Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Yakıt teknolojilerinin tedarik zinciri üzerindeki etkileri incelendi

Güncelleme :04.10.2024

 Yeniden kullanılabilir ambalaj çözümlerinde dünya lideri olan CHEP, “5 Alternatif Yakıt ve Otomotiv Tedarik Zinciri Üzerindeki Etkileri" başlıklı beşinci Tedarik Zinciri Trend Raporu’nda mevcut ve yakın zamanda ticarileştirilecek yakıt teknolojilerini kapsamlı şekilde ele alıyor.

Petrol ve dizel, dünya çapında araçlara güç sağlamak için kullanılan geleneksel ürünler olmaya devam ediyor, ancak bu yakıtların içten yanmalı motorlarda yakılması, azot dioksit ve karbon monoksit gibi zararlı yan ürünler yaratıyor ve karbondioksit yayarak küresel ısınmayi artiriyor. 2022 yılında, özel araçlar ve hafif ticari araçlar küresel enerji kaynaklı karbondioksit emisyonlarının yaklaşık yüzde 10’una, ağır vasıtalar ve otobüsler ise karayolu taşımacılığından kaynaklanan doğrudan karbondioksit emisyonlarının yüzde 35’inden fazlasına sebep oldu. 

İklim değişikliği acil bir tehdit haline geldikçe, hükümetler, enerji sağlayıcılar ve orijinal ekipman üreticileri (OEM'ler) alternatif çözümler arayışına girdiler. CHEP’in en son trend raporu, mevcut ve yakında ticarileştirilecek yakıt teknolojilerini (elektrik, doğalgaz, hidrojen, biyoyakıtlar ve e-yakıtlar) ve bu yakıtların otomotiv tedarik zinciri üzerindeki etkilerini arastiriyor.

Sürdürülebilirlik için ambalajın rolü artıyor

Otomotiv tedarik zinciri evrildikçe, ambalajın da buna uyum sağlamasının zorunlu olduğunu belirten CHEP Otomotiv Orta ve Doğu Avrupa Direktörü Funda Şimşirel, “Ambalajın esneklik ve koruma sağlaması gerekirken, aynı zamanda atık ve boşa katedilen mesafeler gibi tedarik zinciri verimsizliklerini azaltma ihtiyacından asla ödün vermemesi gerekmektedir. Yeşil taşımacılık arayışında, daha sürdürülebilir bir otomotiv tedarik zinciri inşa etme fırsatı her zamankinden daha önemlidir. Farklı teknolojiler, örneğin bataryalar ve hidrojen yakıt hücreleri, taşınması zor ve hassas parçalar gerektirmektedir. Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak, batarya üretimi ve çelik imalatı gibi süreçlerde mümkün olduğu gibi, lojistik ve ambalajlama gibi süreçlerde de önemli etkiler yaratabilir” ifadelerini kullandı. 

Raporun tamamını okumak için https://www.chep.com/uk/en/blog/5-alternative-fuel-technologies-and-their-impact-automotive-supply-chain- linkini tıklayabilirsiniz. 

Bu haber 2519 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
BRABUS ROCKET GTS Sadece Continental Lastiklerini Kullanacak... 09.12.2024
EPDK’dan çıkan haberlerle ilgili açıklama yapıldı... 09.12.2024
Brent petrolün varil fiyatı 71,36 dolar... 09.12.2024
Elektra Elektronik 2025’te verimli üretimle sürdürülebilir büyümeye odaklandı... 09.12.2024
Elif Yener, Zorlu Enerji CEO’su olarak atandı... 09.12.2024
CW Enerji temiz enerjinin geleceğine yön veriyor... 09.12.2024
SEDAŞ, SUBÜ öğrencilerinin kariyer yolculuklarına katkı sundu... 09.12.2024
Bakan Bayraktar, şehit Astsubay Esma Çevik'i andı... 09.12.2024
Günlük elektrik üretim ve tüketim verileri... 09.12.2024
Zeren Metal, Galatasaray Erkek Basketbol Takımı’nın şort sponsoru oldu... 09.12.2024
Cevdet Yılmaz: "Vatandaşın ucuz elektrik ve doğalgaz kullanımı için çalışıyoruz"... 09.12.2024
EgeGaz, dünya LNG piyasasının devlerini İzmir’de buluşturacak... 09.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.