Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

ZF Aftermarket, Sachs ile elektronik kontrollü amortisör yelpazesini önemli ölçüde genişletiyor

Güncelleme :13.07.2020

Sürekli Sönümleme Kontrollü (CDC) Sachs sistemleri giderek daha fazla araçta kullanılmaktadır. Arızalı CDC damperleri, regüle edilmemiş hidrolik damperler ile değiştirilemez. ZF Aftermarket, Sachs CDC amortisör portföyünü 2020'de önemli ölçüde genişletecek

Schweinfurt / ZF Friedrichshafen AG. Bugüne dek yaklaşık 28 milyon adet üretilen Sachs CDC sistemi, binek otomobiller için en yaygın kullanılan elektronik şasi sistemlerinden biridir. ZF Aftermarket, CDC amortisör kullanılan araç bakımlarında mümkün olan en iyi desteği sunmak amacıyla bu alandaki atölyelere yönelik hizmetlerini genişletiyor. Genişletilmiş ürün yelpazesi, lüks sınıftan birçok yeni ilave ile birlikte orta ve kompakt otomobiller için de sunulan Sachs CDC ürünlerini içermektedir. Bu yüksek teknolojiye sahip amortisörler, şu anda düşük kaliteli alternatiflerinin bulunamaması sebebiyle atölyeler için cazip bir fırsat sunmaktadır.

 ZF’nin CDC sistemi ile elektronik olarak kontrol edilen amortisör sistemlerinin geleneksel şasi sistemlerine göre büyük bir avantajı vardır: CDC amortisörlerini kullanan sürücüler, kişisel tercihlerine göre farklı sürüş ayarlarını dinamik olarak seçebilir ve kullanabilirler. Buna karşılık, geleneksel şasi sistemleri, araç yapılandırıldıktan sonra belirlenen ayar ile (standart veya spor) yola çıkar. Böyle bir durumda  değişiklik ancak yeni parçaların montajı ile mümkündür. Öte yandan, Sachs CDC, bir saniye aralığında optimum sönümleme kuvvetini ayarlayan solenoid valfler tarafından elektronik olarak kontrol edilir. Bu, sürücüye manevra yaparken veya acil frenleme sırasında sürüş dengesini kaybetmeden olağanüstü sürüş konforunu sunar. Böyle bir durumda, CDC damper karakteristik eğrisini yıldırım hızında bir "sert" ayara getirir.

 1997'de piyasaya sürüldüğünden beri, ZF yaklaşık 28 milyon CDC amortisörü çok çeşitli markalar için üretti. Daha önce sadece lüks sınıfta kullanılan CDC amortisörler, otomobil üreticileri tarafından müşterilerin isteği üzerine yavaş yavaş  orta veya kompakt segmentlerde de kullanılmaya başlandı. Yeni Volkswagen Polo gibi küçük arabalar bile CDC ile donatılabilir. 

 ZF Aftermarket, otomotiv şirketlerine Sachs markası altında kapsamlı bir CDC damperleri yelpazesi sunmaktadır. CDC yedek parçaları aşağıdakilerle sınırlı olmamak kaydıyla mevcuttur: 

Audi A4 (2007 - 2015)

Audi Q5 (2008 - 2016)

Audi Q7 (2006 - 2015)

Porsche Cayenne (2002 - 2010 ve 2010 - 2017)

Volkswagen Touareg ( 2002 - 2010 ve 2010 - 2018)

2020 yılı boyunca ürün yelpazesi 30'a kadar ek parça numarası ile genişletilecektir.

Yirmi yıl önceki lansmanından bu yana CDC teknolojisi ile donatılmış çok sayıda araç piyasaya sürüldü. Bu durum, araçların daha fazlasının bağımsız atölye ve servislerde bakım göreceği anlamına geliyor. Sönümleyiciler, sönümleme performansının belirli bir dereceye kadar aşınmasını ve yıpranmasını telafi edebilen elektronik kontrol sistemi sayesinde çok dayanıklıdır. Bununla birlikte, bu parçanın belirli koşullar altında değiştirilmesi gerekir - örneğin, özellikle ağır yük taşıyan araçlarda, zorlu yol koşullarına sürekli maruz kalma veya yapılan yüksek kilometre gibi sebepler gibi.

CDC amortisörlerinin arıza kaynakları arasında solenoid valflerin, kabloların ve konektörlerin aşınması, kemirgen ısırıkları veya korozyondan kaynaklanan hasarlar bulunur.

Atölyeler için cazip satış potansiyeli

Elektronik amortisörlü araçlar aşağıdaki nedenlerden dolayı atölyeler için cazip satış potansiyeli sunmaktadır.

1.   Elektronik amortisör sisteminin arızası bir gösterge lambası ile sürücüye bildirilir. Sürücünün sıklıkla fark etmediği kademeli performans kaybı ile hidrolik amortisörlerin aksine, gösterge ışığı servisi ziyaret etmek için açık bir sinyaldir. Daha da önemlisi, bu uyarı, sürücüleri kritik güvenlik parçalarının gerekli onarımlarından haberdar ederek yol güvenliğini artırır.

2.   Elektronik amortisörler aynı parçalarla değiştirilmelidir. Hidrolik bileşenlere uyarlama, aracın tip onayını geçersiz kılacaktır. Damperlerin orijinal parçalarla değiştirilmesi aracın güvenliğini ve değerini koruyacaktır.

3.   Atölye, karmaşık bir elektronik süspansiyon sistemini onararak müşteriye yetkinliğini kanıtlayabilir ve bu hizmetiyle kendisini rakiplerinden ayırabilir.

Atölyeler, CDC amortisörlerinin değiştirilmesinin beklenmedik derecede büyük teknik zorluklar içereceğini düşünebilir. Bu tip amortisörler, hidrolik olanlar ile aynı şekilde değiştirilir, ancak bazı versiyonlar ek elektronik eşleştirme gerektirir.

Bu zorlu zamanlarda, ZF Aftermarket bağımsız atölyeler için güvenilir bir ortak olarak güvenli ve istikrarlı bir şekilde parça tedariği sağlamaya devam ediyor: Sachs CDC amortisörleri ve geniş ZF Aftermarket ürün portföyünün diğer tüm parçaları her zamanki gibi mevcuttur.

Bu haber 8514 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Enerjisa Dağıtım Şirketleri hizmet verdiği 14 ilde seçim tedbirlerini tamamladı... 28.03.2024
Kalyon Enerji, UN Global Compact (Küresel İlkeler Sözleşmesi) imzacısı oldu... 28.03.2024
Türkiye’yi Enerjide Bağımsız Kılmak İçin Çalışıyoruz... 28.03.2024
Çin’de temiz enerji toplam üretiminin yüzde 54’üne ulaştı... 28.03.2024
Fosil Yakıtların Ötesi yeni analizini yayımladı... 28.03.2024
IC Enterra Yenilenebilir Enerji, 2026'ya kadar 1200 megavatlık kurulu güç hedefliyor... 28.03.2024
TÜRSAB, Turizm Yüzyılı İftarında Hedeflerini Paylaştı... 28.03.2024
TREDER Kahramanmaraş’taki depremzedelere 1000 adet alışveriş kartı dağıttı... 28.03.2024
Naturelgaz 4 milyar TL ciro açıkladı... 28.03.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.