Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Goodyear’dan yakıt tasarrufu sağlayan kamyon ve otobüs lastikleri

Güncelleme :05.10.2012

 Goodyear, Almanya’nın Hanover kentinde düzenlen 2012 Ticari Araç Fuar’ında, uzun araştırmalar sonucunda geliştirdiği ”ilk AA sınıfı kamyon lastiklerini” ve kara taşımacılığı sektöründeki artan maliyetleri karşılayabilmek için gereken verimliliği sunabilecek yeni otobüs lastiklerini tanıttı.

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Goodyear, 20-27 Eylül 2012 tarihleri arasında Almanya’nın Hanover kentinde düzenlenen 2012 IAA Ticari Araç Fuarı’nda kara taşımacılığı endüstrisindeki artan maliyetlerden kaynaklanan talepleri karşılamak amacı ile geliştirdiği yeni kamyon ve otobüs lastiklerinin tanıtıyor.

 

 

Goodyear’ın ilk AA sınıfı kamyon lastiği ile daha kısa fren mesafesi ve yakıt tasarrufu

 Goodyear, IAA Ticari Araç Fuarı’nda AB lastik etiketleme programının belirlediği en yüksek yakıt verimliliği ve ıslak yol tutuşu standartlarını karşılamak üzere geliştirdiği “ilk AA sınıfı kamyon lastiğini” yakında piyasaya çıkaracağını duyurdu. Goodyear mühendisleri, yeni sunulacak lastiğin hedefleri karşıladığından emin olmak için henüz test aşamasının devam ettiğini açıkladılar. 

 EMEA Ticari Lastikler Teknoloji Direktörü Henk Van Tuyl, Goodyear’ın yakında ilk AA sınıfı kamyon lastiğini piyasaya çıkaracağını duyurmaktan son derece mutlu olduklarını söyledi ve sözlerine şöyle devam etti “Yeni lastiğimiz, filoların ıslak yol tutuşu ve yakıt verimliliği performanslarını iyileştiren teknolojik bir çığır açacaktır. Somut örnekler vermek gerekirse, tam set A sınıfı lastikler ile F sınıf lastikler arasındaki fark, kamyonun yakıt tüketimini %15 oranında etkiler ve bu da yılda yaklaşık 7000 € değerinde yakıt tasarrufu anlamına gelmektedir. Islak yol tutuşu performansına bakacak olursak, tam fren yapma durumunda bu fark, fren mesafesini %30 oranında düşürmektedir. Bu da, 80 km/s hızla giden standart bir kamyonun fren mesafesini 25 m daha kısa olması anlamına gelir.”

 “Goodyear, bir lastiği geliştirirken 50’nin üzerinde kriteri analiz eder”

 AB Lastik Etiketlemesi’ne ait standartlardan hem ıslak yol tutuşta hem de yakıt verimliliğinde A sınıfı olan bir lastik üretilerek AA sınıfı lastiğin geliştirilmesi teknoloji adına büyük bir adım olarak nitelendiriliyor. 1 Kasım itibarıyla AB ülkelerinde zorunlu olan etiketleme uygulaması, Türkiye’de de aynı tarih itibarıyla zorunlu hale gelmiştir[1]. Avrupa lastik etiketi görünüşte mevcut enerji etiketlerine (örneğin ev gereçlerinin üzerinde bulunan etiketlere) benzemektedir; A en yüksek performanslı lastiği ve G en düşük performanslı lastiği temsil eder[2]. Etiket, alıcılara üç adet temel performans özelliği konusunda bilgi verir: yakıt verimliliği, ıslak yolda tutuş performansı ve Dış gürültü seviyesi

 AB Lastik Etiketleme uygulaması hakkında bilgi veren Goodyear Türkiye Ticari Lastikler Pazarlama Müdürü Faruk Uslu, “Goodyear’ın ürün geliştirmede hedeflerinin en başında daima güvenlik bulunmaktadır. Yeni lastik etiketleme uygulaması ile aslında lastikler sadece ıslak zemin frenleme, yuvarlanma direnci ve sese göre derecelendiriliyor. Otomobil dergileri, otomobil kulüpleri ve uluslararası bağımsız test kuruluşları, lastiklerin performansını değerlendirirken 15 farklı performans kriteri kullanıyor. Goodyear olarak biz lastiklerimizi geliştirirken, tüketicilerin güvenlik ve performans ihtiyaçlarını gözönünde bulundurarak 50’nin üzerinde kriterin analizini yapıyoruz” dedi.

 Goodyear otobüs kullanıcılarının taleplerini karşılıyor…

 Goodyear tarafından yapılan araştırma, otobüs kullanıcılarının, kara taşımacılığı endüstrisindeki artan maliyetleri karşılayabilmek için yakıt verimliliği sağlayan lastiklere ihtiyaç duyduğunu gösterdi. Goodyear tarafından yakın zamanda gerçekleştirilen araştırmalar, görüşme yapılan otobüs ve şehirlerarası otobüs filolarının %89’unun artan yakıt fiyatlarını kara taşımacılığı sektöründeki en büyük zorluk olarak gördüğünü ortaya çıkardı.

 Yeni Goodyear Coach lastikleri otobüs kullanıcılarının araştırmalarda ortaya koyulan ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirildi. Dahası, genel performans ve etiket derecelendirmeleri açısından da üstün sonuçlar elde etti.

 Goodyear Marathon Coach, tüm yıl ve yol koşulları için tasarlanmış bir lastiktir. Dengeli bir aşınma ve yüksek konfor düzeyinin yanı sıra iyi bir kilometre performansı sağlayan benzersiz asimetrik tasarımı en önemli özelliğidir. Dengesiz aşınma modern otobüslerin lastikleri için ciddi bir sorundur ve bunun sonucunda lastiklerin ömrü azalmaktadır. Goodyear’ın Marathon Coach lastiği için özel olarak geliştirdiği asimetrik tasarım bu soruna çözüm oluyor.

 Goodyear UltraGrip Coach, iyileştirilmiş karda çekiş özelliği ile kışa özel bir çeker aks lastiğidir. Bu lastik, Kuzey ülkelerinde ve Alp bölgelerinde, yani buzlu yolların yaygın ve ani kar yağışlarının yaşandığı yerlerde çalışan otobüslere özellikle fayda sağlayacaktır. Lastik, sahip olduğu diş tasarımı ve genişliği ile kış koşullarında hem  mükemmel yol tutuşu hem de düşük gürültü seviyesi sağlayarak tüketicisine yüksek konfor sunuyor.

 Yeni Goodyear otobüs lastikleri “TravelMax Teknolojisi” ile geliştirildi.

 Yeni Goodyear otobüs lastikleri, “TravelMax” çatısı altında toplanan pekçok teknolojinin kullanılması ile geliştirilmiştir. Bu teknolojilere, asimetrik tasarıma ve en yeni iskelet tasarımlarına sahip Silefex diş birleşimi de dahildir.

 

 

Bu haber 3656 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AB, 2027’nin sonuna kadar Rusya'dan gaz alımını sonlandıracak ... 04.12.2025
Bakan Bayraktar: “Maden ihracatımız 6 milyar doları aşacak”... 04.12.2025
Tur Transit Lojistik, 45. yılını yeni MAN araç yatırımıyla taçlandırdı... 04.12.2025
Rusya'nın petrol ve doğal gaz gelirleri kasımda % 33,8 düştü... 04.12.2025
En Yakıt’tan Aralık’ta Avantajlı Yolculuk Fırsatı... 04.12.2025
Tekser, ISK-SODEX 2025 Fuarında Bir Kez Daha Boy Gösterdi!... 04.12.2025
Brisa’dan “Kışa Güvenli Hazırlık” Çağrısı... 04.12.2025
Rosatom'un Novolakskaya RES'inden Rusya Birleşik Elektrik Şebekesine Elektrik Verilmeye Başlandı ... 04.12.2025
Elektrikli Araçlarla Lojistik Dönüşümü Türkiye Ne Kadar Hazır?... 04.12.2025
Gözde Avcıoğlu Avdel, CMS Jant’a CIDO – OT/IT Direktörü Olarak Atandı... 04.12.2025
Beta Enerji, Engelliler Spor Kulübü’ne 3. Kez İsim Sponsoru Oldu... 04.12.2025
BOTAŞ, enerji şirketleri ENI ve SEFE ile iki uzun dönemli LNG anlaşması imzaladı... 04.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.