Haber Ekonomi


Haberler > Yenilenebilir Başlıkları

Enerji yatırımları Offshore operasyonlarını genişletecek

Güncelleme :09.01.2019

Türkiye'de kurulacak olan dünyanın en büyük deniz üstü (offshore) rüzgar enerji santrali gibi dev yatırımlarla genişleyen enerji faaliyetleri, deniz üstü taşımacılık hizmeti veren helikopterlerin de operasyon alanlarını genişletiyor
 

Enerjide dışa bağımlılığı azaltmaya yönelik olarak denizlerimizde kaynak arayışları artıyor. Deniz üstü taşımacılığının da yıldızları olan Offshore helikopterleri enerji faaliyetlerindeki operasyonların da eşsiz kahramanları olarak hizmet veriyor.
Türkiye'de kurulacak ve dünyanın en büyük deniz üstü rüzgar enerji santrali olma özelliğini taşıyacak yatırımla birlikte denizlerimizdeki Offshore operasyonlarının da artacağına dikkat çeken Kaan Air Genel Müdürü Kemal Süler, “Münhasır distribütörlüğünü yürüttüğümüz İtalyan helikopter üreticisi Leonardo Helicopters’in AW109, AW169, AW139 ve AW189 tipi helikopterleri dünya çapında Offshore operasyonlarında en çok tercih edilen modeller. Kaan Air olarak, deniz üstü taşımacılığının en güçlü kahramanlarıyla hizmet veriyoruz. Hali hazırdaki yatırımlarımız, enerji arama ve keşif faaliyetlerine hız veren Türkiye’deki şirketlerin ve kurumların açık deniz taşımacılığı taleplerine hızlıca yanıt vermemizi sağlıyor. Kaan Air olarak, Offshore operasyonları için deneyimli pilotlar ve teknik ekipten oluşan bir kadro ile Antalya Havalimanı’nda konuşlanmış olan iki adet AW139 tipi helikopter ile 7 gün/24 saat esasına göre hizmet veriyoruz” dedi.

“Fatih’e 120 saat uçuş gerçekleştirdik”


TPAO ile yaptığımız anlaşma çerçevesinde, Ekim ayında Akdeniz’de derin deniz sondajına başlayan “Fatih” gemisinin deniz üstü operasyonlarına başladıklarını belirten Süler, “2 adet AW139 helikopteri ile, dev sondaj gemisine personel ve malzeme taşıma görevi gerçekleştiriyoruz. 28 Ekim’den bu yana gemiye yaklaşık 120 saat uçuş gerçekleştirdik. Türkiye’de artan enerji faaliyetlerine paralel olarak deniz üzeri uçuş oranın da artacağını düşünüyoruz, bu nedenle deniz üstü taşımacılık yatırımlarımızı kullandığımız hizmet alanlarının da genişleyeceğini öngörüyoruz” diye konuştu.

“Hava yolu deniz yolundan çok daha emniyetli”


Kaan Air Genel Müdürü M. Kemal Süler, “Offshore operasyonlarında ulaşım maliyetinden ziyade personelin en kısa zamanda en emniyetli biçimde platforma ulaştırılması esas unsurlar olarak öne çıkıyor. Hava alanına ulaşan ve çoğu yabancı ülkeden gelen personel tek noktada toplanarak çok kısa bir zamanda platforma transfer ediliyor. Deniz yolu ile ulaşımda platforma yanaşma, personel ve yük indirmesi gibi faaliyetler çoğu zaman dalgalar nedeniyle yapılamıyor, deniz yoluyla transferlerde yaralanmalı, hatta ölümle sonuçlanan çok fazla kaza yaşanıyor. Hava yoluyla yapılan transferlerde yaşanan olaylar ile deniz yolu ile yapılan transferlerde yaşanan olaylar mukayese edildiğinde hava yolunun çok daha emniyetli olduğu ortaya çıkıyor” diye ekledi.


AW139, sınıfının en güçlüsü


Türkiye’de de önemli bir pazar payına sahip olan ve dünyada mevcudu 1000’e yaklaşan AW139 helikopteri, HEMS, SAR, VIP taşımacılığının yanı sıra yaygın olarak Offshore görevlerinde de yer almakta olup, mevcut AW139 helikopterlerinin yüzde 40’ı petrol platformlarına personel ve malzeme taşıma görevlerinde kullanılmakta.


Leonardo Helicopters’in özelliklerine orta sınıf, çift motorlu yeni nesil helikopteri sınıfının en güçlüsü. AW139, en iyisini isteyenler için en zor gereklilikleri karşılamak üzere tasarlandı. Maksimum kalkış ağırlığı 7 ton olan 15 yolcu kapasiteli AW139 helikopteri; menzili, sürati, yolcu kabin genişliği ve sunduğu konfor ile bütün diğer orta sınıf çift motorlu helikopterleri geride bırakıyor.  Güvenlik ve performans kriterlerini tanımlayan uçuşa elverişlilik standartlarından JAR/FAR 29 sertifikasına sahip AW139’u sektörün öncüsü konumuna getiren özellikleri; orta sınıf, çift motorlu, 5 palli rotor sistemi ile sıcak iklim şartlarında ve yüksek irtifa gibi zorlu uçuş koşullarında en üstün performansı sağlıyor olmasıdır. İleri teknoloji Honeywell Primus Epic entegre avionik sistemi ve 4 eksenli Oto Pilot Uçuş Kontrol Sistemi ile donatılmış AW139, yolculara ve kullanıcılara orta sınıf, çift motor helikopterler içerisinde en geniş kabin ve konforu sağlıyor.

 

Bu haber 3934 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
İhlas Holding, “yeşil dönüşüme” katıldı... 31.10.2024
Socar Türkiye'nin şirketi Millenicom'un satış süreci tamamlandı... 31.10.2024
Dicle Elektrik Ekipleri Kaçak Kontrolünde Tehdit Edildi... 31.10.2024
Naturelgaz, net karını 6 kat artırdı... 31.10.2024
İnci Holding 2023 Sürdürülebilirlik Raporu'nu yayınladı... 31.10.2024
STAR Rafineri’nin ilk planlı bakım duruşu başarıyla sona erdi... 31.10.2024
Ekol Lojistik Enerjisini Güneş’ten Alıyor... 31.10.2024
Bakan Bayraktar: Elektrik ve doğal gazda devlet desteği büyük... 31.10.2024
Gazprom, Linde şirketinden tazminat istiyor... 31.10.2024
Ford Otosan, Girişimcilerle Bir Araya Geldi... 31.10.2024
Mercedes, Meme Kanseri Bilinçlendirme ve Farkındalıkla ilgili seminer düzenledi... 31.10.2024
Mercedes-Benz Türk, Kamyon Satış Bayileriyle Buluştu!... 31.10.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.