Haber Ekonomi
06 Şubat 2012
Pazartesi
16:14:44

Haberler > Akaryakıt Başlıkları

İtibarın şampiyonları ödüllerini aldı

Güncelleme :10.07.2018

Bu yıl 7’incisi gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’na göre, Türkiye ve Bursa’nın en itibarlı kurum ve markaları ödüllerini aldı. Törende Türkiye’nin En İtibarlı Markası Ödülü’nü Koç Holding, En İtibarlı Bursa Markası Ödülü’nü ise Özdilek aldı.  

Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nün akademik denetiminde ve raportörlüğünde 2011 yılından bu yana gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi (TİE) 2017 Araştırması’nın sonuçları geçtiğimiz Haziran ayında açıklanmıştı.


Yıldız Teknik Üniversitesi TeknoPark, LomaCorp, Acerpro, Medya Takip Merkezi ve Reportturk’ün destekleriyle Yıldız Teknik Üniversitesi Balmumcu Kampüsü Oditoryum’unda düzenlenen törende “Genel Klasman” dışında Türkiye çapında 21, Bursa’da ise 24 farklı sektörün en itibarlı kurum ve markaları ödüllerini Türkiye İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar ve araştırmaya imza koyan akademisyenlerin elinden aldılar.

Türkiye’nin En İtibarlı Üç Markası :
1.    Koç Holding
2.    Arçelik
3.    Ülker

Sektörlere Göre Sonuçlar:


    Akaryakıt Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Opet
    Alkolsüz İçecek Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Coca Cola
    Bankacılık Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Türkiye İş Bankası
    Beyaz Eşya Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Arçelik
    Eğitim Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markaları;
o    Üniversiteler Kategorsinde: Bahçeşehir Üniversitesi
o    Özel Okullar Kategorisinde: Doğa Okulları
    Elektronik Eşya Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Samsung
    Enerji Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: EnerjiSa
    Gıda Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Ülker
    GSM Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Turkcell
    Hazır Giyim Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markaları;
o    Perakende Kategorisinde: LC Waikiki
o    Erkek Giyim Kategorisinde: Kiğılı
o    Kadın Giyim Kategorisinde: İpekyol
o    jean ve Spor Giyim Kategorisinde: Mavi
    Holdinglerde Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Koç Holding
    İlaç Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Eczacıbaşı
    İnşaat Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Ağaoğlu
    Makine Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Makina ve Kimya Endüstrisi
    Mobilya Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: İstikbal
    Otomobil Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Volkswagen
    Perkande Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markaları:
o    Gıda Marketler Kategorisinde: Migros
o    Teknoloji Marketler Kategorisinde: Teknosa
o    Beyaz Eşya ve Ev Aletleri Kategorisinde: Koçtaş
    Spor kategorisinde Türkiye’nin En itibarlı Markası: Beşiktaş Jimnastik Kulübü
    Sigorta Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Allianz Sigorta
    Turizm Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası:
o    Otel Kategorisinde: Sheraton
o    Tur Operatörü Kategorisinde: Etstur
    Ulaşım Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası:
o    Hava Ulaşım Kategorsinde: Türk Hava Yolları
o    Kara Ulaşım Kategorisinde: Kamil Koç
TİE bu kez yaş, cinsiyet ve bölgelere göre de en itibarlı markaları açıkladı.

Kadınlara göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:


1.    Koç Holding
2.    Arçelik
Erkeklere göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
1.    Koç Holding
2.    Arçelik
18-24 yaş grubuna göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
1.    Koç Holding
2.    Ülker
35-49 yaş grubuna göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
1.    Koç Holding
2.    Arçelik
49 yaş ve üzerine göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
1.    Koç Holding
2.    Arçelik
Bölgelere göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
Marmara Bölgesi:
1.    Koç Holding
2.    Arçelik
İç anadolu bölgesi:
1.    Koç Holding
2.    Torku
Karadeniz Bölgesi:
1.    Koç Holding
2.    Ülker
Doğu Anadolu Bölgesi:
1.    Koç Holding
2.    Arçelik
Ege Bölgesi:
1.    Koç Holding
2.    Arçelik
Akdeniz bölgesi:

1.    Koç Holding
2.    Arçelik
Güneydoğu anadolu bölgesi
1.    Koç Holding
2.    Turkcell

21 farklı sektör incelendi

Türkiye geneli harici 20 farklı sektörün mercek altına alınarak yapıldığı Türkiye İtibar Endeksi (TİE) Araştırması’nın saha verileri, Prof. Dr. Ali Hakan Büyüklü başkanlığındaki Dr. Ömer Bilen ve Dr. Reşit Çelik’den oluşan Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü öğretim üyelerince akademik olarak denetlendi ve rapor haline getirildi. İtibar Group bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye İtibar Akademisi tarafından bu yıl 7’incisi gerçekleştirilen araştırmada; aralarında holdingler, enerji, beyaz eşya, GSM, inşaat, otomobil, hazır giyim, gıda, ilaç, ulaşım, bankacılık, elektronik eşya, turizm, sigorta, eğitim, makine, mobilya, perakende, alkolsüz içecek ve akaryakıt sektörlerindeki şirketlerin itibarı ölçümlendi. 5000 kişi ile Türkiye örneklemi kabul edilen 26 ilde yaklaşık 80 bin dakikalık telefon görüşmesi yapılarak gerçekleştirilen araştırma, yine çarpıcı sonuçlar verdi.

TİE ve BİE’de sorgulanan konu başlıkları


Demografiyi belirlemek amaçlı sorular dışında yardımsız olarak zikredilen şirketin ya da markaların belirlenmesi için yöneltilen 60 farklı sorunun ana konu başlıkları şöyle;
    Marka ya da kurum adı belirtmeksizin yardımsız yöneltilen sorularda itibarlı olarak zikredilen şirket ya da markanın köklü ve sağlam bir kurum olması,
    Çalışan hakları, işçi sağlığı ve güvenliğine önem veren bir kurum olması,
    Herkesin çalışmak istediği bir kurum olması,
    Üstün hizmet ve ürün kalitesi sunması,
    Uluslararası standartlarda ürün ve hizmet sunması,
    Yeniliklere, teknolojiye ve tasarıma önem vermesi,
    Sektöründe öncü özellikleri taşıması yada sektöründe lider konumda olması,
    Çevre, eğitim, sağlık gibi konularda sorumluluklarını yerine getirmesi,
    Finansal durumu ve ticari kapasitesinin yüksek olması,
    Beğenilen markalarının olması,
    Hızla büyüyen, atılımlar yapan şirket olması,
    Türkiye ekonomisine katkıda bulunması,
    Kamuoyunda dürüst ve şeffaf bir anlayışla yönetiliyor algısına sahip olması,
    Spor, sanat ve kültürle ilgili faaliyetlere destek vermesi,
    Uluslararası rekabete yönelik çok sayıda buluş geliştirmiş olması,
    Profesyonel ve nitelikli çalışanlarının bulunması,
    Toplumun gelişmesi için çalışması.

Araştırma sonucunda radara girerek, “Başarı Belgesi” satın alma hakkı kazananlar;


A101, Abdi İbrahim, Ağaoğlu, Akbank, Aksa, Aksa Jeneratör, AKsigorta, Alarko, Allianz Sigorta, Altınyıldız, Anadolu, Anadolu Sigorta, Anı Tur, Apple, Arçelik, Aselsan, Atlasglobal, Audi, Avea, AvivaSA, AXA Sigorta, Aytemiz, Bahçeşehir Üniversitesi, Banvit, Bayer, Bedaş, Beko, Bellona, Beymen, Beypazarı, Bilfen Okulları, Bilim İlaç, Bilkent Üniversitesi, BİM, BMW, Boğaziçi Üniversitesi, Booking.com, Bosch, Boyner, BP, Brother, Cappy, CarrefourSA, Coca-Cola, Çağdaş, Çalık, Damat, Dap, DenizBank, Dimes, Doğa Okulları, Doğtaş, Doğuş, Dumankaya, Eczacıbaşı, Ekşioğlu, Emlak Konut, Enka, Enza Home, Eti, EtsTur, Final Eğitim Kurumları, Ford, Garanti Bankası, Gediz, Generali , Groupama, GSK Türkiye, Güneş Sigorta, Halkbank, İkea, İnegöl, İpragaz, İstikbal, Jolly Tur, Juki, Kamil Koç, Kelebek, Kızılay, Kiğılı, Kipa, Koç Holding, Koç Üniversitesi, Kuveyt Türk, LC Waikiki, LG, Limak, Lipton, Macrocenter, Makina ve Kimya Endüstrisi, Makita, Mapfre Sigorta, Mavi, Mercedes-Benz, Metro, Miele, Migros, Moil, Nef, Nestle, Niğde Gazozu, Nilüfer, Nokia, Novartis, Opet, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Pamukkale, Pegasus, Pepsi, Petrol Ofisi, Pfizer, Philips, Pınar, Profilo, PTTCell, QNB Finansbank, Renault, Roche, Rönesans, Sabancı Holding, Samsung, Sanovel, Sarar, Selçuk Ecza Deposu, Setur, Shell, Sheraton, Siemens, Singer, Sinpaş, Sompo Japan, Sony, Sütaş, Şok, Tamek, Tatilbudur.com, TED Koleji, Tedaş, Teknosa, Tepe Home, THY, Tofaş, TOKİ, Torku, Torku, Total, Toyota, Turkcell, Tüpraş, Türk Hava Yolları, Türk Telekom, Türkiye İş Bankası, Türkiye Petrolleri, Uludağ, Ulusoy, Ülker, Vakıfbank, Vakko, Varan, Vatan Bilgisayar, Vestel, Vodafone, Volkswagen, Volvo, Yapı Kredi, Yataş, Yıldız Holding, Yıldız Teknik Üniversitesi, Zara, Ziraat Bankası, Zorlu Holding
 

Bu haber 376 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Turpak Sivas ve Tokat Bayilerinde Bayrak Teslimi... 18.07.2018
Tora'dan %90 su, %60 sabun tasarrufu % 100 hijyen garantisi ile el yıkamada 4.0 teknolojisi ... 18.07.2018
Aldrees Mepsan İş Ortaklığı... 18.07.2018
Asis AR-GE Türkiye’nin 944. AR-GE Merkezi Oldu!... 18.07.2018
Tekser, 10.000’inci Wayne Pompa Satışını Gerçekleştirdi... 18.07.2018

 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.