırlar:


Sınıf 1 Ayırıcılar:
Standart koşullar altında, çıkış suyu konsantrasyonu 5 mg/l’den küçük olan ayırıcılardır. Çıkış suyunun dere, nehir, deniz gibi alıcı ortamlara direkt verildiği yerler için tavsiye edilir.


Sınıf 2 Ayırıcılar:
Standart koşullar altında, çıkış suyu konsantrasyonu 100 mg/l’den küçük olan ayırıcılardır. Çıkış suyunun kanalizasyon sistemine verildiği yerler için tavsiye edilir.

https://toracevre.com/yag-yakit-ayirici-tipleri-en858/


 

 

Bu haber 4409 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
MINI, Ultra Maraton Yüzücüsü Aysu Türkoğlu’nun Sınır Tanımayan Yolculuğuna Eşlik Ediyor... 25.11.2025
TPAO'nun Batman, Mardin ve Şırnak'ta petrol arama ruhsat süreleri uzatıldı... 25.11.2025
Aksa Enerji, Burkina Faso’da 20 Yıllık Elektrik Satış Anlaşması İmzaladı... 25.11.2025
Çoruh EDAŞ, Zorlu Kış Şartlarına Karşı Sahada Önlemlerini Aldı... 25.11.2025
Üçay Mühendislik’ten Sıfır Karbon Binalar İçin Entegre Enerji Çözümleri... 25.11.2025
OSD, Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği - OICA Konseyi’ne Seçildi!... 25.11.2025
Tırsan, Logitrans 2025’te de sektör ile buluştu... 25.11.2025
EN YAKIT araç şarj sektöründe 2026’da çıtayı yükseltecek... 25.11.2025
Türkiye, 2026 Enerji Depolama Dönüşümüne Hazırlanıyor... 25.11.2025
Bakan Bayraktar, YEKA-GES yarışmaları 400 milyon dolara eşdeğer ... 25.11.2025
IEA Başkanı Birol: Enerji güvenliğinde en büyük risk kritik minerallerde... 25.11.2025
EPDK, lisanssız elektrik üretim yönetmeliğinde değişiklik yaptı... 25.11.2025
Otokar, 11. Busworld Türkiye'nin Diamond ve Basın Yemeği Sponsoru oldu ... 25.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.