Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

"Özel Oto Servislerine İlgi Her Geçen Gün Artıyor"

Güncelleme :08.06.2021

 Kısıtlamaların kademeli olarak kaldırılmasıyla birlikte özellikle mekanik bakım hizmeti veren özel oto servislerinde gözle görülür hareketlilik yaşanmaya başladı. 3 yaş ve üzeri araç sahiplerinin özel servis tercihinde son 2 senedir artış yaşandığını belirten Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem, döviz kuru sebebiyle ortalama 1 yılda yüzde 35 artış gösteren sarf malzemeleri fiyatlarına karşılık özel servislerin işçilik ücretlerini artırmadığına dikkat çekti. Premium araçlarda 4 bin TL'lik periyodik bakımın özel servislerde 2 bin TL'ye gerçekleştirilebildiğini ifade eden Erdem "OEM parça tercih eden kurumsallaşmış özel servisler, araç sahipleri için oldukça avantajlı hale geldi. Avrupa'daki servis işçilik fiyatlarıyla mukayese ettiğimizde bu durum daha net belli oluyor. Sırf bu yüzden Avrupa'dan gelen birçok araç, servis hizmetini Türkiye'de alıyor." dedi.

Premium araçlara servis hizmeti veren Aşin Otomobil, özel oto servisleriyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Son yıllarda yükselişi süreklilik gösteren döviz kuru sebebiyle sarf malzemeleri fiyatlarında yaşanan artışın yanı sıra, yetkili servislerde yüksek yatırım maliyetlerinin etkisiyle işçilik ücretlerinin de yükseldiğine dikkat çekiliyor. Konuyla ilgili konuşan Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem "Özel servislerde işçilik ücretlerine bir artış yansıtılmadığı için OEM parça kullanan kurumsallaşmış özel oto servisleri, tüketici için avantajlı bir konuma geçti. Bu sebeple 3 yaş ve üzeri araç kullanan premium araç sahiplerinin özel servislere olan ilgisi her geçen gün artıyor. Örneğin 4 bin TL'lik periyodik bakım, özel serviste ortalama 2 bin TL'ye gerçekleştirilebiliyor. Kullanılan parçalar üreticinin önerdiği marka ve kalitede olduğu takdirde memnuniyet oranı da maksimum seviyeye çıkıyor." ifadelerine yer verdi.

"Avrupa'da yüksek işçilik sebebiyle araç sahipleri bakımları kendisi yapıyor"

Ülkemizdeki araç servisi alışkanlıklarını Avrupa ülkeleriyle karşılaştıran Erdem, en önemli farkın işçilik fiyatlarında ortaya çıktığını söyledi: "Belirli standartları karşılayan kurumsal özel servislerimiz, Avrupa ülkelerine göre fiyatlandırma hususunda o kadar avantajlı ki, Avrupa ülkelerinden Türkiye'ye seyahate gelen yabancı plakalı araç sahipleri, servis hizmetini ülkemizde alıyor. Avrupa'da yüksek işçilik ücretleri, insanları  -kendi garajında kendi bakımını yap- sistemine yöneltiyor. Almanya'da ortalama saatlik işçilik ücreti 150-250 Euro iken, Türkiye'de 150-400 TL. Yağ, filtre gibi değişimleri araç sahipleri serviste yaptırmak istemiyor. Ağır bakımları yapılacak ya da önemli mekanik problemler yaşayan otomobiller ise gözden çıkarılıyor. Sadece arıza ışığı yaktığı için araç mezarlıklarına bırakılan yüzlerce araca Almanya'da şahit olabilirsiniz." 

Bu haber 1716 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AB, 2027’nin sonuna kadar Rusya'dan gaz alımını sonlandıracak ... 04.12.2025
Bakan Bayraktar: “Maden ihracatımız 6 milyar doları aşacak”... 04.12.2025
Tur Transit Lojistik, 45. yılını yeni MAN araç yatırımıyla taçlandırdı... 04.12.2025
Rusya'nın petrol ve doğal gaz gelirleri kasımda % 33,8 düştü... 04.12.2025
En Yakıt’tan Aralık’ta Avantajlı Yolculuk Fırsatı... 04.12.2025
Tekser, ISK-SODEX 2025 Fuarında Bir Kez Daha Boy Gösterdi!... 04.12.2025
Brisa’dan “Kışa Güvenli Hazırlık” Çağrısı... 04.12.2025
Rosatom'un Novolakskaya RES'inden Rusya Birleşik Elektrik Şebekesine Elektrik Verilmeye Başlandı ... 04.12.2025
Elektrikli Araçlarla Lojistik Dönüşümü Türkiye Ne Kadar Hazır?... 04.12.2025
Gözde Avcıoğlu Avdel, CMS Jant’a CIDO – OT/IT Direktörü Olarak Atandı... 04.12.2025
Beta Enerji, Engelliler Spor Kulübü’ne 3. Kez İsim Sponsoru Oldu... 04.12.2025
BOTAŞ, enerji şirketleri ENI ve SEFE ile iki uzun dönemli LNG anlaşması imzaladı... 04.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.